Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با ارزیابی خود از علت و دلایل طرح انتقادهای تند علیه تصمیمات دولت سیزدهم، گفت: یکی از دلایلی که اصلاح طلبان و جریان طرفدار دولت سابق به خودشان اجازه طرح انتقادهای تند علیه دولت می‌دهند از بزرگواری بیش از حد آقای رئیسی نشئت می‌گیرد به این دلیل که رئیس‌جمهور از اقدامات سابق روحانی و وضعیتی که رقم زدند چیزی نمی‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید اگر بسیاری مسائل از ناحیه او توضیح داده شود، این منتقدان از ادامه سخنان خود حیا کنند.

وی عنوان کرد: اگر واقعیت را بخواهید با توجه به بدهی‌هایی که به صورت روزانه از دولت سابق به دولت رئیسی تحمیل شده است و با وجود ارز ۴۲۰۰ و سودی که به جیب دلال‌ها واریز می‌شد و بخش قابل توجهی از این میزان ارز به مصرف کننده نهایی نمی‌رسید، نیاز جدی به اصلاح روند وجود داشت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: ما اگر به دنبال این هستیم که به مردم یارانه تعلق بگیرد، باید ساز و کاری انتخاب کنیم که ما را به این مسیر هدایت کند. آقای رئیسی با اقدام اصلاح نظام پرداخت یارانه به جای اینکه این یارانه به ابتدای زنجیره برسد و امکان نظارت بر آن ممکن نباشد، آن را به صورت هدف دار به افراد مستحق این یارانه، می‌رسانند.

عامری بیان کرد: به عقیده من علت اینکه اصلاح طلبان و بسیاری دیگر طی آن ۸ سال سکوت می‌کردند این بود که مصالح و منافع مردم برای آنها اهمیت نداشت بلکه برایشان این اهمیت داشت که در موضع قدرت باشند. دولت سابق چند ماه آخر فعالیت خود حقوق‌ها را افزایش داد. برای نمونه ۶۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه افزایش پیدا کرد و به دانشگاه‌ها اعلام کردند این میزان افزایش را از طریق فروش املاک و مستقلات خود تأمین کنند که واقعاً کار ناشایستی بود.

وی با بیان اینکه اقدام دولت سابق شبیه به «مین گذاری» بود اضافه کرد: اقدام آقای رئیسی جای تقدیر دارد که با شجاعت از آن اعتباری که در میان مردم داشت، گذشت و به خاطر خدا سعی در برطرف کردن این مشکلات دارد. البته مردم بعد از مدتی متوجه می‌شوند که چه اقدام بزرگی انجام شده است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: البته اصلاح ارز ترجیحی که در حال انجام آن هستند ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد که هیچ شخصی آن را انکار نمی‌کند اما فکر می‌کنم نظارت‌های مستمری که انجام می‌شود اگر با کمک مردم همراه باشد نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.

عامری در رابطه با ارزیابی خود در رابطه با حمایت قوا از تصمیم اقتصادی اخیر دولت ضمن تشکر از همه قوا گفت: این اقدامات بدون کمک مردم و همراهی سایر قوا شدنی و امکان پذیر نیست. کشورهای بزرگ و صنعتی دنیا در حال حاضر مشکلات تأمین مواد غذایی دارند که بحران جدی برای کل دنیا ایجاد کرده است.

وی گفت: این بحران در کشور ما هم وجود دارد و به عملکرد دولت سابق بر می‌گردد زیرا روش درستی نداشت و حالا برای مرتفع کردن مشکلات ۸ ساله دولت روحانی و خرابی‌هایی که ایجاد کرده بود همه قوا و همه مردم باید بیش از پیش کمک کنند. در این مدت خیلی‌ها خواستند مردم را اغوا کنند تا علیه مصالح خود اقدام کنند در حالی که مردم ما فهیم‌تر از آن هستند که تشویش‌ها و دروغگویی های دشمنان را باور کنند.

کد خبر 5493547 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم رئیسی جواد عامری دولت روحانی یارانه اصلاح ارز 4200 مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس ایران دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت علی بهادری جهرمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تهران محمد مخبر وزارت امور خارجه دولت سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، مصوب شد تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر، بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان همچون سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: وزیر کشور به تازگی در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

شبکه آب و فاضلاب ایلام فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، تصریح کرد: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری در حال بررسی است و امیدواریم اعتبارات این موضوع به طور کامل تأمین شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت و ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

بهرام‌نیا با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تأمین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 747806

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • رایان گیگز در ۵۰ سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!