Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: نیروی دریایی باید توجه ویژه‌ای به استفاده از زیردریایی، پهپاد و ماهواره‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در نشست تخصصی بررسی ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، گفت: نیروی دریایی راهبردی یک افتخار برای ایران و یک نیروی عمق‌بخش در مسایل راهبردی دفاعی و امنیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خطاب به فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه شما به عنوان نیروی دریایی راهبردی در حوزه‌های جغرافیای سیاسی اقیانوس هند و دریای عمان باید رزمایش‌های مشترک برگزار کنید، ادامه داد: در حوزه دریای خزر نیز با هماهنگی ستاد کل و وزارت دفاع با کشورهای همسایه این دریا روابط دیپلماسی دریایی را گسترش دهید و با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و کشور عمان هم روابط دریایی و رزمایش‌ها را گسترش دهید. 

سردار صفوی تاکید کرد: ما باید راهبرد تهدیدات آینده علیه کشور را تشخیص داده و در مقابل تهدیدات آینده که احتمالا جنگ ترکیبی دریا و هواپایه است آماده شویم و ما باید خودمان را در مقابل هرگونه تهدیدات ترکیبی آماده کنیم. 

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ما ۲۷۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم اما کشور هنوز راهبرد اقتصاد دریا محور را جدی نگرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیروی درایی ارتش کمک شایانی می‌تواند بکند و همچنین شما باید همکاری و هماهنگی نیروی دریایی ارتش با سایر نیروهای ارتش و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه را گسترش دهید. 

وی سواحل مکران را حائز اهمیت برشمرد و  با تاکید بر گسترش سواحل مکران، عنوان کرد: سواحل مکران می‌تواند بیش از یک میلیون نفر را اسکان دهد و دروازه اقتصادی کشور باشد. شما در زمینه گسترش سواحل مکران باید به دولتمردان کمک کنید زیرا با استفاده از ظرفیت این سواحل می توان استان سیستان و بلوچستان را احیا کرد.

سرلشکر صفوی گفت: همچنین نیروی دریایی ارتش باید در زمینه تکمیل کریدور شمال به جنوب به دولت کمک کند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان تاکید کرد: نیروی دریایی باید توجه ویژه‌ای به استفاده از زیردریایی، پهپاد و ماهواره‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان