Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:27:01 GMT

وضعیت جوی دریا آرام و افزایش دمادر هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۸۸۰

وضعیت جوی دریا آرام و افزایش دمادر هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شرایط دریا برای تردد در غالب نقاط دریایی استان، مساعد خواهد بود تنها در غرب جزایر کیش و لاوان و نیمه غربی خلیج فارس، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی سبب مواج شدن خلیج فارس خواهد شد.سرعت باد در این نواحی بیش از40 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا 150 سانتیمتر نیز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی حمزه نژاد گفت: وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی، در غرب جزایر کیش و لاوان تا روز یکشنبه اول خرداد ماه تداوم خواهد داشت .بنابراین توصیه می شود ضمن خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیتهای تفریحی در این نواحی، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و کشتیهای تجاری صورت پذیرد.

او گفت: از لحاظ دمایی، طی امروز افزایش یک تا دو درجه ای دما در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی هرمزگان وضعیت جوی آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دریامحور استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که دولت دنبال می‌کند افزایش سهم مردم در اقتصاد است، از این رو با توجه به ظرفیت‌هایی که در دریا نهفته است باید تلاش کنیم تا با تعریف پروژه‌های جدید ذیل سیاست‌های نه گانه توسعه دریامحور این هدف را تحقق ببخشیم.

وی با تاکید بر لزوم حاکم کردن روح مردمی بر توسعه دریامحور افزود: ضرورت دارد الزامات زیست محیطی کاملاً در طرح‌های دریاپایه رعایت شده و از توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: دریا فرصت‌های ناشناخته زیادی دارد که می‌توان با شناسایی و معرفی آن‌ها به نتایج مثبتی دست پیدا کرد برای این مهم باید مطالعات فرصت های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه‌گذار به صورت همزمان در دستور کار قرار گیرد تا این دو مکمل همدیگر باشند.

وی همچنین خواستار آغاز مطالعات و شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی دریا در کارگروه مطالعات دریاپایه شد تا در حوزه توسعه دریامحور با دست پر از سرمایه گذاران استقبال شود.

مهدی دوستی با اشاره به تعریف ۱۰ سکونتگاه ساحلی در سواحل جنوبی کشور، گفت: تکمیل کرویدورهای بزرگراهی در جنوب کشور از اهمیت استراتژیکی برای توسعه اقتصاد دریا محور برخوردار است از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به مسئولیت سنگین خود در این حوزه عمل کند چرا که کرویدورها می‌توانند مزیت‌های نسبی منطقه را ارتقا دهند.

استاندار هرمزگان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه توسعه دریامحور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر رونق گردشگری موجب توسعه بنادر آفتاب و چارک نیز خواهد شد از این رو انتظار داریم این مهم برای تقویت ارتباط زمینی کیش با سرزمین اصلی مورد توجه قرارگیرد.

کد خبر 6093803

دیگر خبرها

  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی