Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:47:46 GMT

۵۴ درصد باغات شهریار به آبیاری قطره ای مجهز شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۰۵۶

۵۴ درصد باغات شهریار به آبیاری قطره ای مجهز شده است

مجتبی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان شهریار ۱۰ هزار هکتار باغ با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی دارد.

وی یادآورشد: اکنون پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از این باغات به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده است و کارشناسان آب و خاک جهاد کشاورزی پیگیر تشویق دیگر باغداران برای استفاده از این سیستم آبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که در صورت تعیین تکلیف مالکیت چاه ها، به متقاضیان تا ۸۰ درصد هزینه تجهیز را به صورت وام بلاعوض تامین و پرداخت کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار گفت: آب کشاورزی شهریار و غرب استان تهران از سد کرج تامین می شود که با خشکسالی امسال و سال های گذشته، اکنون این منطقه با تنش جدی کم آبی مواجه است.

وی شهرستان شهریار را دارای تنوع بالایی در تولید انواع محصولات باغی برشمرد و خاطر نشان کرد: از اردیبهشت برداشت محصولات باغی با گوجه سبز آغاز می شود و این روند تا اوایل پاییز با محصول خرمالو به پایان می رسد.

مرادی ادامه داد: محصولات باغی شهرستان شهریار از نظر کمی و کیفی قابل توجه هستند و از همین رو نیز محصول گوجه سبز آن یکی از برندهای کشور به شمار می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار گفت: سیب، انگور، هلو، شلیل خرمالو، زردآلو و گوجه سبز عمده محصولات باغی این شهرستان قلمداد می شوند.

وی با اشاره به سطح زیر کشت یک هزار و ۶۰۰ هکتاری درختان زردآلو، مساحت باغات گوجه سبز را یک هزار و ۴۵۰ هکتار با تولید ۲۹ هزار تن در سال اعلام کرد.

برچسب‌ها شهرستان شهریار کشاورزی آبیاری باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان شهریار کشاورزی آبیاری شهرستان شهریار کشاورزی آبیاری باغستان شهرستان شهریار محصولات باغی گوجه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود