Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:56:12 GMT

رشد ۲.۹ درصدی شاخص بهره‌وری در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۷۵۶۸

رشد ۲.۹ درصدی شاخص بهره‌وری در سال گذشته

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «میرسامان پیشوایی» در مراسم همایش ملی بهره‌وری اظهار داشت: قدمت سازمان بهره‌وری در کشور ۶۰ سال است و ایران در این مدت عضو سازمان بهره‌وری آسیایی بوده است.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی از محل بهره‌وری مهم‌ترین هدف در برنامه‌های توسعه اقتصادی است و در بودجه سنواتی نیز بر تحقق رشد بهره‌وری تاکید شده و رییس جمهوری هم بر تحقق رشد اقتصادی تا ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر از محل بهره‌وری تاکید دارند. 

پیشوایی اعلام کرد: رشد شاخص بهره‌وری در ۱۰ سال گذشته منفی یک درصد بود، درحالی‌که در برنامه ششم توسعه رشد ۲.۸ درصدی اقتصاد از محل بهره‌وری تعیین شده و در این سال‌ها رشد شاخص بهره‌وری در کشورهای آسیایی ۱.۸ بوده است، البته باید اعلام کنم که رشد شاخص بهره‌وری در دو سال گذشته مثبت شد.

به گفته رییس سازمان ملی بهره‌وری، اگر ۲ سال پی‌درپی رشد شاخص بهره‌وری به عدد سه برسد در این شرایط تازه به میزان شاخص در سال ۹۰ می‌رسیم. 

وی با بیان اینکه سازمان ملی بهره‌وری سه رویکرد اساسی دارد، افزود: تکمیل چرخه تنظیم‌گری بهره‌وری، جریان‌سازی نوآوری بهره‌ور و هوشمندسازی و مردمی‌سازی  زیست‌بوم بهره‌وری از جمله رویکردهای سازمان ملی بهره‌وری در سال جدید است. 

پیشوایی تاکید کرد: زمانی موفق می‌شویم که بهره‌وری مطالبه ملی باشد بر همین اساس اسفند سال گذشته اطلاعات بهره‌وری در سامانه ملی به رهبری بارگذاری شد تا قدرت آفرینی برای حضور مردم فراهم شود

برچسب‌ها وزارت اقتصاد و امور دارایی سازمان برنامه و بودجه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت اقتصاد و امور دارایی سازمان برنامه و بودجه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران وزارت اقتصاد و امور دارایی سازمان برنامه و بودجه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران رشد شاخص بهره وری شاخص بهره وری ملی بهره وری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • رشد بار ریلی منفی شد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان