Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی در ادامه طرح یهودی سازی قدس بخش‌هایی از پله‌های تاریخی مسجد ابراهیمی را تخریب کرد. فلسطینیان با واکنش به این تخریب، هشدار دادند، خطر بزرگ یهودی سازی، بخش‌های تاریخی الخلیل را تهدید می‌‌کند.

روزنامه ایران: به گزارش سایت خبری تحلیلی «میدل ایست مانیتور» به نقل از «عرب 24»، تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده، رژیم صهیونیستی به بهانه ساخت پله برقی برای تسهیل عبور و مرور یهودیانی که به این مکان می‌‌آیند، دست به تخریب بخشی از این پله‌های سفید زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سوا از ارزش‌های دینی مسجد ابراهیمی برای مسلمانان، این بنا و از جمله پله‌های آن دارای ارزش تاریخی هستند. بنا بر این گزارش «تسیر ابوسنینه» شهردار الخلیل نیز در سخنانی از جامعه بین‌المللی خواست هر چه سریع‌تر به این دست اقدامات واکنش نشان دهند. وی همچنین تأکید کرد: «تخریب پله‌های تاریخی مسجد الخلیل به بهانه ساخت پله برقی، بخشی از هدف رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی و تغییر هویت مسجد ابراهیمی است. این وقیحانه‌ترین نوع خشونت علیه حقوق فلسطینیان است.» این در حالی است که یونسکو سال 2017 مسجد ابراهیمی و بخش قدیمی قدس را به عنوان میراث تاریخی فلسطینیان به رسمیت شناخت.


اعتراض های فرهنگی و سیاسی
روزنامه «الایام» چاپ فلسطین نیز با اشاره به اینکه بخش تخریب شده، حدود 100 متری حیاط بیرونی مسجد ابراهیمی بوده است و استفاده از ماشین‌آلات سنگین برای بریدن و تخریب پله‌های سفید این مسجد، احتمال دارد، به کل این بنا آسیب رسیده باشد، به نقل از «حاتم البکری»، وزیر اوقاف فلسطین نوشت: «این دست اقدامات در واقع در جهت تصرف گام به گام مسجد ابراهیمی است که این اقدام با کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی‌ که بر آزادی عبادت در این مکان تأکید می‌‌کرد، مغایرت دارد.» «البکری» در همین خصوص با تأکید بر اینکه این مکان جدا از اهمیت آن به‌خاطر موقعیت مذهبی آن یک اثر باستانی هم هست، از یونسکو خواسته است وارد عمل شده و به رژیم صهیونیستی اجازه تخریب بیشتر این مکان را ندهد. به نوشته این روزنامه فلسطینی، وزارت گردشگری و آثار باستانی فلسطین نیز نه فقط از یونسکو که از تمامی سازمان‌های بین‌المللی که درخصوص میراث فرهنگی در فلسطین فعالیت می‌‌کنند، درخواست مشابهی را مطرح کرد.
جنبش حماس هم در بیانیه ای در همین ارتباط با اعلام مخالفت قاطع خود با چنین اقدامی تأکید کرد: این رژیم هرگز موفق به تغییر آثار و نشانه‌ها و هویت اسلامی و عربی الخلیل نخواهد شد و ملت فلسطین با تمامی ابزارهایی که در دست دارند، در برابر آن خواهند ایستاد.»


روند یهودی سازی در اراضی اشغالی
اکنون بیش از یک دهه است، گروه‌ها و احزاب و جنبش‌های مخالف فلسطینی هشدار می‌‌دهند، رژیم صهیونیستی به طور منسجم در حال اجرای پروژه بزرگ یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی است. این رژیم برای دستیابی به هدف خود این پروژه را در قالب چند طرح به طور همزمان دنبال می‌‌کند و در دهه‌های گذشته با پیشبرد این طرح‌ها در این جهت گام‌های زیادی برداشته است. یکی از این طرح‌ها تغییر اسامی فلسطینی به اسامی عبری است. رژیم صهیونیستی با دستکاری نقشه‌ها و همچنین علائم و تابلوهای شهرها در جاده‌ها، اسامی برخی شهرها را به عبری تغییر داده و همچنین با احداث شهرک‌های غیر قانونی و نامگذاری آنها با اسامی عبری در راستای یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی گام بر می‌‌دارد. ضمن اینکه با تخریب خانه‌های فلسطینی نظیر تخریب‌هایی که سال گذشته تصمیم داشت در محله شیخ جراح انجام دهد، در تلاش است، سرزمین‌هایی را که در اختیار مسلمانان است، کوچک  و کوچک‌تر سازد.


یکی دیگر از این اشکال که اکنون باعث اعتراض گسترده فلسطینی‌ها شده، دست اندازی به زیارتگاه‌های اسلامی و مساجد است. در این پروژه نیز رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که این اماکن متعلق به یهودیان هستند، درصدد تصرف آنها هستند. برای مثال می‌‌توان به محله عثمان در الجلیل اشاره کرد که رژیم صهیونیستی مدعی است، در آن زیارتگاهی متعلق به یک خاخام یهودی وجود دارد. هدف از رشد ناگهانی چنین زیارتگاه‌هایی در سرزمین‌های اشغالی نیز مصادره کردن اماکن تاریخی فلسطینیان است. مسجد ابراهیمی یکی از بزرگترین اماکن مقدس مسلمانان است که رژیم صهیونیستی در طول چند سال اخیر تمرکز ویژه خود را بر یهودی سازی آن گذاشته است، اما با واکنش شدید فلسطینیان روبه‌رو شده است. دیروز نیز «غسان الرجبی»، مدیر مسجد ابراهیمی دیگر بار درباره این مسأله هشدار داد و گفت: «تخریب پله‌های سفید مسجد ابراهیمی بزرگترین تصمیم و اقدام رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی حرم ابراهیمی است. این بزرگترین خطری است که تاکنون این مسجد را تهدید کرده و باید با آن مقابله شود.»

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی مسجد ابراهیمی یهودی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مستند پرتره «ابوجهاد، پدر جهاد» چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود. 

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود.

او از نظر رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این رژیم به شمار می‌آمد و به همین دلیل نیز بار‌ها برای ربودن و ترور او تلاش شده است.

مستند «ابو جهاد، پدر جهاد» به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شده است.

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • نه به حضور رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم