Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش کمیسیون ویژه جهش تولید درباره روند تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اظهار داشت: تسهیل فضای کسب و کار از وظایف مهم حکمرانی است.

وی بیان کرد: امروز محیط‌های کسب و کار اقتصادهای اصلی دنیا هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر فضای کسب و کاری که بتواند تسهیل‌گری کند، اقتصاد موفق تری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند منجر به افزایش سرمایه گذاری می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: دلیل اینکه حدود ۱۰ سال است که رشد سرمایه گذاری در ایران روز به روز کمتر می‌شود و رشد اقتصادی ما صفر و ناچیز است، نامناسب بودن فضای کسب و کار کشور است.

حسینی تاکید کرد: الکترونیکی کردن صدور مجوزها از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعاً این آغاز و شروع کار است و ما باید تا زمانی که به اثربخشی مناسب در حوزه کسب و کار برسیم، نظارت خود را ادامه دهیم. درگاه ملی صدور مجوزها هنوز تکمیل نشده است و نکته بعدی آن است که این سامانه هنوز فراگیری لازم را ندارد و برخی از دستگاه‌ها هنوز به سامانه متصل نشده‌اند. از سوی دیگر پروانه‌های صنفی هنوز در سامانه دیگری صادر می‌شوند که از نظر قانون به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: برخی نهادها در مقابل قانون می‌ایستند. برای مثال، کانون وکلا از روز اول در مقابل تصویب این قانون موضع گرفت و امروز نیز نه تنها اعضای آن نسبت به نهاد قانونگذاری هتاکی می‌کنند، بلکه از اجرای قانون نیز سرباز می‌زنند، قطعاً پرونده آنها را در کمیسیون قضائی مجلس باز خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: فرهنگ کسب و کار باید در کشور اصلاح شود. برخی از مجوزها هنوز صادر نشده، چرا که هنوز بین برخی دستگاه‌ها اختلاف نظر وجود دارد که این مجوزها باید ثبت محور باشد یا تأیید محور که این مسائل باید با کمک رئیس جمهور و هیئت مقررات زدایی حل و فصل شود.

کد خبر 5497951 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی سید شمس الدین حسینی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران سیدابراهیم رئیسی تهران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عمان آزادسازی خرمشهر دولت سیزدهم رئیسی انقلاب اسلامی ایران هیئت دولت صدور مجوزها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند