Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:57:44 GMT

دلایل بروز برخی آسیب‌های اجتماعی در کردستان بررسی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۸۳۳۸

دلایل بروز برخی آسیب‌های اجتماعی در کردستان بررسی شود

تقویت جهان‌بینی اسلامی در دانش آموزان مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود


استاندار کردستان گفت: تقویت جهان بینی اسلامی در دوران مدرسه در دانش آموزان مانع بروز آسیب های اجتماعی در دوران بزرگسالی در آنها می شود و میزان آسیب ها را کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان کردستان با اشاره به به برخی آسیب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

های اجتماعی مانند خودکشی، اعتیاد و طلاق در جامعه، اظهار کرد: علل اصلی بروز این آسیب‌ها در جامعه نقص مربوط به نقص نظام آموزشی است.

وی با بیان اینکه تقویت جهان بینی اسلامی در دانش آموزان آسیب های اجتماعی را کاهش می‌دهد، بر مقوله آموزش در دوران مدرسه تاکید کرد.

وی همچنین وظایف نهادهای اجتماعی و فرهنگی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آمار بالای خودکشی استان در سال‌های گذشته بیانگر ضعف عملکرد امورات فرهنگی و اجتماعی ادارات است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه آمارهای خودکشی استان در سال گذشته روند کاهشی داشته است تصریح کرد: گرچه فقر و بیکاری در برخی آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی دخیل است اما علل اصلی نیست، علل خودکشی نیازمند بررسی کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه آسیب اجتماعی خودکشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خواستار تمرکز مجموعه علمی دانشگاه و پژوهشگاه استان بر روی مسایل و دغدغه‌های اصلی مردم بویژه آسیب خودکشی در جامعه شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مردم استان کردستان همواره در کارهای خیر پیشتاز بوده‌اند تصریح کرد: بسیاری از مسایل جامعه به دست توانای گروه‌های مردمی حل می شود.

زارعی‌کوشا بر تقویت ظرفیت‌های مردمی و تفاهم میان خیران استان تاکید کرد و اظهار داشت: دولت در این زمینه تنها تسهیل‌گر است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت مسایل فرهنگی و اجتماعی در جامعه بر فعالیت ادارات و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش مسایل اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی خواستار نظارت و ارزیابی شفاف در حوزه اجتماعی شد تا مسایل و مشکلات این حوزه بدرستی بررسی شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: زارعی کوشا استاندار کردستان مسأله اجتماعی و فرهنگی آسیب های اجتماعی در کردستان آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛  رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با محمد دوستار سرپرست دانشگاه  گیلان با تبریک روز معلم و قدردانی از جایگاه و شان رفیع معلم، استاد  و اهمیت علم آموزی گفت: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گیرد و از  هرگونه دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه‌ها اجتناب شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه دانشگاه باید با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر باشد، افزود: دادگستری گیلان این آمادگی و توانایی را دارد که در کنار پژوهش‌های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم کند و انتظار می‌رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.
در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دادگستری  و دانشگاه گیلان برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا شد. 

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان