Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد اشرفی گفت: همه مقاطع تحصیلی تعطیل، اما امتحانات هماهنگ کشوری پایه دوازدهم برقرار است.

به گفته او، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان این تصمیم را به دلیل ادامه گرد و غبار شدید اتخاذ کرده است.

 دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان می‌گوید: این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی و بهداشتی و بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرد و غبار شدید که از عصر دیروز دوشنبه از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روز سه شنبه (امروز) به دنبال داشت.
غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به ۷  هزار و ۱۴۳، در شادگان به ۸ هزار و ۳۳۵  و شوشتر به ۵  هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است:  فرونشینی گرد و خاک انتقالی از کشور عراق  که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در اغلب نقاط استان  شده است تا اواخر وقت چهارشنبه با شدت ضعف ادامه خواهد داشت.

همچنین تا روز پنجشنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی  نیز در این مناطق وجود دارد.

پیش از این نیز، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد و روز ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرد و غبار تعطیلی مدارس و ادارات گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

توده گرد و خاک نفوذی از کشور عراق با بیش از هشت برابر حد مجاز برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: صبح امروز میزان گرد و خاک در شهر اهواز به یک هزار و ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید

داوود میرشکار افزود: این میزان در شهرهای شوش ۶۰۵، شادگان ۱۹۶ و شوشتر ۱۶۱ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: اندیمشک ۱۹۰، رامهرمز ۱۶۱، بهبهان ۱۵۶، ماهشهر ۱۲۴ و شادگان ۱۱۰ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرد و خاک تا عصر امروز یک شنبه در استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

محمد سبزه زاری با اشاره به هشدار زرد گرد و خاک افزود: از اواخر وقت امروز احتمال خیزش گرد و خاک محلی در استان پیش بینی می‌شود.

حد مجاز گرد و خاک ١۵٠ میکروگرم بر متر مکعب است.

دیگر خبرها

  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه