Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۳ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: یارانه متولدین دهک‌های اول تا چهارم برابر این قانون باید سه برابر شود.

به گزارش ایمنا، سیدعلی موسوی با اشاره به اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه‌ها»، اظهار کرد: واقعیت این است که با اجرای این طرح مهم که به نوعی جراحی اقتصادی نام دارد، اقشار محروم و ضعیف جامعه با آزادسازی قیمت‌ها تحت فشار بیشتری قرار گرفتند و باید در راستای اجرای دقیق عدالت، حمایت‌های بیشتری از دهک‌های ضعیف جامعه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا و در اجرای ماده ۱۳ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» قید شده که دهک‌های اول تا چهارم در صورت فرزندآوری باید به ازای هر فرزند خود، یارانه سه برابری دریافت کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اجرای این بند قانونی را موجب حمایت از دهک‌های اول تا چهارم دانست و تاکید کرد: از وزارتخانه‌های مربوطه این مطالبه را داریم تا قانونی که به تأیید شورای نگهبان رسیده و رئیس جمهور آن را برای اجرا ابلاغ کرده است، اجرایی کنند.

موسوی تصریح کرد: قطعاً اجرایی نشدن ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر سه برابر شدن یارانه متولدین خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم، توسط وزارتخانه‌ها، استنکاف از اجرای قانون به شمار می‌آید و ما به عنوان فراکسیون محرومیت زدایی این موضوع را تا وصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران، قوانین بسیار خوبی برای حمایت از محرومین داریم و ما به عنوان نمایندگان مجلس پیگیر اجرای دقیق قوانین هستیم.

به گزارش ایمنا، در ماده ۱۳ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده است: سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف است از محل درآمدهای ناشی از حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی نسبت به افزایش یارانه فرزندان خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل سه فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شاغل نباشند به میزان سه برابر یارانه مصوب سایرین پرداخت کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 576954

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یارانه مجلس شورای اسلامی یارانه دهک های درامدی نماینده مجلس شورای اسلامی افزایش یارانه نقدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمایت از خانواده ماده ۱۳ قانون جوانی جمعیت سه برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان به ماده ۲۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را برای تأمین نظر شورای نگهبان رفع و تصویب کردند.

بند (الف) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

الف- در هر سال مجموع درآمدهای موضوع ماده (۱۲۴) این قانون برای اشخاص غیرتجاری تا آستانه پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۰ میلیارد ریال هر یک بیشتر باشد، در آن سال معاف از مالیات موضوع این فصل و نسبت به مازاد آن، مشمول مالیات با نرخ ماده (۱۳۱) این قانون است‌.

بند (ب) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ب- هر شخص غیرتجاری ایرانی بالای ۱۸ سال، در طول عمر خود در مجموع تا آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون، معاف از مالیات موضوع این فصل است. استفاده از این معافیت در هر سال بنا به درخواست اشخاص موضوع این بند از طریق کارپوشه غیرتجاری است و درصد (سهم) استفاده از معافیت این بند در هر سال از میزان باقیمانده آستانه مذکور که در سال‌های آتی قابل استفاده است، کسر می‌گردد. اشخاص فوق در طول عمر خود، حداکثر سه سال می‌توانند نسبت به درخواست و استفاده از این معافیت اقدام کنند.

بند (ج) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ج به‌منظور تسهیل معاملات سرپرست خانوار از قبیل فروش کالاهای مستعمل، نصاب بند «الف» این ماده برای اشخاص مذکور معادل است با ۶ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۴ میلیارد ریال هر یک که بیشتر باشد و نصاب موضوع بند (ب) این ماده، معادل است با ۱۲۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون.

بند (د) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

د- در صورتی که در طول سال، مجموع درآمدهای موضوع ماده (۱۲۴) اشخاص غیرتجاری از میزان آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون بیشتر شود، مابه‌التفاوت از مجموع مقادیر مذکور این ماده به‌صورت علی‌الحساب مشمول پرداخت مالیات به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون می‌شود.

شخص مذکور مکلف است ظرف ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلام سازمان، نسبت به صدور، اصلاح یا ابطال صورتحساب الکترونیکی مربوط یا پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات یا ارائه ضمانت به میزان مالیات متعلق اقدام نماید؛ در غیر این صورت اشخاص موضوع بند (الف) ماده (۱۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موظف‌اند با اعلام بانک مرکزی به میزان مالیات مذکور، وجوه متعلق به شخص بدهکار را تا زمان انجام اقدامات فوق در حساب وی مسدود نمایند.

تبصره – آئین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری بانک مرکزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر 6090662 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»