Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاون علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تامین غذا گفت: هر پروژه‌ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می‌دهیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که به استان گیلان سفر کرده است تا ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، زمینه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری این استان را فراهم کند، ضمن گشایش مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در جریان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق مستقر در آن مرکز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حمایت از پروژه‌های امنیت غذایی

معاون علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تامین غذا گفت: هر پروژه‌ای را که در حوزه امنیت دام باشد مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی با بیان این‌که از ایده‌های نو در حوزه جایگزین‌های غذای دام به طور کامل حمایت می‌کنیم، عنوان کرد: آماده انعقاد قرارداد و پشتیبانی هستیم. باید به این سمت حرکت کنیم که کارخانجات تولید غذای دام داشته باشیم. باید توجه به حوزه کشاورزی، امنیت غذا و تامین خوراک دام و طیور، با توجه به ظرفیت‌های نهفته و فراوانی که کشورمان در این حوزه‌ها داراست، در میان فعالان فناور، پژوهشگران و دانشگاهیان و مهم‌تر از همه سرمایه گذاران فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان این‌که پروژه‌های یاد شده در قالب شرکت‌های دانش بنیان و خلاق بخش خصوصی حمایت می‌شود، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری در مسیر توسعه شرکت‌ها گام‌های جدی برداشته و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و خلاق را در دستور کار قرار داده است.

استقرار ۲۰ هسته دانش‌بنیان و خلاق

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان بعد از بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سال ۱۳۹۹، با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری به مساحت ۱۹۰۰ متر مربع ایجاد شده است.

دانشگاهیان و فناورانی را که ایده‌های نوآورانه و خلاق در حوزه‌های مختلف داشته باشند، در این مرکز جذب می‌شوند و زمینه برای سرمایه گذاری و تجاری سازی ایده‌های شتابدهنده ورنا که در حوزه صنایع خلاق فعال است و ۳ تیم صنایع خلاق را در فرآیند شتابدهی قرار داده است. همچنین واحد‌های تحقیق و توسعه فناورانه ۳ شرکت، در این مرکز نوآوری استقرار دارند.

هسته‌های دانش‌بنیان و خلاق استقرار یافته در این مرکز نوآوری و خلاق از خدمات شتابدهی، مشاوره، خدمات آزمایشگاهی و نمونه سازی، جذب سرمایه گذار و تجاری سازی بهره مند می‌شوند.

در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان به طور کلی ظرفیت استقرار ۲۰ تیم فناور و خلاق وجود دارد و سعی براین بوده که فضای اختصاص یافته به این هسته ها، به صورت تجمعی و اشتراکی باشد تا ضمن تعامل با یکدیگر، از ظرفیت تیم سازی و کار اشتراکی بهره ببرند.

در این بازدید، ۱۵ فناوری در حوزه کشاورزی هوشمند و توسعه محصولات ارگانیک و تامین امنیت غذایی به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارایه شد. همچنین تیم‌های فعال در حوزه صنایع ایده هایشان را معرفی کردند. ستاری همچنین در جریان روند پیشرفت طرح اجرایی توسعه ناحیه نوآوری گیلان قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که صبح امروز به استان گیلان سفر کرده است، در ادامه این سفر از کارخانه نوآوری گیلان، فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری استان، خانه خلاق و نوآوری گیلان و مرکز نوآوری مکعب بازدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خانه خلاق و نوآوری امنیت غذایی دانش بنیان و خلاق شرکت های دانش بنیان معاون علمی و فناوری مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴

پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در ویتنام برپا می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اردیبهشت 1403 در کشور ویتنام برپا می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام از 9 تا 12 می (مطابق با 20 تا 23 اردیبهشت ماه 1403) در محل کاخ فرهنگی ویت خو در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای برجسته این حوزه متمرکز خواهد بود، به طوری که متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره‌گیری از فرصت‌ها در سرمایه‌گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

غرفه‌داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولیدکنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/8/1 ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09355242413 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴