Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:14:29 GMT

قصه‌ای از نویسنده ایرانی برای کودکان عراقی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۸۳۹۴

قصه‌ای از نویسنده ایرانی برای کودکان عراقی

کتاب «ببین خدا چه کرده!»، از تازه‌های نشر ادبیات دینی کودک، به عربی ترجمه و در عراق توزیع شد؛ اثری که با الهام از «توحید مفضل» نوشته شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «ببین خدا چه کرده!»، نوشته علی شعیبی، به زبان عربی ترجمه و در کشورهای مقصد از جمله عراق توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر که توسط نشر جمال به چاپ رسیده، مجموعه داستانی است برگرفته از کتاب شریف توحید مفضل.

کتاب «توحید مفضَّل» یا کتاب «فَکِّر» کتابی است مشتمل بر حدیثی طولانی از امام صادق(ع) با موضوع حکمت و خداشناسی و اسرار آفرینش که طی چهار جلسه بر مفضل بن عمر جعفی املا شده است. با این حال شعیبی سعی کرده است با بهره‌گیری از روایتی جذاب و گاه همراه با طنز، مفهوم حدیث شریف را با زبانی کودکانه به مخاطب کودک خود منتقل کند. 

به گفته وی؛  کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطبان خود را با زبانی ساده و از راه تفکر در آفرینش انسان‌ها، حیوانات، گیاهان، آسمان و زمین با خداوند قدرتمند آشنا می‌کند.

دنیا شبیه چیست؟، اگر مرگ نبود؟، محافظان جان، زنبور عسل پرفایده، چرا حیوانات مثل انسان عقل ندارند؟، درختان بافایده درختان بی‌فایده، عنکبوت اگر نبود، باد نجات‌دهنده، حیوانات وحشی حمله نمی‌کنند، ناخن و این همه فایده و ... از جمله عناوین کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد. 

پیش از این نیز از شعیبی آثاری برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده است که از این جمله می‌توان به «پرسش و پاسخ مهدوی»، «مقتل نوجوان»، «اصول دین نوجوان»، «مراقب جایزه‌هایت باش» و «غواص قهرمان» اشاره کرد. 

سختی‌های نوشتن برای نوجوانان از زبان نویسنده طلبه/ ادبیات دینی کودک ایران وارد مرحله جدیدی می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترجمه ادبیات کودک کتاب ترجمه ادبیات کودک کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر