Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@03:01:33 GMT

گمانه‌زنی‌ها درباره مبداء شیوع آبله میمونی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۵۸۱۷

گمانه‌زنی‌ها درباره مبداء شیوع آبله میمونی

برخی از رسانه‌های خارجی اعلام کرده‌اند که احتمالا مبداء شیوع آبله میمونی، جشنواره‌ای در جزایر قناری بوده است.

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای‌نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت که احتمالا برگزاری جشنواره همجنس‌گرایان در جزایر قناری که در آن بیش از ۸۰ هزار نفر شرکت کرده بودند، عامل اصلی شیوع گسترده ویروس آبله میمونی در جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه دیلی میل با بیان اینکه مسئولان بهداشت در جزایر قناری در حال تحقیق در مورد نقش این جشنواره در گسترش انتشار بیماری آبله میمونی در جهان هستند، خاطرنشان کرد که هزاران نفر از بریتانیا و سراسر اروپا در این جشنواره شرکت کرده بودند.

در گزارش روزنامه یادشده، آمده است که شماری از موارد ابتلا به ویروس آبله میمونی در کشور‌های اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و آمریکا، افرادی هستند که در این مراسم حضور داشته‌اند.

در همین حال، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت ابراز نگرانی کردند که با توجه به تجمع مردم برای حضور در جشنواره‌ها، مهمانی‌ها و تعطیلات در طول ماه‌های تابستان آینده در اروپا و سایر مناطق، ممکن است شمار افراد مبتلا به بیماری آبله میمونی بیش از پیش افزایش یابد.

بر اساس این فرضیه که هنوز در حال بررسی است، گمان می‌رود شرکت‌کنندگان این جشنواره پس از بازگشت به کشور‌های خود، ویروس آبله میمونی را منتقل و آن را بین مردم پخش کرده باشند. در همین حال، یک منبع بهداشتی به روزنامه اسپانیایی "ال‌پاییس"، گفته که از حدود ۳۰ نفری که ابتلای آن‌ها به بیماری آبله میمونی در مادرید تشخیص داده شده است، اغلب‌شان در این مراسم در جزایر قناری حضور داشته‌اند.

به نوشته نشریه ایندیپندنت، متخصصان بیماری‌های عفونی و واگیردار می‌گویند این بیماری که نخست در سال ۱۹۵۸ در میمون‌ها کشف شد، می‌تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل شود. نخستین مورد انسانی آبله میمون در سال ۱۹۷۰ در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد و از آن زمان به بعد، موارد دیگری از این بیماری در سایر کشور‌های آفریقای مرکزی و غربی در انسان‌ها گزارش شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آبله میمون جزایر قناری آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان

مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمد قویدل با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر استان تا دهم اردیبهشت جاری، اظهار کرد: امتیاز ویژه ثبت‌نام در این آزمون برای افراد دارای سوابق نهضت سوادآموزی، حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: به منظور تأمین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و صعب‌العبور (سخت گذر) استان برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل ابوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص داده شده است که ثبت‌نام در این آزمون از روز پنجشنبه سی‌ام فروردین آغاز شد.

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان که تا پایان هشتم اردیبهشت سال‌جاری بود، تمدید شده است و علاقه‌مندان تا دهم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قویدل ادامه داد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه چهاردهم خردادماه روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه هفدهم خرداد در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

کد خبر 748701

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود