Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از درخواست اعضای این کمیسیون از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان دریافت یارانه خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمانی ایران اکونومیست، مجید انصاری در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این نشست حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاضر شد و گزارشی در خصوص نحوه محاسبه و توزیع یارانه کالاهای اساسی در دهک‌های مختلف کشور و تعیین تکلیف اشخاص جامانده از دریافت یارانه ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری افزود: مردم از نوع عملکرد مسوولان در حوزه محاسبه و توزیع یارانه کالاهای اساسی به دهک‌های مختلف راضی نیستند چرا که مشخص نیست برای دهک‌بندی‌ها از چه طریق اقدام شده و توانمندی افراد چگونه احراز می‌شود. همچنین دلیل حذف یارانه تعدادی از افراد هم هنوز مشخص نیست.

نماینده  ممسنی و رستم در مجلس با اشاره به درخواست اعضای کمیسیون برای تمدید مهلت ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه گفت: مقرر شد در این زمینه محدودیتی قائل نشوند و سازمان هدفمندی یارانه‌ها سه روز دیگر ثبت نام جاماندگان یارانه را تمدید کند.

انصاری با تاکید بر اینکه همه مردم باید بتوانند یارانه دریافت کنند، گفت: در این نشست تاکید شد که کالاهای اساسی باید به نرخ شهریور ۱۴۰۰ عرضه شوند و این مهم نیز به چند قلم کالاهای اساسی محدود نشود.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد برای پیگیری مطالبات مردم در این حوزه، معاون اول رییس جمهور به کمیسیون دعوت شود تا به عنوان مسوول رسیدگی به امور اقتصادی در دولت پاسخگو باشد.  

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: تبیین مفاد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان برابر خشونت از سوی کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی دیگر دستور امروز کمیسیون بود که موارد آن بحث و بررسی شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، یارانه معیشتی ، هدفمندی یارانه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یارانه معیشتی هدفمندی یارانه کمیسیون اجتماعی مجلس دریافت یارانه کالاهای اساسی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی