Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا، پس از گذشت نزدیک به دو سال از تبعید خود در امارات، عصر پنجشنبه در حالی وارد کشورش شد که این اولین سفر کوتاه انتقادات بسیاری را برانگیخت.

 به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از فرانس پرس؛ کاخ سلطنتی پیشتر گزارش داده بود که خوان کارلوس، که به دلیل رسوایی های مالی و سایر رسوایی های مربوط به زندگی خصوصی خود از تاج و تخت کناره گیری کرده بود، "از پنجشنبه 19 مه تا دوشنبه 23 می" به اسپانیا سفر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که پادشاه سابق در Sangenjo در شمال غربی اسپانیا اقامت خواهد کرد و در آنجا با پسرش، پادشاه فیلیپه ششم، روز دوشنبه در مادرید و پیش از بازگشت به ابوظبی ملاقات خواهد کرد.

هواپیمای شخصی پادشاه که از ابوظبی برخاسته بود، روز پنجشنبه ساعت 19:00 (17:00 به وقت گرینویچ) در فرودگاه کوچک ویگو در گالیسیا، در شمال غربی اسپانیا به زمین نشست. به گفته یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه، خوان کارلوس قبل از اینکه دختر بزرگش النا از او استقبال کند، به آرامی و با تکیه بر عصا پیاده شد.

بسیاری از افراد کنجکاو همراه با رسانه ها به این مکان آمدند تا از پشت دیوارهای فرودگاه سعی کنند پادشاه 84 ساله سابق را ببینند که از اوت 2020 پا به اسپانیا نگذاشته است و بازگشتش گمانه زنی های زیادی را برانگیخته است.

سپس خوان کارلوس به Sangenjo می رود، جایی که او در یک مسابقه قایقرانی در آخر هفته شرکت خواهد کرد. در بدو ورود به شهر، پادشاه سابق از داخل ماشینش به جمعیتی که در مقابل خانه ای که قرار بود اقامت کند، استقبال کرد و انگشت شست خود را بالا برد تا نشان دهد حالش خوب است.


قبل از اینکه خوان کارلوس به تبعید برود، فیلیپه در مارس 2020 تصمیم گرفت از ارث پدرش چشم پوشی کند و کمک هزینه سالانه نزدیک به 200000 یورو را پس بگیرد.

تنها در سالهای پایانی سلطنت او بود که زیاده روی شاه سابق آشکار و این امر  منجر به آغاز یک سری تحقیقات شد.

وزیر اقتصاد و مقام دوم دولت، نادیا کالوینو، در یک مصاحبه رادیویی گفت که "اطلاعاتی که ما در سال های اخیر به دست آورده ایم" در موردخوان کارلوس "بسیار نگران کننده است... بدر مورد  سازمان (املاک)" و "فکر می کنم او در ارائه توضیحات شکی نخواهد داشت".

و کاخ سلطنتی شامگاه چهارشنبه تاکید کرد که پادشاه سابق دوشنبه اسپانیا را به مقصد ابوظبی "جایی که به طور دائم و پیوسته ساکن شده است" ترک خواهد کرد،

به گزارش رسانه های اسپانیایی، دولت سوسیالیست، پدرو سانچز، به شدت با احتمال اقامت خوان کارلوس در کاخ لازارزوئلا، اقامتگاه رسمی پادشاه که رئیس دولت است، مخالفت کرد.

حزب چپ رادیکال "پودموس"، یکی از اعضای ائتلاف حاکم، انتقادات شدیدی را از پادشاه سابق انجام داد.

روزنامه ال پایس به نوبه خود نوشت: «هیچ دلیل قانونی برای عدم سفر پادشاه سابق به اسپانیا وجود ندارد، اما دلایل اخلاقی فراوانی برای توضیح آشفتگی ناشی از اعلام این سفر وجود دارد».

فیلیپه ششم در تلاش برای بازگرداندن چهره سلطنت اسپانیا از زمان به قدرت رسیدن در سال 2014 از پدرش فاصله گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خوان کارلوس اسپانیا پادشاه سابق خوان کارلوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت

(ویدئو) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • گارد افتخار رئالی‌ها برای ستاره سابق اسپانیا (عکس)
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • (ویدئو) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت
  • (ویدئو) بازگشت پادشاه سابق مصر پس از ۷۲ سال غیبت
  • کارلوس توز از بیمارستان مرخص شد