Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزوار - امام جمعه سبزوار گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص ارز ترجیحی به مردم، با هدفمندی هوشمند آن زمینه های ایجاد رانت، فساد و قاچاق کالا را از بین می برد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: اقتصاد کشور دچار بیماری مزمنی شده است که اکنون رییس جمهور، شجاعانه به میدان آمده و با جراحی اقتصادی و عادلانه‌سازی توزیع یارانه، به دنبال برقراری عدالت  اقتصادی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در ابتدای زنجیره مصرف، نه تنها مانع مهار تورم نشد، بلکه زمینه ساز قاچاق گسترده کالا بود، چنانکه برخی کالاها که با ارز ترجیحی وارد کشور می شد به عناوینی از کشور خارج می شد.

امام جمعه سبزوار گفت: به طور یقین همراهی مردم بصیر و آگاه، دولت را در مسیر این جراحی بزرگ اقتصادی و اصلاح روند تخصیص یارانه ها کمک خواهد کرد تا کشور از این گردنه سخت، که در آینده اثرات مطلوبی بر وضعیت اقتصادی جامعه دارد، عبور کند و یقینا این به نفع مردم و اقتصاد کشور است.

تربت حیدریه - امام جمعه موقت تربت حیدریه نیز گفت: ارز ترجیحی فسادآفرین بود و توزیع عادلانه یارانه تصمیم درست دولت سیزدهم برای اصلاح این روند است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی داوری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: هدف از این اقدام مبارزه با فساد و رسیدن به شفافیت اقتصادی است که باید همه دولت را در انجام این طرح مهم یاری کنیم و مسوولان تعزیرات هم با متخلفان اقتصادی برخورد کنند.

وی همچنین خواستار توجه به افزایش جمعیت شد و گفت: تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی، از واجبات برای مردم و مسوولان است

حجت‌الاسلام داوری با اشاره به روز ملی جمعیت، افزود: جمعیت کشور در حال پیر شدن است و فرزندآوری تنها راه نجات کشور از این مهلکه است که اگر جمعیت کم شود تا چند سال دیگر در زمینه صیانت از کشور با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: جمعیت پیر توان کار نداشته و مصرف گرا می شود، عده ای از ترس روزی فرزندآوری را تعطیل کرده اند که این خیانت به کشور است.

گناباد - امام جمعه گناباد نیز گفت: طرح مردمی سازی پرداخت یارانه ها و اصلاح ارز ترجیحی به نفع تولید است و موجب برقراری عدالت اجتماعی و جلوگیری از رانت خواری و فساد در جامعه می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی سازی پرداخت یارانه ها در مجموع به نفع مردم و تولید کنندگان است و از قاچاق کالا جلوگیری می کند، افزود: طرح فوق که از آن به عنوان جراحی اقتصادی نام برده می شود، ممکن است در ابتدا برخی عوارض و مشکلات را به دنبال داشته باشد، ولی در نهایت منجر به بهبودی وضعیت اقتصادی کشور می شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ضمن جلوگیری از رانت خواری و احتکار کالا، تولید داخلی را افزایش می دهد و انگیزه فعالان اقتصادی و تولید کنندگان را برای انجام فعالیت سالم اقتصادی تقویت می کند.

امام جمعه گناباد همچنین هشدار مقام معظم رهبری در  خصوص خطر کاهش و پیری جمعیت را یادآور شد و گفت: اگر این وضعیت اصلاح نشود، کشور ایران، دین مبین اسلام و هویت ملی ما به خطر می افتد و بخشهای مختلف اعم از امنیت اقتصادی، اجتماعی و غیره در سالهای آینده آسیب می بیند.

صادقی نسب گفت: متوسط فرزندآوری در کشور که در دهه ۶۰ به ازای هر خانوار ۵.۶ درصد بود اکنون به ۱.۶ رسیده است و کارشناسان بر این باورند با استمرار این وضعیت در سالهای آینده اکثر جامعه ایران را افراد سالمند و تعداد بسیار کمی میانسال و کودک تشکیل می دهند.

برچسب‌ها سبزوار تربت حیدریه گناباد ارز ترجیحی دولت سیزدهم هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار تربت حیدریه گناباد سبزوار تربت حیدریه گناباد ارز ترجیحی دولت سیزدهم هدفمندی یارانه حجت الاسلام ارز ترجیحی امام جمعه یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۲۶ سارق در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این افراد به ۳۹ فقره سرقت اعتراف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ کاظم صادقی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای برخورد با سارقان مغازه، طرح مبارزه با سرقت به مدت 3 روز در سطح استان خراسان جنوبی با بهره گیری و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات فنی پلیس اجرایی شد. 

وی بیان کرد: ماموران در این طرح با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، 26 سارق را در سطح استان خراسان جنوبی شناسایی و در عملیاتی آنها را دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی افزود: بر اساس تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده سارقان به 39 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. 

صادقی با تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد. 

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی نیز از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ یدالله دهقان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از  تریلی، مقدار 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش 12  میلیارد ریال کشف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و یک نفر متهم دستگیر  کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

دهقان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه 096300 به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد