Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر کاویانی دلشاد گفت: در سال جاری طرح‌های قابل بهره برداری سطح استان شناسایی شده که در همین رابطه ۷ طرح با اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۲۲ نفر در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او عمده‌ترین این طرح‌ها را پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان زینتی برشمرد و  گفت: اقدامات دیگری نیز در سال جاری در دست پیگیری بوده که ایجاد واحد شهرک ماهیان زینتی در سطح شهرستان‌های استان همدان از جمله این برنامه‌هاست که در همین رابطه این طرح از شهرستان همدان آغاز و سپس به سایر شهرستان‌ها تعمیم داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان  در ادامه از اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به حوزه شیلات استان همدان خبر داد.

کاویانی دلشاد گفت: با باز شدن سایت در چند روز آینده پرداخت این تسهیلات شروع می‌شود و کلیه تولیدکنندگان و بهره‌برداران این حوزه از این محل می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

او تعداد آموزش پرورش دهندگان ماهی سطح استان همدان را ۱۵۰ نفر روز اعلام کرد و گفت:در سه ماه گذشته ۶ واحد از واحد‌های پرورش ماهی تعطیل و راکد سطح استان همدان با ظرفیت ۱۲۰ تن دوباره راه اندازی و دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند و به پرورش ماهی قزل آلا خود ادامه می‌دهند.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت:  تعداد ۶ واحد پرورش ماهی در سطح استان همدان برای دریافت تسهیلات جمعا به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳۵ نفر به بانک معرفی شده‌اند که این طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده‌اند.

 کاویانی دلشاد گفت: طرح پرورش ماهی مداربسته ۲۰۰ تُنی را از جمله طرح‌های معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلاتی افزون بر ۵ میلیارد تومان دانست .

او در ادامه گفت: شرکت قزل دانش نهاوند از شرکت‌های عمده و مهم کشور با ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون تخم چشم زده و تولید ۲۰۰ تن ماهی پرواری بوده که این تسهیلات می‌تواند در راه اندازی این واحد مهم و عمده کشور گام اساسی بردارد.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: با توجه به تاکید دولت در تسهیل صدور مجوز‌ها پیگیریم در بحث ماهیان زینتی بهره برداران مشاغل خانگی حداقل بتوانند مجوز پروانه مشاغل خانگی خود را دریافت کنند.

ایجاد و راه اندازی کلینیک دامپزشکی آبزیان در سطح استان همدان

کاویانی دلشاد گفت: در بحث مشکلات امکانات و نیرو در سطح شهرستان‌ها در حوزه شیلات پیگیر مشکلات هستیم.

او گفت: ایجاد کلینیک دامپزشکی آبزیان در استان و شهرستان‌ها از برنامه‌های امسال در دست پیگیری بوده که این کلینیک‌ها می‌توانند در صادرات ماهی و نیز ناظر فنی کمک بزرگی باشند.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت:  در بحث شیلات امسال پیگیر بودیم مشکلات واحد‌ها را شناسایی و برخی از مشکلات را حل کنیم که نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اساسی برخی از واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری سطح استان است و با توجه به بالا رفتن قیمت خوراک ماهی می‌طلبد که این مشکلات تولیدکنندگان این واحد‌ها با سرمایه در گردش مرتفع شود.

او ناظر فنی و ناظر بهداشتی را یکی دیگر از مشکلات واحد‌های پرورش ماهی استان دانست و یاد آور شد:با توجه به بالا بودن حقوق کارشناس ناظر و سنگین بودن این مبلغ برای هر یک از واحد‌ها به تنهایی، جلساتی با دامپزشکی و نظام‌پزشکی برگزار خواهد شد و طی صحبتی که با وزارت جهاد انجام شده پیشنهاد خواهیم داد تا چند واحد پرورش ماهی با یکدیگر یک ناظر را انتخاب کنند تا به این واسطه به واحد‌های فوق فشار مالی نیاید.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی شیلات و آبزیان جهادکشاورزی سطح استان همدان میلیارد تومان شهرستان ها پرورش ماهی واحد ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان