Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:37:42 GMT

گفتمان انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۹۳۱۵

گفتمان انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد

 آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دومین روز از همایش تبلیغ جهانی دین در مشهد گفت: انقلاب اسلامی سخن نو و غیر قابل تصور را پیش‌روی بشریت گذاشته است و شوک بزرگ فکری و معرفتی گفتمان انقلاب از طریق ارائه تئوری جدید به جهان معاصر تاکنون بازتاب‌های زیادی به دنبال داشته است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: مبلغ باید شخصیت علمی و دانشی داشته باشد و از مهارت و ظرفیت لازم و روش‌های جذاب برای تبلیغ برخوردار باشد، تبلیغ در تراز بین‌المللی نیازمند غرب‌شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این راه شناخت مخاطب و تاثیرات او از اندیشه‌های گوناگون ضروری است.

آیت‌الله اعرافی گفت: با جبهه توحیدی عالم اهداف مشترکی داریم،  نباید این مشترکات را کنار گذاشت، امروز فضای ذهن جوانان لبریز از پیام‌های گوناگون است که انتخاب را برای آن‌ها دشوار می‌کند، این جهاد مختص به ایران و یک مذهب نیست. امروز کلیت امت و معارف الهی در معرض هجوم بی امان دشمنان قرار دارد.

او گفت: یک مبلغ باید با جهاد علمی، اخلاقی، معنوی، جامع، همه‌جانبه، حکیمانه و شجاعانه بتواند در این غوغای مکاتب و اندیشه‌ها در مقابل تئوری و احکام علمی و فرهنگی معاند و مغرض مقاومت کند و حقیقت را از دل اسلام استخراج کند و این کار دشواری است که بر دوش ما قرار دارد.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز دشمنان هزینه می‌کنند و نقشه‌های مختلفی طراحی می‌کنند و جریان‌های تکفیری و افراطی مورد حمایت آن‌ها قرار می‌گیرد تا حقیقت مشترک وحدت اسلامی تحت الشعاع قرار بگیرد.

او گفت: آسیب‌ها و موانع مهمی هم داریم که از جمله آن‌ها تفرقه‌های عالم اسلام و تندروی‌های نابجا و ناصحیح است که جلو درخشش انوار اسلام را می‌گیرد و موجب جنگ و نزاع می‌شود. اگر مشکلات درون را بشناسیم و پایه‌های معرفتی، علمی و روحی را تقویت کنیم، پیام اسلام در عالم خریدار خواهد داشت.

مکتب اسلام با همه ارکان مرتبط به بشریت سر و کار دارد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در این همایش گفت: مکتب اسلام به همه ارکان مربوط به بشریت سر و کار دارد و اگر به مواردی مانند اقتصاد کاری نداشته باشد، نقص جامعیت آن است.

حجت الاسلام محمد قمی گفت: در تبلیغ اسلام، مجموعه آموزه‌های معرفتی اسلام در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد،  اگر در قرآن کریم از پیامبر اعظم (ص) تعبیر به اسوه کرده است، یکی از مناظر تحلیل این اسوه بودن ترسیم زندگی آن حضرت است.

او گفت: در بخش‌های مختلف از جمله در عرصه اقتصادی و با استفاده از تجارت و ظرفیت‌های آن می‌توان اسلام را تبلیغ کرد و همچنین صنایع فرهنگی اسلامی میدان‌دار تبلیغ اسلام قرار داد.

همایش تبلیغ جهانی دین به همت جامعه‌المصطفی نمایندگی خراسان از دیروز آغاز شد و عصر امروز به پایان می‌رسد.

ترسیم و طراحی مدل مطلوب تبلیغ در عرصه بین‌الملل، شبکه‌سازی مبلغان بین‌المللی، آسیب‌شناسی تبلیغ در عرصه بین‌الملل و توانمندسازی طلاب در عرصه تبلیغ از جمله اهداف همایش تبلیغ جهانی دین است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش تبلیغ دین مبلغان دینی حوزه علمیه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است