Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:33:41 GMT

عملیات مشترک ارتش و «حشد شعبی» عراق در غرب «موصل»

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۲۴۷

عملیات مشترک ارتش و «حشد شعبی» عراق در غرب «موصل»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، ارتش و نیروهای «حشد شعبی» عراق امروز یکشنبه عملیات گسترده ای را در غرب شهر موصل کلید زدند. نیروهای عراقی و حشد شعبی در این عملیات، تفتیش جبال العطشانه را در دستور کار خود قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی عراق اعلام کردند: عملیات ارتش و نیروهای حشد شعبی در غرب موصل با هدف پایان دادن به حضور هسته های پنهان گروه تروریستی داعش در محور غربی این شهر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، عدنان محمد التمیمی کارشناس امور امنیتی عراقی به نقش مهم حشد شعبی عراق در تامین امنیت مرزهای غربی این کشور اشاره کرد. وی افزود: سطح تهدیدات در مرزهای غربی عراق به ویژه با توجه به وجود اردوگاه الهول در سوریه که بیش از بیست هزار تروریست را در خود دارد و تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد، بالاست.

التمیمی تاکید کرد: حضور نیروهای حشد شعبی در بخشهایی از مرزهای غربی تضمینی برای امنیت ملی عراق است و این حضور به کاهش رخنه های امنیتی به میزان هفتاد درصد منجر شده است. وی افزود: حشد شعبی امنیت مناطقی را تامین کرده است که سالها ممر و گذرگاهی برای عبور عوامل انتحاری و خودروهای بمبگذاری شده بود.

کد خبر 5496178 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ارتش عراق حشد شعبی روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین ناتو فنلاند جو بایدن عراق لبنان جنگ اوکراین مسکو حمله روسیه به اوکراین سوئد حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا