Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مجازی وزرای دفاع بیش از ۴۰ کشور جهان روز دوشنبه به وقت محلی به ریاست وزیر دفاع آمریکا برگزار شد تا به رغم ادعاها مبنی بر تلاش برای توقف جنگ اوکراین، برای هماهنگی برنامه ارسال سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود بر آتش جنگی که دامان جهان را گرفته است، همچنان بدمند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی، میزبان وزرای دفاع  بیش از ۴۰ کشور در دومین نشست گروه تماس اوکراین بود که تقریبا سه ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستین از وزرای دفاع بیش از ۴۰ کشور دیگر برای حضور در این نشست قدردانی و با تاکید بر  پیشرفت بدست آمده از زمان برگزاری اولین نشست گروه تماس اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان در ماه گذشته  گفت که استرالیا، کانادا و انگلیس  تجهیزات نظامی مختلفی در اختیار اوکراین قرار داده اند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: از زمان نشست ماه گذشته گروه تماس، استرالیا و کانادا  متعهد به ارائه  توپخانه های  هویتزر ام۷۷۷ شدند و تنها در چهار هفته، تمام این سیستم ها به اوکراینی ها تحویل داده شد.

 وی افزود: انگلیس نیز موشک های بریمستون و یک سیستم دفاعی جدید کوتاه برد به اوکراین تحویل داد و بسیاری از کشورها برای انجام ماموریت های آموزشی مهم  و جدید تلاش زیادی کرده اند و شاهد این بوده ایم که این تلاش ها تفاوت قابل توجهی ایجاد کرده است.

در این نشست مجازی، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین، معاون فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و نماینده اطلاعات دفاعی اوکراین  حضور داشتند. چهار کشور جدید از جمله اتریش، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، ایرلند و کوزوو، که ماه گذشته در رامشتاین حضور نداشتند، در این نشست شرکت کردند.

آستین ادعا کرد که  وزرای دفاع کشورهای شرکت کننده در این نشست"تهدید حمله روسیه برای امنیت اروپا و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را درک می کند."

وی مدعی شد: آرمان اوکراین، جهان آزاد را متحد کرده است. از زمان تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه، بیش از ۴۰ متحد و شریک ما از سراسر جهان برای ارائه کمک های امنیتی حیاتی به اوکراین  تلاش کرده اند و امروز مفتخریم که رهبران دفاعی از ۴۴ کشور و همچنین نمایندگان ناتو و اتحادیه اروپا را همراه خود در این نشست داریم.

ولادیمیر رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، تحولات اوکراین ، لوید آستین وزیر دفاع

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه تحولات اوکراین لوید آستین وزیر دفاع بیش از ۴۰ کشور وزرای دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند