Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:40:52 GMT

آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۲۳۲

آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سالاری عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان و فعالان فرهنگی مهاباد به اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: این طرح در مناطق مرزی در جال اجراست.

وی با بیان اینکه سامانه این طرح برای ثبت نام علاقمندان باز است، اضافه کرد: دراین برنامه استان‌های مرزی دراولویت هستند و هرچقدر هنرجو جذب کنند، سرانه هنرجو را پرداخت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشته‌ها نیز دراین طرح به قدری گسترده است که هرکس براساس علاقه خود می‌تواند دراین رشته‌ها آموزش ببیند.

سالاری با بیان اینکه به افراد حاضر در این دوره‌ها، مدرک رسمی اعطا می‌شود، اضافه کرد: در دوره قبل، ۲۸ هزار نفر در طرح رایگان آموزش هنر ثبت نام کرده بودند و دراین دوره نیز این رقم از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر در دوره جدید یک بازنگری جدی انجام داده و از همه استان‌ها خواسته لیست‌هایشان را پالایش کنند تا با این پالایش تعداد بیشتری به صندوق اضافه شوند و از سوی دیگر کسانی که نباید عضو صندوق باشند، بی‌خود و بی ربط مستمری نگیرند.

وی درخصوص ایجاد تمهیدات لازم برای زیرمجموعه‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: ارتزاق اصحاب فرهنگ و هنر از طریق ارائه کار است و در دوران کرونا که دوره سختی بود، اصحاب فرهنگ و هنر آسیب دیدند و بخش مجازی هم نتوانست خلأ موجود را برای آنها پرکند و فعالان تئاتر و موسیقی آسیب‌هایی دیدند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه تئاتر بیشترین آسیب را از دوران کرونا دیده به این دلیل که حوزه موسیقی در فضای مجازی فعالیتش را ادامه داد ولی تئاتر نتوانست در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دهد.

سالاری گفت: در تفاهم نامه‌ای که با استان‌ها داریم، تلاش داریم تئاتر را جدی تر بگیریم و این کار منوط به تحقق بودجه وزارت ارشاد است.

کد خبر 5494320

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد سالاری بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا احتکار هدفمندی یارانه ها خراسان رضوی ویروس کرونا آمار کرونا کالاهای اساسی مشهد گرد و خاک ایلام فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت و در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر وضعیت ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج توسط شهرداری تهران که قرار بود در طرح توسعه سنگلج در اختیار این تماشاخانه تئاتری قرار گیرد، تاکید کرد: با شهردار محترم تهران صحبت کردم. بنا بر این است که مشکلی برای مجموعه سنگلج پیش نیاید. ما به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستم.

وی یادآور شد: نامه‌ای خدمت شهردار تهران ارسال کردم و با ایشان مذاکره حضوری نیز داشتم که حاضر هستیم تهاتر کنیم و آن زمین در اختیار مجموعه تئاتر سنگلج قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تماشاخانه سنگلج از قدیمی‌ترین مراکز نمایشی تهران است و هنرمندان و اصحاب هنر به این مجموعه و طرح توسعه آن بسیار علاقه‌مند هستند.

کد خبر 6100317 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • وزیر ارشاد: در سامانه مجازی نمایشگاه با تخفیف کتاب بخرید
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه