Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:09:10 GMT

بومی گزینی دانشجویان دستیاری به استان ها واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۶۴۲

بومی گزینی دانشجویان دستیاری به استان ها واگذار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مازندران با اعلام این خبر گفت: امسال گزینش و جذب دانشجوی دستیاری تخصصی شرایط ویژه ای یافته و در پذیرش دستیاری ، بومی گزینی می شود تا متخصصان پس از آموزش و فارغ التحصیلی برای ارائه خدمت به محل خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی پزشکی در مناطق محروم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یافته و از ۸ هزار به ۹۶۰۰ دانشجو افزایش می یابد.

ضرورت ساخت خوابگاه‌های متاهلی

عین اللهی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی خواست با کمک خیرین و سرمایه گذاران ساخت خوابگاه های دانشجویی و متأهلی را افزایش دهند و تاکید کرد: نظام سلامت باید در مساله افزایش جمعیت منسجم ، کارآمد و مؤثر موثر عمل کند.

وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و پیام اخیر ایشان، یادآور شد: قرارگاه عملیاتی جمعیت به منزله یک ستاد باید در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکیل و اقدامات عملی و نتایج حاصله را به طور مستمر و منظم به وزارتخانه اعلام کند.

کد خبر 5494501

منبع: مهر

کلیدواژه: ظرفیت پذیرش بومی گزینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی آموزش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه الزهرا وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت علوم دانشگاه امیرکبیر دانشگاه های ایران خوابگاه دانشجویی عبدالرسول پورعباس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان