Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این رسانه به نقل از پنج منبع آمریکایی و رژیم صهیونیستی افزود: این تلاش شامل نهایی کردن انتقال دو جزیره راهبردی در دریای سرخ از مصر به  حاکمیت عربستان است.

آکسیوس نوشت: در صورت دستیابی به توافق،  این امر دستاورد مهمی برای سیاست خارجی دولت بایدن در خاورمیانه خواهد بود.

منابع آمریکایی و اسرائیلی گفتند توافق هنوز کامل نشده و مذاکرات حساس ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع از روند مذاکرات مطلع هستند ولی اجازه نداشتند درباره آن به صورت علنی و آشکار صحبت کنند.

منابع مذکور گفتند: کاخ سفید می خواهد این توافق قبل از سفر آینده بایدن به خاورمیانه در پایان ماه ژوئن بدست آید که می تواند شامل توقف در عربستان باشد.

جزایر تیران و صنافیر در تنگه تیران به عنوان یک گذرگاه آبی راهبردی به بنادر عقبه در اردن و ایلات در رژیم صهیونیستی نزدیک است. مقامات مصری و صهیونیستی می گویند عربستان به مصر اجازه کنترل بر این جزایر را در سال ۱۹۵۰ میلادی اعطا کرد و این جزایر بعدها به عنوان بخشی از توافق صلح مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ غیرنظامی شدند.

کاخ سفید و نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده اند و سفارتخانه های عربستان و مصر از پاسخگویی  به سوال آکسیوس درباره این میانجیگری آمریکا خودداری کردند.

مقامات مذکور گفتند دولت بایدن بر این باور است که نهایی شدن این توافق می تواند بین این کشورها اعتماد ایجاد کرده و به روابط گرم بین رژیم صهیونیستی و عربستان که فاقد روابط دیپلماتیک هستند کمک کند.

آکسیوس نوشت: مذاکرات موفقیت آمیز همچنین می تواند تنش ها بین دولت بایدن و عربستان را کاهش دهد.

بایدن در دوره ای وعده داد عربستان را «منزوی» خواهد کرد و روابط دو کشور بر سر برخی مسائل از جمله قتل جمال خاشقچی نویسنده منتقد روزنامه واشنگتن پست تیره شد.  اطلاعات آمریکا می گوید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسئول آن است؛ ریاض این موضوع را رد کرده است.

بِرِت مک گورک هماهنگ کننده دولت بایدن در تلاش های اخیر برای میانجیگری است.

به گفته این منابع، عربستان سعودی موافقت کرده جزایر مذکور را غیرنظامی نگه دارد و متعهد شده آزادی کامل دریانوردی برای همه کشتی‌ها را حفظ کند، اما خواستار پایان دادن به حضور ناظران چند ملیتی در جزایر است.

به گفته این منابع، مقامات صهیونیستی موافقت کردند که به حضور نیروهای چند ملیتی پایان دهند، اما خواستار ترتیبات امنیتی جایگزین شدند که نتایج مشابهی را به دست آورد.

دو منبع آمریکایی و دو منبع اسرائیلی گفتند که رژیم صهیونیستی همچنین از عربستان سعودی می‌خواهد تا گام‌های خاصی را به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای دستیابی به توافق بر سر چندین موضوع بردارد.

منابع افزودند، رژیم صهیونیستی از عربستان سعودی درخواست کرده که به خطوط هوایی این رژیم اجازه دهد از حریم هوایی عربستان سعودی عبور کنند که این امر به طور چشمگیری پروازهای هند، تایلند و چین را کوتاه خواهد کرد.

پس از اعلام توافقنامه صلح «آبراهام»، ​​عربستان سعودی اجازه داد خطوط هوایی رژیم صهیونیستی برای پرواز به امارات و بحرین از برخی از حریم هوایی شرقی خود عبور کنند.

صهیونیست ها همچنین از عربستان می خواهند اجازه پرواز مستقیم از سرزمین های اشغالی به عربستان برای مسلمانان جهت شرکت در مراسم حج در مکه و مدینه صادر کند.

اولین بار شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بایدن قصد دارد به عنوان بخشی از سفر خود به خاورمیانه به عربستان عزیمت کند.

اگر این سفر انجام شود اولین دیدار بایدن با بن سلمان خواهد بود. چندین منبع عربی تایید کرده اند که این سفر همچنین شامل نشست با رهبران عربستان، امارات، بحرین، عمان، قطر، کویت، مصر، اردن، عراق خواهد بود.

برچسب‌ها عربستان سعودی مصر دولت بایدن رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی مصر دولت بایدن عربستان سعودی مصر دولت بایدن رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عربستان سعودی دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کد خبر 6092640

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد