Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه قرار بود مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران کاهش پیدا کند اما امرور مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از افزایش تسهیلات کمک ودیعه مسکن خبر داد و از تصویب مبلغ وام ودیعه مسکن توسط شورای پول و اعتبار خبر داد.

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟

آنگونه گه بانک مرکزی در سایت رسمی خود اعلام کرده است، مبلغ وام ودیعه مسکن بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغ وام اجاره مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسید که افزایش ۳۰ میلیون تومانی نسبت به سال گذشته دارد.

مبلغ ابن وام در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر هم ۴۰ میلیون تومان است.

هنور مبلغ دقیق اقساط وام ودیعه مسکن اعلام نشده است. اما آنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده مدت بازپرداخت وام ودیعه مسکن از سه به پنج سال رسیده است. از طرف دیگر سود تسهیلات وام ودیعه مسکن هم اعلام نشده است. اما چندی پیش اعلام شد که سود وام ودیعه مسکن از ۱۳ درصد سال گذشته به ۱۸ درصد رسیده است.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است. اما به نظر می‌رسد که اقساط وام ودیعه مسکن در تهران حدود دو میلیون تومان باشد. چون اگرچه نرخ سود این وام نسبت به سال گذشته بیشتر شده، اما مدت بازپراخت وام هم از سه به پنج سال رسیده است.

پیش از این اعلام شده بود که قرار است مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران ۶۰ میلیون تومان و اقساط این وام هم ۱.۵ میلیون تومان باشد. حالا مبلغ وام ودیعه مسکن تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است و احتمالا اقساط این وام در تهران حدود دو میلیون تومان در ماه باشد.

اقساط وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن هم احتمالا حدود ۱.۵ میلیون تومان در ماه است. اقساز وام ۴۰ میلیون تومانی اجاره مسکن هم باید زیر یک میلیون تومان باشد.

سال گذشته شرایط خاصی برای دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد و تنها افرادی می‌توانستند وام ودیعه مسکن بگیرند که سرپرست خانوار باشند و فرم ج آنها هم سبز باشد. یعنی قبلا از تسهیلات دولتی خرید مسکن استفاده نکرده باشند.

از طرف دیگر، افراد متقاضی دریافت این وام باید اجاره‌نامه یکساله داشته باشند و تا لحظه ثبت درخواست وام هم نباید اقدام به دریافت تسهیلات کرده باشند.

همچنین سال گذشته اعلام شده بود که متقاضیان دریافت وام اجاره مسکن باید کد رهگیری و قرارداد خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کنند. البته هنوز وزارت راه و شهرسازی سایت ثبت‌نام این وام بانکی را معرفی نکرده است. پس متقاضیان باید فعلا منتظر دستور این بانک بمانند.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1634591

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مبلغ وام ودیعه مسکن اقساط وام ودیعه مسکن در تهران میلیون تومان ۱۰۰ میلیون سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: تاسیس صندوق وزارت بهداشت  با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متأهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متأهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۱۶ نفر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس