Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به بروز حادثه مسمومیت تعدادی از دانشجویان خوابگاه نسیبه دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: این خوابگاه در منطقه مرزداران قرار دارد که 45 نفر از دانشجویان در این خوابگاه دچار علامت‌های مشکوک گوارشی شده‌اند که 7 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس اورژانس بانوان برای اعزام دانشجویان به این مرکز مراجعه کردند و دانشجویان مسموم شده به بیمارستان‌های امام خمینی،‌حضرت رسول و شریعتی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حال عمومی بیشتر دانشجویان خوب است، خاطرنشان کرد:‌ این موضوع مربوط به مسمومیت غذایی در شب گذشته بوده است؛ به طوری که از حدود یک بامداد علامت‌‌های مسمومیت این دانشجویان شروع شده اما برای مطمئن شدن از علت آن که آیا مسمومیت گوارشی بوده یا ویروسی در حال بررسی موضوع هستیم.

بلاغی مسؤول دانشگاه فرهنگیان استان تهران نیز با اشاره به بروز حادثه مسمومیت تعدادی از دانشجویان در خوابگاه نسیبه، خاطرنشان کرد:‌از ساعت 4 یا 5 عصر دیروز تعدادی از دانشجویان این خوابگاه دچار علائم تب و تهوع شدند که این وضعیت از 5 صبح امروز شیوع بیشتری پیدا کرد و این دانشجویان با آمبولانس‌های اورژانس به دو بیمارستان امام خمینی و حضرت رسول اعزام شدند.

وی درباره علت اصلی این مسمومیت چیست، بیان داشت: استنباط و بررسی میدانی ما این است که علت مسمومیت غذایی نیست اما باید موضوع بررسی شود.

وی اضافه کرد:‌39 نفر از دانشجویان به بیمارستان اعزام شده‌اند و تا کنون 15 نفر ترخیص شده و حال همه دانشجویان خوب است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت مجتبی اورژانس حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت کلی بدن دارد. این ویتامین برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب و سازگار سیستم ایمنی، حفظ سلامت سیستم اسکلتی و موارد دیگر ضروری است. به همین دلیل است که سطوح ناکافی یا کمبود ویتامین D ممکن است خطر ابتلا به بیماری و عفونت، تخریب استخوان و بسیاری دیگر از پیامدهای منفی سلامتی را افزایش دهد.

به گزارش خبرآنلاین، کمبود ویتامین D بسیار رایج است و در سراسر جهان، حدود ۱ میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عواملی که خطر کمبود ویتامین D را افزایش می دهند عبارتند از:

رنگ پوست، محل زندگی، توانایی بدن برای جذب ویتامین D، قرارگیری در معرض نور خورشید، شرایط پزشکی، وزن بدن.

مصرف بیش از حد و تصادفی ویتامین D تحت شرایط زیر پیش می‌آید:

خطاهای نسخه، استفاده نادرست از مکمل‌های ویتامین D با دوز بالا و ...

افزایش مصرف ویتامین D چه عوارضی را به دنبال دارد؟

۱. افزایش سطح ویتامین D موجود در خون

سطوح ویتامین D بیشتر از ۱۰۰ نانوگرم در میلی لیتر ممکن است مضر باشد. در مواردی که افراد مگادوز (دوزهای بسیار بالا) مکمل‌های ویتامین D را برای مدت طولانی مصرف می‌کردند، علائم مسمومیت در سطوح خونی بسیار بالا گزارش شده است.

بیشتر موارد مسمومیت ویتامین D ناشی از دوز نامناسب مکمل و اشتباهات تجویزی است.

۲. افزایش سطح کلسیم خون

ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، کلسیم خون شما ممکن است به سطوحی برسد که علائم ناخوشایند و بالقوه خطرناکی ایجاد کند.

علائم هایپرکلسمی (کلسیم بالا) عبارتند از:

ناراحتی‌های گوارشی مانند استفراغ، حالت تهوع، یبوست و درد معده خستگی، سرگیجه، توهم و گیجی بی‌اشتهایی ادرار بیش از حد سنگ کلیه، آسیب به کلیه و حتی نارسایی کلیه فشار خون بالا و ناهنجاری‌های قلبی کم‌آبی بدن

هایپرکلسمی معمولاً پس از مصرف مگادوز ویتامین D برای مدت طولانی ایجاد می‌شود و نوعی تهدید برای سلامتی به شمار می‌آید.

۳. تغییر وضعیت روانی

هایپرکلسمی می‌تواند منجر به تغییر وضعیت روانی در افراد مبتلا به مسمومیت ویتامین D شود. افراد مبتلا به هایپرکلسمیِ ناشی از مسمومیت ویتامین D معمولاً علائمی مانند گیجی، افسردگی و روان پریشی دارند. در موارد شدید، کما نیز گزارش شده است.

۴. عوارض کلیوی

در برخی موارد، مسمومیت ویتامین D می‌تواند منجر به آسیب به کلیه و حتی نارسایی کلیه شود. این به این دلیل است که داشتن ویتامین D بیش از حد در بدن می‌تواند منجر به سطوح بالای کلسیم شود که همین امر منجر به از دست دادن آب از طریق ادرار زیاد و کلسیفیکاسیون (انباشت کلسیم) کلیه‌ها می‌گردد.

هایپرکلسمی همچنین می‌تواند باعث انقباض عروق خونی کلیه و در نهایت افت عملکرد کلیه ‌شود.

منبع: healthline

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • وضعیت یک دانشگاه در ایالت تگزاس؛ درگیری دانشجویان با گارد اسب‌سوار! | فیلم
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل