Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست تخصصی بررسی ماموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تا به امروز تهدیدات مختلفی را پشت سر گذاشته که این اتفاقات در دل خود تجارب گرانقدری را برای ما به همراه داشته است به شکلی که به عنوان مثال در حوزه دریایی ما از توان ماموریتی در یک منطقه محدود، امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ نقطه‌ای از آب‌های آزاد جهان نیست که به آن دسترسی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه ما به هر نقطه‌ای که آب هست می‌توانیم دسترسی داشته باشیم که به معنای افزایش چشمگیر عمق راهبردی است و از لحاظ راهبردی بودن نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که در لبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

امیر ایرانی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، گفت: نیروی دریایی عامل پیشرفت سواحل مکران است که با استقرار در این منطقه توانسته است کارهای بزرگی انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این نیرو با تمام توان آماده انجام ماموریت‌های محوله است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در صورت صلاح دید آماده نقش‌آفرینی است، وقتی ناوگروه ما می‌تواند در آبهای آزاد حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تامین کند، این نشانه توان و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ایجاد امنیت دریایی، توسعه سواحل مکران و فرهنگ‌سازی دریایی را از دیگر ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش برشمرد و گفت: امروز انجام آموزش‌ها در داخل انجام می‌شود و تمامی تجهیزات در داخل کشورمان تولید می‌شود.

امیر ایرانی با اشاره به تلاش نداجا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در کشور، افزود: نیروی دریایی توجه ویژه‌ای به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند امروز ساخت رزمناوهای سنگین را در دستور کار داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: محدوده فعالیت ما تا محدود مدار ۱۰ درجه شمالی است و دریای سرخ و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها تا دریای سرخ و تنگه هرمز انجام می‌دهیم و در این مناطق حضور داریم.

وی تاکید کرد: تشکیل ناو دسته‌های پهپادبر، ناو اطلاعاتی، ناوهای جنگالی و ارتقا توان رزمی و نوسازی و تحرک با ارتقاء سرعت و همچنین ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌های این نیروی برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی ارتش است راهبردی ارتش است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر مقام معظم رهبری منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر مقام معظم رهبری منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین پلیس استانبول گفته با تمام توان دنبال سارقی هست که با خشونت کیف یک خانم را به سرقت برد.

کد خبر 849223 برچسب‌ها ترکیه خبر مهم سارق - سرقت

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی