Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور ، ایران را دارای بزرگترین ذخیره خون بند ناف در خاورمیانه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، "مرتضی ضرابی" گفت: اکنون 180 هزار نمونه خون بند ناف در بانک خصوصی و بانک عمومی در کل کشور ذخیره شده است که این بزرگترین ظرفیت ذخیره سازی سلول‌های بنیادی در سطح منطقه خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور در بوشهر، با بیان این‌که بانک اهدا خون بند ناف از سال 97 در استان بوشهر آغاز به کار کرد ،افزود: حدود 1500 نمونه به‌همت دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان بوشهر در بانک خون بند ناف خصوصی ذخیره‌سازی می‌شود.
"مرتضی ضرابی" تاکید کرد:در استان بوشهر به‌طور متوسط ماهانه حدود 30 مورد خون بند ناف ذخیره می‌شود که این رقم با توجه به ظرفیت این استان می‌تواند افزایش یابد.
مدیرعامل بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان  با بیان این‌که در همه استان‌های کشور نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف و دو دفتر نمایندگی در کشور عراق و عمان فعال است، ادامه داد: روند ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در کشور رو به رشد است.
وی روند ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در کشور را رو به رشد خواند و افزود: ایران جزو پنج کشور برتر در تهیه، ذخیره‌سازی و استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان در جهان است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان،گفت: علاوه بر نمونه‌های داخلی، تعدادی از نمونه‌های سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان از کشور‌های ترکیه، رومانی، عراق، عمان، امارات متحده عربی و انگلستان نیز در بانک‌های خون ایران ذخیره سازی شده است.
"مرتضی ضرابی" افزود: اکنون بیش از 400 کارآزمایی بالینی با استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌ها در حال انجام است که امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی این ذخیره ارزشمند بهره‌مند شد.
مدیرعامل بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان تاکید کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان ظرفیت درمان بیش از 80 بیماری به خصوص بیماری‌های خونی از جمله تالاسمی، سرطان‌های خون، نقص سیستم ایمنی و کم‌خونی‌های مادرزادی را دارد.
"مرتضی ضرابی" با بیان این‌که در حال حاضر از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های خونی و فلج مغزی استفاده شده است، تصریح کرد: در بانک خصوصی، خانواده‌ها با عقد قرارداد، نمونه را برای استفاده اعضای خانواده خود ذخیره می‌کنند، ولی در بانک عمومی، این نمونه‌ها برای استفاده تمامی افراد جامعه اهدا می‌شوند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان گفت: براساس توافق ها، امکان دریافت تسهیلات قرض الحسنه مهیا شده است. این تسهیلات به خانواده‌هایی که در آستانه تولد نوزاد خود باشند و قصد ذخیره سلول‌های بنیادی فرزند خود را داشته باشند تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با اشاره به انجام تحقیقات برای بهره‌مندی از ضمائم زایمانی از جمله بافت بندناف، پرده آمنیوتیک و مایع آمنیوتیک جنینی، افزود: پرده آمنیوتیک به عنوان پانسمان برای سوختگی یا زخم‌های دیابتی و مایع جنینی نیز به عنوان درمانی برای صدمات غضروفی در ورزشکاران می‌تواند قابل استفاده باشد.
"مرتضی ضرابی" تاکید کرد: امسال قصد توسعه محصول و ارایه خدمات در حوزه خدمات ذخیره‌سازی پالپ دندان را داریم و نیز فراوری پرده آمنیوتیک نیز در دستور کار قرار دارد.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به این که ایران جزو 5 کشور برتر دنیا در دانش سلول‌های بنیادی است، گفت: دانش سلول‌های بنیادی کشور ما بومی است و بیش از چهار نوع فعالیت را شامل می‌شود از جمله؛ جمع آوری سلول‌های بنیادی از منابع مختلف، تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های تخصصی قلبی، عصبی و غیره، استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماری‌های خونی و غیر خونی، ذخیره سازی سلول‌های بنیادی به مدت 20 تا 30 سال.
وی افزود: جلوگیری از دور ریز سلول‌های بنیادی خون بند ناف، ذخیره سازی و صادرات آن می‌تواند موجب ارزآوری برای کشور شود.
سید "محمدقائم کاظمی" معاون پژوهش و فناوریس جهاددانشگاهی بوشهر نیز در این نشست گفت: این نهاد انقلابی در استان بوشهر فعالیت‌های متعددی را در حوزه پزشکی انجام داده است و به‌زودی شاهد راه‌اندازی مرکز ژنتیک و تشخیص هستیم که مجوز‌های لازم این مرکز اخذ و دستگاه‌های لازم خریداری شده است.
وی با اشاره به این که استان بوشهر تنها استانی است که آزمایشگاه ژنتیک ندارد، اضافه کرد: به دلیل نبودن آزمایشگاه ژنتیک زوج‌های جوان بوشهری پیش از ازدواج برای انجام آزمایش مجبور به مراجعه به استان‌های همجوار هستند.
معاون پژوهش و فناوریس جهاددانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای اختصاص مکان به‌زودی شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر خواهیم بود.
سید "محمدقائم کاظمی" خاطر نشان کرد: دومین مرکز خیره خون بند ناف استان بوشهر 3 خرداد در شهر کنگان راه‌اندازی خواهد شد تا خدمات مربوطه را به شهرستان‌های جنوبی ارایه دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خون بندناف بانک سلول های بنیادی خون بند سلول های بنیادی خون بند ناف ذخیره سازی سلول های بنیادی سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان استان بوشهر مدیرعامل بانک خون بند ناف مرتضی ضرابی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد

به گزارش همشهری آنلاین، این حکم به نفع بانک وی‌تی‌بی روسیه که دومین بانک بزرگ وام‌دهنده این کشور است، صادر شد.

به نوشته راشا تودی، پس از اینکه واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، در سال ۲۰۲۲ نسبت به مسدود کردن ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از دارایی‌های بانک وی‌تی‌بی روسیه که در نزد غول بانکی آمریکایی (جی‌ پی مورگان) نگهداری می‌شد، اقدام کرد، بانک وی‌تی‌بی روسیه نیز شکایتی بر علیه بانک جی‌پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن تنظیم و آن را به دادگاه سن‌ پترز بورگ ارائه کرد.

بر اساس پرونده‌های دادگاه سن پترزبورگ، بانک وی‌‎تی‌بی شکایت خود را در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) از جی‌ پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن که در مناطق سن پترزبورگ و لنینگراد فعالیت دارند، به این دادگاه ارائه کرده است.

در حکم دادگاه سن پترزبورگ آمده است: ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل وجوه موجود در حساب‌های جی‌ پی‌ مورگان در روسیه و نیز از محل «اموال منقول و غیرمنقول» این بانک از جمله سهام آن در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه مسدود شده است.

جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده برای روز ۱۷ جولای (۲۸ خرداد) تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند. رهبران گروه هفت متشکل از هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان در ماه جاری گفتند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که مسکو خسارات جنگ اوکراین را بپردازد مسدود باقی می‌ماند اما آنها این موضوع را هم تشخیص دادند که به ایجاد یک سازوکار بین‌المللی برای جبران خسارت‌ها، تلفات و جراحت‌های ناشی از حمله روسیه نیاز است.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته در کنفرانس کمک به بازسازی اوکراین وعده داد که تا تعطیلات تابستان شیوه‌ای قانونی برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین ارائه شود اما این وعده نگرانی‌هایی را در بین دیپلمات‌ها و مقامات این اتحادیه برانگیخت. آنها ماه‌ها مشغول بحث درباره ایده‌هایی در این زمینه بودند و آن را به شکل فزاینده‌ای دشوار یافتند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، دارایی یک کشور را می‌توان از طریق رای‌گیری در شورای امنیت، حکم دیوان بین‌المللی دادگستری یا یک توافق بعد از جنگ مصادره کرد اما هیچ یک از این شیوه‌ها محتمل به نظر نمی‌رسند.

روسیه به عنوان عضو شورای امنیت هر گونه رای‌گیری در این نهاد را وتو خواهد کرد. هیچ توافقی تا زمانی که جنگ ادامه دارد بدست نمی‌آید و پرونده‌ای به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه نشده است و اگر هم می‌شد قوانین بین‌المللی علیه توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه بود زیرا به گفته کارشناسان حقوقی، این مساله نقض حاکمیت این کشور خواهد بود.

کد خبر 847191 منبع: ایرنا برچسب‌ها بانک خبر ویژه روسیه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود