Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور لهستان گفت: تنها اوکراین این حق را دارد که درباره آینده خود تصمیم بگیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست به نقل  از رویترز، آندره دودا که بعد از تهاجم روسیه به اوکراین به عنوان اولین رهبر خارجی در جمع نمایندگان پارلمان اوکراین در کی‌یف سخنرانی می‌کرد، با بیان این مطلب افزود: صداهای نگران کننده ای شنیده می شود که می گویند اوکراین باید تسلیم خواسته‌های ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه شود؛ تنها اوکراین این حق را دارد که درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد و هیچ تصمیمی نباید بدون حضور شما درباره آینده شما گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی‌یف تاکنون هرگونه معاهده صلحی را با روسیه که براساس آن بخشی از قلمروی این کشور از آن جدا شده یا آتش بسی که براساس آن نیروهای روسی همچنان در قلمروی این کشور باقی بمانند را رد کرده است و می‌گوید این موضوع تنها به روسیه امکان خرید زمان می دهد تا به تجدید قوا بپردازد.

دودا تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید از روسیه بخواهد تا به طور کامل نیروهای خود را از خاک اوکراین خارج کند.

وی تصریح کرد: اگر اوکراین بنا به دلایل اقتصادی یا جاه طلبی‌های سیاسی قربانی شود- حتی اگر یک سانتی متر از قلمروی آن جدا شود- نه تنها ضربه ای محکم به ملت اوکراین بلکه به تمام جهان غرب وارد می شود.

لهستان یکی از مهمترین مدافعان اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه بوده و حمایت قوی خود را از عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

رییس جمهور لهستان به نمایندگان اوکراین گفت: تا زمانی که اوکراین به یکی از اعضای اتحادیه اروپا تبدیل نشود، از پا نخواهم نشست.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین درباره آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت