Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار اصفهان گفت: روحانیون، پیشتاز فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما بودند و دفاع مقدس و نهضت انقلاب اسلامی یکی از بزنگاه‌هایی بود که شاهد تجلی این فرهنگ بود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید رضا مرتضوی پیش از ظهر امروز در کنگره 590 شهید طلبه و روحانیت استان اصفهان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت از مولفه‌های هویت فرهنگ اسلام و شیعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بزنگاه‌های تاریخی در جای‌جای  مسیر حرکت تاریخ این سرزمین تبلوری متعدد داشته است.

وی افزود: این فرهنگ و نگاه فرهنگی در جامعه ما حاکم شده است. ثمره آن حرکت مردم به سوی خدا، حفظ ارزش‌های اسلامی و گسترش دین بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دفاع مقدس و نهضت انقلاب یکی از بزنگاه‌های ویژه بوده که شاهد تبلور این فرهنگ در آن بودیم، بیان کرد: اگر خوب بنگریم می‌بینیم پاسداشت این حرکت و توجه به این حرکت فرهنگی در واقع نگهداشت اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت شهدا تصریح کرد: باید برای حفظ و نگهداشت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و این چنین مراسم‌ها و بزرگداشت‌ها از راه‌های نگهداشت آن است. اگر از آن غفلت کنیم جامعه را از این فرهنگ محروم ساخته‌ایم و با این مراسم است که اسلام توسعه می‌یابد.

طلاب و روحانیون همراهی با مردم را افتخار خود می‌دانندکنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان به روایت تصویری

مرتضوی ادامه داد: پیشتاز این حرکت‌ها در دوران دفاع مقدس، روحانیون بودند و یک شاهد این موضوع این است که از قشر روحانیت از هزار نفر 40 نفر شهید شدند و از سایر اقشار 4 نفر. حضور روحانیت محصور در یک طبقه نبود، از روحانیت عادی تا مراجع بزرگ در دفاع مقدس حضور داشتند. با نگاه به سلسله شهدای روحانی متوجه این موضوع می‌شویم.

وی بیان کرد: حضور روحانیون در نهضت و دفاع مقدس یکی از آثار بزرگ تقویت فضائل معنوی برای حرکت بوده است. رزمندگان برای خود دو بال تعریف می‌کردند، بالی برگرفته از معارف و برگرفته از نماز و رعایت تقوای الهی و بالی از آموزش‌های نظامی. تفاوت جبهه ما و دیگر جبهه‌های دنیا نیز در همین معنویات بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: وقتی این فرهنگ معنوی به جبهه‌های مقاومت سرایت کرد، جنگ‌ها و بازی نظام سلطه را معکوس کرد و وعده سه روز دیگر و هفته ماه دیگر برعکس شد. این نتیجه برگرفته از فرهنگ معنوی  و فضائل اخلاقی بود.

 مرتضوی با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در بحران‌ها تصریح کرد: روحانیت در بزنگاه‌هایی مانند سیل لرستان و خوزستان، زلزله کرمانشاه، فراگیری کرونا کم نگذاشتند. بوق‌های تبلیغی دشمن تلاش خود را برای ندیدن جلوه‌های ایثار و شهادت به کار گرفته‌اند اما جلوه و صدای عمل و ایثار روحانیون بلند‌تر بود.

وی با اشاره به یکی از مولفه‌های جلوه ایثار در راه خدا بیان کرد: یکی از جلوه‌های ایثار این است که در راه رضای خدا باشد و از کسی انتظار نداشته باشد. این ویژگی در جوهره وجودی همه رزمندگان به واسطه وجود روحانیت تزریق می‌شد و حضور روحانیون از استان اصفهان خاص‌تر بود. استان اصفهان جزو اولین استان‌ها در تقدیم شهدای دفاع مقدس و روحانیت بود که برگرفته از عمق وجودی حوزه‌های علمیه و مرجعیت در ادوار گذشته است. این حرکت منبعث از مکتب اخلاقی اصفهان است که شخصیت‌های بزرگی را به عالم تشیع معرفی کرد و همین مکتب این شهدا را پرورانده و تقدیم انقلاب و میهن کرده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دنیای سلطه امروز علیه ما و جوانان و نوجوانان جنگ فرهنگی به راه انداخته و برای اینکه از جوانان و نوجوانان در برابر این تندباد محافظت کنیم چاره‌ای جز ترویج این مکتب تجربه شده نداریم. برگزاری کنگره‌های بزرگداشت یک رویداد است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اما باید برای ادامه مسیر و جذب و هدایت و حمایت آینده نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کنیم تا حیله‌های دشمنان علیه ما نقش بر آب شود.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار اصفهان ایثار و شهادت استان اصفهان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود