Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری از حدود ۱۰ سال گذشته مطالبه‌ای داشته و فرموده اند که لازم نیست در تمامی مدارس زبان انگلیسی را رواج دهیم. زبان‌های دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال زبان فرانسوی، روسی، آلمانی و اسپانیایی.

او گفت: ما احساس کردیم این سخن مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته محجور مانده و پاسخ مناسبی دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمود زاده در مدارس غیر دولتی می‌توان این سخن رهبری را با شرایط بهتری اجرایی کرد.

او گفت: بر همین اساس و پس از صحبت با سازمان پژوهش مشخص شد که برای این امر، معلم‌های مخصوص و کتاب‌های مناسب لازم است و باید بستر و برنامه ریزی لازم را برای این موضوع داشته باشیم.

محمود زاده گفت: پس از صحبت‌های فراوان به آمادگی تدریس زبان فرانسوی در مدارس غیر دولتی رسیدیم و به امید خدا امسال در پایه هفتم به تدریس این امر ورود پیدا خواهیم کرد. هیچ هزینه‌ اضافی برای خانواده‌ها نیز ایجاد نخواهد شد و به جای انگلیسی، زبان فرانسوی تدریس می‌شود.

با اعلام رئیس سازمان مدارس غیردولتی پیشنهاد اولیه، یک مدرسه در هر استان بود؛ اما اکنون مدارس بیشتری آمادگی خود را برای اجرای این امر اعلام کرده اند.

محمود زاده درباره بیست و چهار ساعته شدن زمان تدریس معلمین مدارس غیر دولتی گفت: قانون کار چهل و چهار ساعت در هفته است که اکنون برای معلمان نیز اجرایی می‌شود؛ اما طبق اسناد بالا دستی معلمان را کارمند نمی‌شناسیم و از این عزیزان به عنوان پژوهشگر یاد می‌کنیم.

او گفت: به همین دلیل در ماموریتی که برای معلمان در مدارس دولتی در نظر گرفته ایم، ۲۴ ساعت حضور است. اتفاقی که در تمامی دنیا نیز به همین شکل است. متاسفانه همین اتفاق در مدارس غیر دولتی اجرا نمی‌شد. به هر شکل این موضوع را در کمیسیون مطرح کردیم و اکنون منتظر صحن علنی مجلس هستیم که اگر در صحن تصویب شود، معلمان مدارس غیر دولتی ۲۴، ۳۰ و ۳۶ ساعت فعالیت خود را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس غیر دولتی سازمان پژوهش مدارس غیر دولتی زبان فرانسوی محمود زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت