Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار تهران با تاکید بر اینکه ساخت‌وساز در ارتفاعات استان مطلقاً ممنوع است گفت: مشکلات تعاونی‌های مسکن استان تهران با اختصاص زمین و واحد مسکونی معوض برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محسن منصوری در بازدید از مسکن مهرشهر پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ملی ایجاد مسکن مورد تاکید رئیس‌جمهور است و باید تعهد ساخت یک‌میلیون مسکن در سال محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان تهران مشخص شده است افزود: این اراضی برای الحاق به بافت و تغییر کاربری و آماده‌سازی در حال پیگیری است.

استاندار تهران گفت: مشکل تعاونی‌های سی‌‌وسه‌گانه مسکن در استان تهران باید حل شود زیرا این مشکلات از سه دهه گذشته پابرجاست و برخی اراضی در مالکیت ملی و کاربری کشاورزی و تداخلات با محیط‌زیست است که مردم بدون اطلاع از تعاونی‌ها دریافت کرده‌اند.

منصوری در ادامه گفت: چندده هزار خانواده با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند که با دستور رئیس‌جمهور باید این معضلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه سیاست کلان کشور برای توسعه تهران مشخص است ابراز داشت: در نوار شمالی و شرقی تهران اجازه توسعه و ساخت‌وساز جدید در اراضی ملی و محیط‌زیست وجود ندارد و غیرقانونی است.

استاندار تهران تصریح کرد: در بالاتر از ارتفاع 1800 متر ساخت‌وساز مطلقاً ممنوع است و شهرداری و مجموعه فرمانداری و استانداری با ساخت‌وسازها در ارتفاع مخالفت می‌کند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن کشور: 3700 طرح هادی در روستاهای کشور فعال استسقف افزایش اجاره‌بهای مسکن در تهران 25درصد تعیین شدمجلس به‌دنبال کنترل اجاره‌بهای مسکن است/ پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات قانون می‌نویسیم

منصوری همچنین بیان کرد: برای تعاونی‌ها که مشکلات آن‌ها با اراضی ملی است، زمین و واحد مسکونی معوض اختصاص خواهد یافت و حق و حقوقی که وجود دارد باید با رفع جزئیات و موردی حل شود.

استاندار تهران  خاطرنشان کرد: موضوع مسکن در استان تهران به‌صورت کلان مطرح است که باید فرمانداران به ساخت‌وساز ورود کرده و شهرداری‌ها از ظرفیت خوبی برای تأمین زمین، مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن هستند حضور مؤثر داشته باشند تا فرایند نهضت واقعی ساخت مسکن در کشور و استان‌ تهران ایجاد شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار تهران استان تهران ساخت وساز تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد.

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

کد خبر 6091448 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت