Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله نهایی چهل‌وپنجمین مسابقات استانی قرآن کریم ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریورماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعدازظهر امروز در سالن جلسات شهیدکاظمی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مرحله نهایی چهل‌وپنجمین مسابقات استانی قرآن کریم 15 مرداد تا 15 شهریورماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همه افراد بزرگسال با سن 18 سال تمام و بالاتر می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. در ضمن این رقابت‌ها در 12 رشته برای آقایان و 11 رشته برای خانم‌ها برگزار می شود که بخش اذان مختص آقایان خواهد بود. مرحله انتخابی و شهرستانی این رقابت‌ها در امامزاده‌های استان قزوین و بین 25 خرداد تا 15 مرداد برگزار می‌شود.

مجیدی با بیان اینکه مسابقات حفظ قرآن کریم در 4 بخش برگزار می‌شود، گفت: در واقع ما 4 رشته حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء قرآن کریم را داریم که حافظان کل می‌توانند تا مرحله بین‌المللی هم صعود کنند. اما حافظان 20 جزء می‌توانند فقط در رقابت‌های کشور و استانی و نهایتاً حافظان 5 و 10 جزء هم فقط مجاز به شرکت در مسابقات استانی هستند.

وی ادامه داد: مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل هم تا سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و رقابت‌های بقیه رشته‌ها شامل ترجمه، تفسیر، دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌سرایی در 2 سطح استانی و کشوری برگزار خواهند شد.

جشنواره کشوری نغمات دینی اواخر پاییز در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قزوین میزان جشنواره کشوری نغمات دینی خواهد بود، گفت: اذان، دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌سرایی رشته‌های مورد رقابت در این جشنواره خواهند بود که اواخر فصل پاییز سال جاری در بقاع متبرکه استان قزوین برگزار خواهد شد.

مجیدی با اشاره به مشارکت دارالقرآن و کلیه انجمن‌های قرآنی استان قزوین برای برگزاری این رویداد افزود: قزوین علاوه بر معرفی قاریان برجسته قرآنی به کشور در حوزه‌های تدبر و تفسیر قرآن و متون دینی هم جزو استان‌های برتر کشور بوده و به همین خاطر طی 2 سال توانستیم 3 بار میزبان مسابقات قرآن اسرا باشیم.

برگزاری مجازی مسابقات قرآن از شکوه آن نکاسته استمسابقات قرآن "مصباح‌الهدی" در سومین حرم اهل بیت به‌کار خود پایان دادمسابقات قرآنی "فاطر" در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که از آن در سال‌های اخیر غفلت شده، حوزه وقف قرآنی است و بنا داریم تا با میزبانی از مسابقات قرآنی حرکت‌های بزرگی را برای نشر فرهنگ وقف قرآنی در استان آغاز کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان اوقاف قرآن و عترت قرآن کریم استانداری قزوین سازمان اوقاف قرآن و عترت قرآن کریم قزوین برگزار می شود مسابقات قرآن استان قزوین قرآن کریم رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان پیش از ظهر جمعه در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ شهر بانه و سنندج برگزار شد.

بهرام مرادی افزود: در این آزمون ۱۹۸ حافظ قرآن کریم در سه رشته ۱۰، ۲۰ و سی جز قرآن کریم شرکت کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت کردند.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت داشتند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار بود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6095636

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان