Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تکثیر در اسارت یوزپلنگ آسیایی دستاورد علمی بزرگی بود و اگر قصوری در آن رخ داده باشد را هم می پذیریم.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایران اکونومیست، علی سلاجقه روز یکشنبه در همایش روز جهانی تنوع زیستی ( اول خرداد) افزود: سازمان محیط‌زیست در روند تکثیر یوزپلنگ آسیایی در اسارت از تمام ظرفیت‌های علمی کشور استفاده کرد و تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: وقتی که گونه گیاهی یا جانوری در معرض انقراض قرار می گیرد برای حفظ آن حتما باید در محدوده محصوری نگهداری شود تا کارهای علمی و تحقیقاتی روی آنها صورت گیرد این یک فضای آزمایشگاهی است و قطعا آزمون و خطاهایی دارد اما تمام تلاش در راستای بهبود وضعیت گونه ها است. 

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: کمیته حقیقت یاب در زمینه تکثیر یوزپلنگ ها تشکیل شده و در حال بررسی ابعاد موضوع است و اگر قصوری صورت گیرد حتما برخورد می شود. 

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: اما این دستاورد علمی بزرگی است که تمام دنیا به آن چشم دوخته بودند بنابراین نباید تمام زحمات را تحت‌الشعاع قرار دهیم بیاییم منصفانه قضاوت کنیم ، هر بخش این فرایند قابلیت تولید مقاله دارد و امیدواریم توله سوم حفظ شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان حفاظت محیط زیست ، علی سلاجقه ، یوز ایرانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست علی سلاجقه یوز ایرانی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان