Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:14:03 GMT

حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۹۵۷

حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه همگانی است

محمدپور گفت:یکی از راه‌های حفظ میراث فرهنگی شناساندن آن به مردم است که باید به این منظور بخش گردشگری را بیش از پیش فعال کنیم ،در استان زنجان اقدامات مناسبی در حوزه حفاظت، مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی انجام شده است که باید این اقدامات در بین مردم انعکاس داده شود.

او می گوید:تعریف میراث فرهنگی عام و دربرگیرنده مفاهیم گسترده است و حتی پوشیدن لباس محلی نیز جزئی از آثار فرهنگی جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون میراث‌فرهنگی زنجان گفت:جامعه مترقی، نسبت به موضوعات مرتبط و وابسته با حوزه میراث‌فرهنگی و طبیعی مانند حفظ ابنیه تاریخی، ثبت آثار و عناصر ملی و جهانی، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی دغدغه‌مند است و واکنش به رخداد‌ها و وقایعی از این دست، نشان از پویایی، سر زندگی و نشاط در جامعه است.

محمدپور گفت: از ۵۲ نفر از همکاران پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و نیرو‌های یگان حفاظت که تلاش می‌کنند تا این اثر جهانی به نحو احسن مرمت، حفظ و نگهداری شود  تقدیر و قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت میراث فرهنگی حفاظت ابنیه تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد

 علی سرگزی در پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری با عنوان "سی ترمی" اظهار کرد: این جشنواره به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و فرمانداری زهک و هنرمندان این منطقه در حال اجرا است.

وی افزود: ما به عنوان متولیان فرهنگی و هنری هر برنامه‌ای که موجب شادی و نشاط دل‌های مردم شود را با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری این منطقه از سوی رهبر معظم انقلاب به تنگه احد، بیان کرد: مردمان غیور و دلاور سیستان نه تنها به گردن این استان بلکه به گردن ایران حق دارند.

وی با تاکید بر توسعه سیستان در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری ادامه داد: هر آنچه که ما انجام می‌دهیم وظیفه ما است و ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ وظیفه‌ای هم جز خدمت گذاری نداریم.

سرگزی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان چرخ فرهنگ و هنر به همت مردم و دستگاه‌های متولی فرهنگی و هنرمندان و پیشکسوتانی که ما را در این امر یاری می‌کنند در حال چرخش است.

وی با اشاره به شور و نشاط حاکم در منطقه سیستان به واسطه ورود آب، افزود: امیدواریم این موهبت الهی ادامه پیدا کند و آنچه سیستان را زنده نگه می‌دارد آب است و پس از آن فرهنگ و هنر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد