Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و قهرمان اسنوکر جهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد به‌همراه حسین وفایی، قهرمان اسنوکر ایران و جهان و کامران شهلا، سرمربی تیم‌های ملی با اصحاب رسانه امروز در محل این فدراسیون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در ابتدا اظهار داشت: ۱۲ یا ۱۳ سال پیش، شرایط این فدراسیون خیلی سخت بود و اسم بیلیارد را قایم کرده‌بودند. مجوزها صادر و تمدید نمی‌شد که در آن بحران کار را شروع کردیم و با همراهی بچه‌ها، اتفاقات خوبی امروزه رخ داده. با بودجه‌ای اندک، مفتخریم که در رنکینگ جهانی مقام ۲ مردان و ۹ بانوان را داریم.

وی در ادامه بیان داشت: در روزهای سختی حسین وفایی دعوت شد و آکادمی کوچکی در آزادی داشتیم، حسین روزی تا ۱۰ ساعت تمرین می‌کرد و جای خواب خوبی هم نداشت اما با تمرینات سخت به قهرمانی‌های مکرر رسید. مشکلات سختی از نظر ویزا داشت و پیشنهادات پناهندگی به وی داده می‌شد اما زیربار نرفت تا مجبور شدند، بپذیرند.

اسکندری عنوان داشت: اسنوکر جایگاه خاصی دارد و پربیننده‌ترین ورزش انگلیس پس از فوتبال است. با یورواسپورت برای اسپانسرینگ فدراسیون آسیایی صحبت کردیم، بیش از ۲ میلیارد نفر بیننده وجود داشت و الان ۱۶۸ کشور عضو فدراسیون جهانی هستند. شاید نگاه‌ها در کشورمان به ۴ رشته باشد اما بچه‌های ما زحمت می‌کشند. وفایی حدود ۱۱ ساعت برای قهرمانی در یک بازی فعالیت داشت و این در هیچ رشته‌ای نیست.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد تصریح کرد: خانواده کوچک‌مان بزرگ شده و وفایی هم پیشنهادات خیلی خوبی از کشورهای عربی داشته اما نپذیرفته. بزرگان اقتصادی کشور در کنارمان قرار بگیرند. فدراسیون‌ها در کشورها از اسپانسر درآمدزایی می‌کنند اما بعضا در کشورمان از بیلیارد پرهیز می‌کنند، در حالی که در همین آسیا در مدارس تدریس می‌شود.

وی تاکید داشت: بیش از ۱۲۷ بار پرچم کشورمان توسط اعضای این فدراسیون در مسابقات آسیایی و جهانی علی‌رغم مشکلات و چالش‌ها به اهتزاز در آمده و استارت بعدی ما لیگ است که از ۳ مرداد آغاز می‌شود. افتخار میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در شیراز را داریم که در قرعه‌کشی یک سال پیش قطر تایید شدیم.

او در همین باره گفت: با مدیرکل شیراز صحبت داشتیم، جای برگزاری مشخص شده و نماینده آسیایی به ایران سفر می‌کند. سال‌های زیادی در حرفه‌ای‌ها فقط انگلیسی‌ها بودند اما حسین و یک چینی این سلطه را شکستند و وفایی را کسی می‌بینند که سالیوان را کنار گذاشته. او در انگلیس هم محبوب است و برای همین ماجراست که حسین را ناراحت می‌کند.

اسکندری در پاسخ به سئوال خبرنگار دانا درباره رشد گلخانه ای این رشته خاطرنشان ساخت: حدود ۲۵ یا ۲۶ استان قهرمان‌ساز داریم که زیرساخت‌ها با آکادمی و کمیته استعدادیابی ساخته شده. مسابقات پایه پیگیری می‌شود و بیش از ۳۰ مورد مسابقه داریم.  بچه‌های زیر ۱۷ سال هم داریم که آینده قوی‌ای دارند و الگوی‌شان حسین وفایی هست.

اسکندری با اشاره به پیشنهادات انگلیسی ها به وفایی گفت: در روزهایی که حسین وفایی قهرمان جهان شده بود، ویزای انگلیس را سخت می‌دادند. پیشنهادی به وفایی دادند که از طریق دیگری ورود کند که او نپذیرفت و دوباره در آماتور شرکت کرد تا قهرمان شود و بالاجبار ویزایش را بدهند. در سفارت پیشنهاداتی به حسین دادند که او قبول نکرد.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد درباره جدایی رشته پتانک از زیرمجموعه فدراسیون گفت: فدراسیون در جایگاهی هست که باید به‌شکل حرفه‌ای در رشته خودش فعالیت بکند. پتانک در کنار فدراسیون جز سخت‌تر کردن شرایط چیزی نداشت. علاقه‌ای به حفظ آن نداشتیم و تصمیم‌اش را وزارت ورزش و جوانان گرفت و این جدایی از این باب خوب است که روی سایر ورزش‌ها وقت داریم اما ۲۱ استان در پتانک با پایگاه قهرمانی داشتیم.

وی با اشاره حرفه ای شدن این رشته گفت: یکی از مشکلات ما بحث آماتور و حرفه‌ای هست. اندک ورزشی داریم که برای رسیدن به حرفه‌ای پروسه طولانی بخواهد. در بسکتبال حامد حدادی را داشتیم اما الان حسین کاری کرده که زبان‌زد دنیا شده. امیدوارم دوستان متوجه حرکت او باشند و مدالش را ببینند که کسی جز انگلیس‌ها به آن نرسیده بود.

 

*وفایی: برای کاسه گدایی این‌جا نیامده‌ام؛ امیدوارم مردم ایران بفهمند من چه کرده‌ام

حسین وفایی نیز در این نشست با اشاره به شکست دادن سالیوان اظهار داشت: صحبت‌های پیش آمده با سالیوان دلیل اصلی‌اش این بود که برای بازی رودررو تلاش کرده بودم و او جوری نشان می‌داد انگار برایش مهم نیست! اگر همه حرکات او را دیده باشند، مشخص می‌شود. رفته بودم که او را ببرم، نگاهی به او نداشتم. فریم نهایی جوری پخش شد که بی‌احترامی هست، احترام است که احترام می‌آورد. ایرانی هستیم اما نباید به ما بی‌احترامی کنند، فقیر نیستیم. می‌توانم آدم زشتی باشم، همان‌اندازه که خوب هستم. روی حرفم هستم که او باید خداحافظی کند. جوابش را دادم و اسنوکرباز قهاری است اما شخصیت الگویی نیست و دیگران را باید انتخاب کرد. می‌توانست لنگ ۱۰ هزار پوند نباشد اما هنوز دنبال این داستان‌هاست. باید رشته را بزرگ‌تر می‌کرد. می‌خواستم به او ثابت کنم که به هیچ ایرانی بی‌احترامی نکند.

وی با اشاره به خبر ناگوار از دست دادن عزیزانش در حین مسابقه گفت: وقتی خبر فوت مادربزرگم را شنیدم، در اتاقم در محل مسابقه گریه می‌کردم. می‌خواستم از مسابقه بیرون بیایم ولی دوستم گفت باید بمانی و مسابقه بدهی که انگار انرژی گرفتم برای قهرمانی تا به مادربزرگم تقدیم کنم. خبر بد را با خبر خوب جبران کردم. خوشحالم که قهرمانی‌ام را در روز مادر گرفتم.

وفایی درباره مهاجرت‌های اخیر ورزشکاران بیان کرد: برخی فکر می‌کنند در سایر کشورها چه خبر است. همه‌چیز را دیده‌ایم و کشورم را دوست دارم. چهره‌ای جهانی دارم اما در ذهنم وطنم هست و دوست دارم ورزش را در کشورم گسترش بدهم. مادرم این‌جاست، مارکت من این‌جاست و اگر قرار باشد همه بروند، کی بماند که ایران به آن افتخار کند؟ باید دید چرا ورزشکاران مهاجرت می‌کنند. مهاجرت از فقر می‌آید و همیشه همین بوده.

وی افزود: وقتی جوان هستیم، کلی اشتباه می‌کنیم و غرور داریم. مهم‌ترین چیز آرامش و صبر است و این را از اسنوکر یاد گرفته‌ام. با افتخار آماده‌ام در شهرم آبادان و خوزستان استعدادیابی اسنوکر و بیلیارد را بکنم تا پرچم ایران بالا برود.

قهرمان اسنوکر جهان درباره انتظارش از مسئولین گفت: از هیچ‌کس و هیچ مسئولی هیچ انتظاری ندارم و خسته شده‌ام. کاری می‌کنم تک‌تک مسئولین برایم دست بزنند، همان‌طور که انجام داده‌ام. اگر سمت این رشته نیایند، کاری می‌کنم مجبور شوند که بیایند. هیچ انتظاری از کسی ندارم و برای کاسه گدایی این‌جا نیامده‌ام. برندها باید متوجه اسپانسرینگ بشوند و سمت من بیایند، نه من. این حسین وفایی، حسین وفایی قبلی نیست. چرا نباید ایرانسل یا همراه‌اول روی سینه من باشد؟!

وفایی درباره سکوتش بعد از پیروزی مقابل سالیوان گفت: برد مقابل سالیوان خیلی شیرین بود و خودم را به خودم ثابت کردم. سکوتم به‌خاطر این بود که اگر به جایی رسیدم، نگویم من فلان هستم و ارزش کارم را پائین بیاورم. ترجیح می‌دهم مردم مرا بسنجند و مقایسه کنند و قضاوت کنند تا این که خودم را بزرگ جلوه بدهم. برای بزرگ شدن باید خاص بود اما نباید برای خاص بودن بی‌احترامی رخ بدهد.

قهرمان اسنوکر جهان در پاسخ به این سئوال که برای حفظ تمرکز و موفقیت چه تمریناتی را انجام می دهد، گفت: برای موفقیت در این رشته باید آرام بود و ذهن آرامی داشت تا تصمیم درستی گرفت. بدون ذهن قوی و در عدم آرامش آدم تصمیم اشتباه می‌گیرد. زمان این را به ورزشکار ثابت می‌کند و باید برای این ذهن تلاش کرد. همه‌چیز در این دنیا به ذهن ما بستگی دارد و تصویرسازی آن. راه موفقیت در هر رشته همین هاست.

قهرمان اسنوکر با انتقاد از نگاه سخیف به ورزشکاران بیان کرد: نباید در ورزش که حتما پا یا دماغ آدم بشکند. با احترام به تمام ورزشکاران مگر باید اتفاقی برای یک ورزشکار بیفتد تا از وی حمایت شود. رشته بیلیارد هیچ مصدومیت یا اتفاق بدی ندارد. جدا از این مسائل بازی بیلیارد واقعا از استرس جلوگیری می‌کند و به افرادی که آسیب‌های ذهنی دیده‌اند کمک می‌کند. از تمامی دوستانی که با این مشکلات روبرو هستند و نیاز به آرامش دارند، می‌خواهم به اسنوکر و بیلیارد ورود کنند.

وفایی در پایان گفت: امیدوارم روزی برسد که مردم ایران بفهمند من چه کرده‌ام. چیزی نمی‌توانم بگویم.

 

 

*شهلا: خواهش می کنم از وفایی حمایت کنند

کامران شهلا، سرمربی تیم ملی هم اظهار داشت: آرزو داشتیم حسین به رنک حرفه‌ای‌ها و ۱۶ نفر جهانی برسد. فکر می‌کردم تا ۳ سال آتی رخ بدهد اما امسال این اتفاق افتاد و نفرات اول این رشته را شکست داده. خواهش دارم اسپانسرهای ایرانی به کمک و حمایت‌اش بیایند که او تا این‌جا بدون هرگونه حمایتی رسیده.

 

*ابولسانی: بهترین‌های بیلیارد را داریم

ابولسانی مدیر تیم ملی نیز در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار دانا درباره بحث استعدادیابی گفت: در سیاست‌های کلان فدراسیون با کمک سرمربی تیم ملی برنامه‌هایی صورت گرفته تا در سال‌های آتی از پایگاه قهرمانی‌ها کسب استعداد جدید بکنیم تا قطعاً در یک سال آتی ۳ تا ۴ حرفه‌ای داشته باشیم. مبنای ما فشار حداکثری برای جذب جوان‌هاست. در زمانی هستیم که بهترین‌های بیلیارد را داریم.

انتهای پیام/


 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد قهرمان اسنوکر بی احترامی حسین وفایی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ وحید امیری کاپیتان تیم پرسپولیس به نمایندگی از تیم ملی فوتبال در این مراسم حضور داشت و در مورد انتخاب صحنه‌های بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌ها به عنوان صحنه‌های ماندگار ورزش گفت: از مردم ایران تشکر می‌کنم که به تیم ملی رای دادند و به صحنه‌های بازی ایران و ژاپن را به عنوان صحنه ماندگار ورزش انتخاب کردند.

وحید امیری در مورد مصدومیت و از دست دادن جام جهانی و غیبت در بازی تاریخی ایران و ژاپن گفت: باورکنید یکی از بهترین روز‌های فوتبالی ام بود براشون آرزوی موفقیت کردم و بعد از بازی خوشحال بودم و به بازیکنان زنگ زدم و تبریک گفتم.

وی در پاسخ به حضور مجدد در تیم ملی گفت: من امروز به نمایندگی از تیم ملی در این مراسم حضور داشتم و هر زمان که تیم ملی فوتبال و شخص آقای قلعه نویی به من نیاز داشته باشد مثل سرباز در خدمت تیم ملی فوتبال هستم.

امیری در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قدرت فوتبال ایران بستگی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس دارد واگذاری این دو باشگاه می‌تواند نوید روز‌های خوب را برای فوتبال باشگاهی و ملی ما بدهد.

امیری در مورد احتمال قهرمانی در لیگ برتر فوتبال گفت: با بچه‌ها حرف زدیم برای تیم‌های دیگر هم احترام قائلیم و بازی به بازی پیش می‌رویم امیدوارم هر تیمی که لایق باشد عنوان قهرمانی را بدست بیاورد.

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در مورد بیانیه نویسی‌ها در فوتبال ایران گفت: در ورزش ایران همیشه جوانمردی حرف اول را می‌زند و امیدوارم در فوتبال هم این اتفاق رخ دهد و قهرمان لیگ در زمین فوتبال مشخص شود و روح جوانمردی در فوتبال حاکم باشد.

این اتفاقات د فوتبال هست  امیدوارم همه اتفاقات درون زمین رقم بخوره روح جوانمردی در ورزش ایران سراغ داریم در فوتبال حاکم باشد.

دیگر خبرها

  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند