Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:39:55 GMT

تلاش مجلس در اوج قرار گرفتن دانشگاه‌ها است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۶۸۰۶

تلاش مجلس در اوج قرار گرفتن دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان در نشست صمیمی با چهره‌های علمی کشور و ‌آیین رونمایی از نشان علمی دانشگاه تهران افزود: یکی از اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی تصویب همسازی حقوق هیات علمی دانشگاه ها است، در حال حاضر به دنبال این هستیم حقوق اساتید بازنشسته به واقعیت نزدیک تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به جایگاه جوانان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای جوانان نیازمند الگوهای مناسب هستیم، برای جوانان امروز داشتن الگوهای خوب بسیار لازم و انرژی‌زا و  انگیزه بخش است. اساتید و چهره های ماندگار علمی کشور در جامعه باید به عنوان الگو معرفی شوند و رسانه ها به این موضوع بیشتر بپردازند.

وی تاکید کرد:  امروز الگوها در جامعه تغییر پیدا کرده است. کسانی که حتی ارزشی ندارند برای جوانان و جامعه امروز در این فضای بی در و پیکر مجازی الگو شده اند. شاهد هستیم که در فضای مجازی مطالب بی محتوا را با مضامین علمی به خورد جامعه می دهند و در بسیاری موارد موجب انحراف جوانان می شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: شیخ حسن رشتی ۱۰۰ سال پیش آموزش پرورش نوین را در کشور پایه ریزی کرد در این سال ها معلمان رتبه، درجه و جایگاهی نداشتند. عامل بسیار اثرگذار رقابت که خروجی بسیار عظیم رشد و تعالی است در این ۱۰۰ سال در آموزش و پرورش وجود نداشت.

منادی یادآور شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لایحه رتبه بندی فرهنگیان را در پنج رتبه  با بودجه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب کرد، برای امسال هم ۳۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم بنابراین از این پس هیچ معلمی بدون جایگاه و رتبه نیست و هر پنج سال یک بار براساس کیفیت آموزش و فعالیت معلمان رتبه آنان ارتقا می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آموزشی دانش آموزان و افت تحصیلی آنها اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم در این سال ها خروجی آموزش و پرورش معدل های  ۱۰ تا ۱۱ است، ۱۵ میلیون دانش‌آموز در رشته‌هایی معدل متوسط آنان  ۱۰.۵ تا ۱۱ است و حتی در در رشته کار و دانش هشت و نیم است. این نشان می دهد که آموزش و پرورش در مدارس تاحدی رها بوده است و انگیزه  برخی معلمان کم بوده است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اجرای رتبه بندی معلمان را موجب ایجاد تحولی نوین در آموزش و پرورش عنوان کرد که خروجی آن در دانشگاه های آینده کشور منجر به تولید چهره های ماندگار بیشتری می شود.

منادی در ادامه به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اشاره کرد و گفت: در این زمینه مجلس شورای اسلامی لایحه جهش تولید دانش بنیان را در ۲۰ ماده تصویب کرد که براساس آن ۴۰ هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان و ۴۰ هزار میلیارد تومان در قالب طرح های وارداتی دستگاه هایی که وارد کشور می شود، می رسد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بودجه صندوق شکوفایی و نوآوری را سه برابر و ۳ هزارمیلیارد تومان افزایش سرمایه دادیم بنابراین دوران بالندگی شرکت های دانش بنیان خواهد بود. موانع گمرکی، بانکی، بیمه ای، ‌ مالیاتی و بورسی برداشته شد و امروز شاهد خواهیم بود که فرزندان و دانشجویان در قالب و قامت شرکت های دانش بنیان پرچم ایران را در مرزهای دانش به اهتزاز بیاورند.

برچسب‌ها علیرضا منادی سفیدان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دانشگاه تهران کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دانشگاه تهران هزار میلیارد تومان مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟