Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@22:09:59 GMT

مدت بازپرداخت وام نوسازی ۲۰ ساله می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۱۱۲۹

مدت بازپرداخت وام نوسازی ۲۰ ساله می‌شود؟

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد که پیشنهاد افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده به ۲۰ سال مورد تایید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته که به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حال حاضر متقاضیان نوسازی بافت‌فرسوده امکان استفاده از تسهیلات نوسازی بافت را دارند که شامل ۶۰۰ میلیون تومان در چهار کلانشهر تهران، قم، مشهد و شیراز در محدوده بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر و در سایر محدوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۱ درصد و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۰ درصد است که در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند که نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از نرخ ترجیحی سود تسهیلات برخوردار خواهد بود.

از سوی دیگر آن‌طور که محمد آیینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده، به منظور ترغیب مردم و سازندگان جهت مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده پیشنهاد طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده معادل نهضت ملی مسکن مورد تایید رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی رسیده که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم از مرز ۲۰ هزار واحد عبور کرد که در مجموع این متقاضیان در بیش از ۴ هزار و ۸۷۰ پروژه متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، مازندران، اصفهان و گلستان به لحاظ تعداد واحدهای در حال نوسازی در رتبه‌های اول تا پنجم هستند.

آئینی  تصریح کرد: شرکت بازآفرینی شهری صرفا به دنبال افزایش تراکم در بافت‌های هدف بازآفرینی نیست و از رعایت تناسب ساخت‌وساز با شرایط شهرها و اقلیم‌های متفاوت استقبال می‌کند.

وی توضیح داد: از هر پلاک فرسوده‌ای که تجمیع و وارد فرایند نوسازی شد میانگین ۵ واحد به تعداد هر پلاک در حال احداث است‌که در این فرایند ۱۵ هزار واحد مازاد احداث و وارد بازار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از عموم سازندگان دعوت کرد تا در نوسازی بافت فرسوده مشارکت کنند و در جریان نوسازی از حمایت‌های دولت و شهرداری ها بهره‌مند شوند.

آئینی یادآور شد: متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده از دو امکان تسهیلات ویژه بازآفرینی شهری و یا تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مجموع در بخش نوسازی مردمی که مورد حمایت دولت و شرکت بازآفرینی شهری است حدود ۵۰ هزار واحد در دست ساخت است که بیش از ۲۰ هزار واحد از این تعداد در هفته دولت و دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بازآفرینی شهری وزیر راه و شهرسازی مشهد مسکن راه و شهرسازی هفته دولت دهه فجر شرکت بازآفرینی شهری نوسازی بافت های فرسوده تهران شرکت بازآفرینی شهری بافت های فرسوده تسهیلات نوسازی میلیون تومان نوسازی بافت هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است