Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:08:19 GMT

کالای قاچاق ۶ میلیارد ریالی در زنجان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۷۹۱۵

کالای قاچاق ۶ میلیارد ریالی در زنجان کشف شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ ایرج خانی پور روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در یک عملیات، به سه دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر، آنها را متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از خودروها ۵۳ دستگاه لوازم برقی خانگی، ۱۴۰ ثوب البسه و پوشاک و تعداد ۵۷۵ قوطی نوشابه خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این راستا چهار نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ خانی پور تأکید کرد: پلیس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا، همه تلاش خود را به کار بسته، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

کشف احتکار کالاهای اساسی در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان همچنین از شناسایی و کشف انبار احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به ارزش پنج میلیارد ریال، توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان طارم خبر داد و گفت: در پی اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت کالاهای اساسی، موضوع برخورد با احتکار این کالا ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 سرهنگ خانی‌پور افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان طارم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک انبار احتکار کالاهای اساسی در سطح شهرستان طارم  شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی و با نماینده اداره صمت شهرستان در بازرسی از این انبار ۲۲ تن شکر ، ۶ تن قند ، ۱۲۰عدد بطری سه لیتری انواع روغن مایع ، ۸۰۰ کیلوگرم برنج هندی و تایلندی و ۵۰۰ کیلوگرم نخ پلاستیکی کشاورزی احتکار شده را کشف کردند گفت:  بر اساس برآورد کارشناسان، ارزش کالاهای کشف شده بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

دستگیری سارق با ۶ فقره سرقت در شهرستان ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر نیز  از دستگیری یک سارق حرفه ای و سابقه دار ،حین سرقت ،توسط ماموران کلانتری ۱۱ بازار این شهرستان خبر داد و گفت:

مأموران حین گشت زنی های هدفمند به یک نفر که در حال تلاش برای بازکردن درب خودروی سواری شهروندان در سطح شهر بود، مشکوک شدند و فرد مورد نظر به محض دیدن مأموران، اقدام به فرار کرد که با سرعت عمل پلیس مواجه و دستگیر شد تا سرقت وی نافرجام بماند.

سرهنگ مهدیخانی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده توسط پلیس به ۲فقره سرقت داخل خودرو و چهار فقره سرقت از باغ ها و مزارع در شهر ابهر اعتراف کرد، افزود: متهم دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در پایان با بیان اینکه دستگیری سارقان توسط پلیس در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می گیرد تاکید کرد: مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند که فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنها برخورد می کنند و اجازه هنجارشکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

تماس تلفنی بیش از ۱۲۷ هزار شهروند زنجانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیسی ۱۱۰ را  تحقق شعار "پلیس پاسخگو"  عنوان کرد و  گفت: در۲ ماهه  امسال بیش از ۱۲۷ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ پلیس استان صورت گرفته است .

سرهنگ حمیدرضا قدیمی با اشاره به اهمیت عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی شهروندان، گفت: سامانه پلیسی ۱۱۰، به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس در هر لحظه از شبانه روز آماده ارائه خدمات در ابعاد مختلف به شهروندان  است.

وی با بیان اینکه در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری، راحت‌ترین راه دسترسی شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است، اظهار داشت: سامانه ۱۱۰ استان با ۹ خط فعال، به صورت شبانه روزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و مردم استان  می‌توانند، در هر ساعت از شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

سرهنگ قدیمی  به اقدامات خاص صورت گرفته در خصوص ارتقاء آمادگی و آموزش در ستاد استان و شهرستان های تابعه هم اشاره کرد و افزود: اجرای رزمایش های مقابله با اغتشاشات، آموزش کارکنان یگان امداد و اجرای رزمایش داخلی در یگان ویژه ، تمرین رزمایش مقابله با تجمعات غیر قانونی، اجرای جلسات مختلف پاسگاه فرماندهی و مقابله عملیاتی در مرکز استان و شهرستانها ازدیگر اقدامات معاونت عملیات استان در ۲ ماهه سالجاری است .

وی تاکید کرد: تعاملاتی هم با استان های همجوار قزوین، همدان، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و کردستان به منظور پیش بینی بحران های احتمالی و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در بحث کاهش جرائم درسطح استان زنجان با کاهش چشمگیری روبه رو بوده ایم.

سرهنگ قدیمی به دستاوردهای مهم  پلیس ۱۱۰ هم اشاره کرد و افزود: ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به حقوق شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه ای و نظام‌مند از آن جمله هستند.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۱۰ پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری های دسته جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، گفت: در ۲ ماهه اول امسال، تعداد ۱۲۷ هزارو ۴۰۵ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که نشان از اعتماد ۲ سویه مردم با پلیس است.

سرهنگ قدیمی، با تاکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرائم، خاطر نشان کرد:از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سوی دیگر، مردم نیز پلیس را  پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلاتشان می دانند که آماده پاسخگویی به مطالبات و خواسته های به حق شهروندان را در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی دارد.

برچسب‌ها پلیس 110 کالای قاچاق زنجان احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس 110 کالای قاچاق زنجان پلیس 110 کالای قاچاق زنجان احتکار مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ انتظامی استان زنجان فرمانده انتظامی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ علی رحیمی‌پور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی امیدیه پس از کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی با مرجع قضایی، از محل بازدید کردند و در نتیجه این عملیات، مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

سرهنگ رحیمی پور ارزش کالای مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برابر دستور اداره تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه، اموال توقیفی به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی منتقل و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.  

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان