Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:32:02 GMT

افتتاح هفت طرح عمرانی تا بازگشت آرامش به بازارهای کیش

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۵۵۲

افتتاح هفت طرح عمرانی تا بازگشت آرامش به بازارهای کیش

به گزارش ایرنا، جزیره کیش ا ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت شاهد رویدادهای مختلف از جمله افتتاح هفت طرح عمرانی و صنعتی همزمان با ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در پنج منطقه آزاد با بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی به صورت ویدئو کنفراسی با دستور رییس جمهور بود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد کیش در آیین بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: این طرح ها شامل پنج پروژه توسعه زیرساخت های فرودگاهی و بندگاهی، یک واحد تولیدی مونتاژ و یک واحد بسته بندی بوده که برای اجرای آنها چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی کشاورز افزود: سهم بخش خصوص از این میزان سرمایه گذاری سه‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سهم بخش خصوصی نیز ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که با اجرای این طرح ها برای ۱۵۴ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۸ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری در بخش های مختلف منطقه آزاد کیش به بهره برداری می رسد.

آغاز باز سازی مرکز بومی شناسی و پژوهشکده تنوع زیست محیطی دریایی از دیگر رویدادهای عمرانی جزیره در هفته گذشته بود که معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در این ارتباط گفت: ساختمان این پژوهشکده از ۲ سال قبل علی رغم اینکه برای راه‌اندازی پژوهش های زیست محیطی در اختیار یکی از دانشگاه های کشور قرار داده شده بود .

سعید پور زادی با بیان اینکه هم اکنون پس از ۲ سال تعطیلی و عدم استفاده مناسب اقدام به بازپس گیری ساختمان از دانشگاه طرف قرارداد شد و بلافاصله عملیات مرمت و بازسازی آن آغاز شده است اضافه کرد: این ساختمان با عنوان مرکز بومی شناسی یا مرکز اکولوژیک کیش در راستای پژوهش و تحقیقات زیست محیطی با محوریت تنوع زیستی و پژوهش های دریایی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرهنگی

هفته گذشته نخستین کرسی تلاوت قرآن اذانگاهی در مسجد خاتم الانبیا کیش آغاز شد و امام جمعه این جزیره با بیان اینکه گفت: این طرح در تمامی مساجد کیش نیز اجرا می‌شود گفت: هدف از اجرای طرح کرسی تلاوت قرآن کریم، تقویت رویکرد فعالیت‌های قرآنی در مساجد است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده گفت: با اجرای این طرح هر روز ۱۰ دقیقه قبل از اقامه نماز جماعت یکی از قاریان مطرح کیش قرآن مجید را برای حاضران تلاوت می‌کنند.

مهدی علی اکبر زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در جریان سفر خود به این جزیره و دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تلاش می شود مرکز این کانون در جزیره کیش در فضایی غیر از فضای مدرسه برای برای پرورش استعدادها و شکوفا شدن خلاقیت های کودکان و نوجوانان ایجاد شود.

کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند نقش مهمی در اجرای ابر پروژه های فرهنگی ایفا کنند افزود:  جزیره کیش در حوزه فرهنگ نیازمند به اجرای ابر پروژه ای فرهنگی است و در راستای اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب و بهره مندی از فضاهای موجود باید نسبت به  تولید محتوا اقدام کرد.

اجتماعی

هفته گذشته همزمان با نخستین روزهای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و تغییر قیمت روغن، تخم مرغ و لبنیات بود که به گفته مسوولان سازمان منطقه آزاد و برخی از فروشگاه‌ های جزیره کیش کالای اساسی به صورت مستمر در این مراکز عرضه می‌شود.

هرچند در اوایل هفته برخی از اجناس از جمله روغن و مرغ با برخی کمبودهایی مواجه بود اما تا پایان هفته با تداوم پیگیری های انجام شده توزیع این اجناس در جزیره اشباع شد و اجناسی مانند برنج، حبوبات، قند و شکر و مواد شوینده در برخی مراکز با قیمت قبل در حال عرضه است.

علی امیدی مدیردیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: گروه های نظارتی این مدیریت با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها از ۲۷ اردیبهشت پس از ابلاغ دولت مبنی بر افزایش نرخ آرد ویژه محصولات و نان های غیر سنتی و ماکارونی نظارت خود را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: تا کنون در این ارتباط ۳۴۲ فقره نظارت از واحدهای صنفی مشمول طرح از جمله انبارها، فروشگاه ها و سوپرمارکت ها به صورت گروه های نظارتی بازرگانی و یا گروه های مشترک با حضور دادستانی، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی انجام شده است.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در نتیجه این نظارت ها ۶۳ مورد اخطار کتبی به واحدهای متخلف داده شده و هشت واحد نیز براساس رای و نظر نهاد قضایی مشمول جریمه نقدی به علت گران‌فروشی شده اند.

حسین طالبی رییس اداره تعزیرات حکومتی کیش هم با بیان اینکه در جریان رسیدگی به پرونده تخلفات صنفی این جزیره پس از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی ۱۸ واحد جریمه شدند اظهار داشت: این پرونده ها منجر به صدور حکم و  اجرای رای صادره قرار گرفته و  واحدهای صنفی ۸۴ میلیون ریال جریمه نقدی شده اند.

وی همچنین از کشف  ۷۰۰ لیتر روغن احتکار شده در انبار یکی از فروشگاه های این جزیره خبر داد و گفت: براساس قانون تمامی انبارها باید موجودی کالاهای خود را به اداره صنعت معدن و اداره تعزیرات حکومتی معرفی کنند که این انبار نسبت به معرفی موجودی انبار خود اقدام نکرده بود.

ورزشی

هفته گذشته حمید استیلی مدیر تیم های ملی فوتبال در جریان سفر خود به جزیره کیش با بیان اینکه ۱۵ و ۲۱ خرداد زمان برگزاری دو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا و اکوادور است یادآور شد: با توجه به آمادگی کیش برای میزبانی از هواداران جام جهانی قطر انتظار می رود ساخت پنج زمین فوتبال مطابق با استانداردهای بین المللی در این جزیره تا پیش از مسابقات به بهره برداری برسد.

برنامه ریزی برای برگزاری مسابقه تیراندازی به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر  بین آقایان و بانوان علاقه مند به رشته تیراندازی از دیگر رویدادهای ورزشی جزیره کیش است که این مسابقه ساعت ۱۷ تا ۲۰ روزهای یکشنبه و دوشنبه یکم و دوم در سالن چند منظوره المپیک کیش برگزار می شود.

بانوان علاقه مند به حضور در این مسابقه می توانند در ساعات برگزاری مسابقه روز یکم خرداد و آقایان علاقه مند نیز روز دوم خرداد به  سالن چندمنظوره المپیک مراجعه کنند.

همچنین هفته گذشته محمد شجاعی ورزشکار جزیره کیش به همراه چهار ورزشکار از استان های اصفهان و آذربایجان غربی از سوی سرمربی تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان ایران جهت حضور در این اردو دعوت شدند.

برچسب‌ها کیش سازمان منطقه آزاد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تیم ملی فوتبال سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان حمید استیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش سازمان منطقه آزاد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کیش سازمان منطقه آزاد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تیم ملی فوتبال سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان حمید استیلی سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه گذاری میلیارد ریال بهره برداری هفته گذشته جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢

کورش فتاحی از رشد ۴۵۵ درصدی واگذاری اراضی و ۱۶ درصدی حجم سرمایه گذاری‌ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در حوزه زیرساخت تعداد پروژه‌ها از ۱۴ به ۲۰ پروژه زیرساختی ارتقاء یافت و در حوزه سرمایه‌گذاری با انعقاد ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری و تحویل زمین به سرمایه‌گذار با حجم سرمایه‌گذاری ۴۷۷ میلیون یورو گام‌های اساسی در راستای اهداف توسعه‌ای این کانون بزرگ صنعتی برداشته شد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و از زیر مجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو