Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش به مناسب آغاز اختتامیه‌های استانی یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم پیامی صادر کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، در متن پیام یوسف نوری آمده است: آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، اکنون بیش از هر زمان دیگری، موجب نگرانی مدارس و خانواده‌ها است. گسترش عوامل مخاطره‌آمیز تهدیدکننده سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان، موجب شده محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، در کنار دیگر اولویت‌های تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و بلکه جزء مهم‌ترین آن‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می‌دهد که فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، در کنار فعالیت‌های آموزشی و مراقبتی، از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشورها، شناخته‌شده است که می‌تواند موجب ارتقای آگاهی عمومی و بهبود نگرش‌ها درزمینه عوامل مخاطره‌آمیز کودکان و نوجوانان و چگونگی محافظت از ایشان شود.

در ادامه این پیام آمده است: وزارت آموزش‌وپرورش، با اعتقاد به این‌که مراقبت و محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، یکی از رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور است، اهتمام ویژه‌ای در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع پیشگیرانه در سطح مدارس دارد که بسته کاملی از برنامه‌های مرتبط با راهکارهای معتبر و شناخته‌شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در سه محور آموزشی، ترویجی و مراقبتی را شامل می‌شود.

جشنواره نوجوان سالم که هرساله باهدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور برگزار می‌شود، از جمله فعالیت‌هایی است که در زیرمجموعه راهکار ترویج و پیشگیری، اجرا می‌شود و با همت مدارس، دانش آموزان و خانواده‌ها، در سال تحصیلی جاری، یازدهمین دوره آن نیز برگزارشده است.

جشنواره نوجوان سالم، با دارا بودن ۳ محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور و نیز بیش از ۲۰ رشته ارائه اثر، ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه بزرگ مدارس، دانش آموزان و خانواده‌ها است که جا دارد نهادهای سیاست‌گذاری و اجرایی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، این ظرفیت را موردتوجه قرار داده و از آن استفاده نمایند.

اکنون‌که جشنواره نوجوان سالم، باوجود شرایط ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، به راه خود ادامه داده و اختتامیه‌های استانی یازدهمین دوره آن از اردیبهشت‌ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود، به‌تمامی دانش آموزان، همکاران فرهنگی و خانواده‌ها که در استمرار این تلاش جهادی برای محافظت از کودکان و نوجوان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مشارکت داشته‌اند، تبریک و خدا قوت می‌گویم و ضمن تشکر، اعلام می‌کنم که وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه این جهاد، در کنار شماست و از تلاش‌های شما برای آموزش و ترویج پیام‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، حمایت می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آموزش و پرورش ، جشنواره نوجوان سالم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آموزش و پرورش جشنواره نوجوان سالم جشنواره نوجوان سالم کودکان و نوجوانان آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوان رفتارهای پرخطر خانواده ها دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است و یکی از اشکالاتی که بر قانونگذاری وارد است میزان توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ارجاع امور قوانین است.

معاون قضائی دادگستری کل استان تهران در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران افزود: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است، عدم اجرای قانون و ترک فعل برخی از دستگاه‌های اجرایی از انجام وظایف و تکالیف قانونی مانند عدم اجرای قانون هوای پاک، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یک مسئله در دستگاه قضائی مطرح است.

نیکوکار در ادامه گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و خیابان و زباله گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است؛ ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار و عدم نگارش آئین نامه یا دستورالعمل یا شیوه نامه معطّل مانده است.

وی اشاره کرد: در این زمینه لازم به ذکر است با تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران تمام قد در برخورد قضائی و ساماندهی موضوعات آسیب زا همچون معتادان متجاهر و اماکن پلاک قرمز و حمایت از جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و زباله گرد خیابان توسط شهرداری اقدام شود.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: باید بپذیریم اگر پیشگیری‌های اولیه و ثانویه در چند دهه گذشته به موقع و منسجم به اجرا درمی‌آمد، دچار آسیب‌های جدی اجتماعی در بخش‌های مختلف در شهر تهران نبودیم.

نیکوکار با اشاره به اینکه باید در مورد پیشگیری از آسیب‌ها، دستگاه‌های متولی کوشا باشند؛ گفت: دغدغه اصلی ما در مورد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، عدم اجرای قوانین و مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های موجود است.

کد خبر 6090550

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم