Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-حجم قرارداد‌های منعقده در بازار آتی در دو ماه ابتدایی امسال به بیش از 431 هزار قرارداد رسید و ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتینیز در این مدت به 2 همت نزدیک شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از کالاخبر، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در دو ماهه نخست سال جاری به بیش از 1948 میلیارد تومان رسید که از این میزان 793 میلیارد تومان مربوط به اردیبهشت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم این معاملات نیز از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت به 431 هزار و 499 قرارداد رسید که 163 هزار و 986 قرارداد آن متعلق به اردیبهشت بود.
در جریان معاملات اردیبهشت، تعداد 141 هزار و 853 قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از 587 میلیارد و 755 میلیون تومانی برای آن به ثبت رسید.
زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم 87 و 74 درصدی از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در ماهی که گذشت، توانست مقام اول معاملات را در هر دو متغیر از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در 4 سررسید اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان 1401 منعقد کردند.
انعقاد 18 هزار و 452 قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش بالغ بر 198 میلیارد و 257 میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور 11 درصد از حجم کل و 25 درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند تا این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر 1401 رتبه دوم معاملات ماهانه را به دست آورد.
در دو سررسید تحویل خرداد و مرداد ماه امسال نیز 3681 قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی 7 میلیارد و 604 میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۴.۴۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۹۵۵ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۹,۳۸۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۲۰۹.۲۱۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۵۶.۶۱۶ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 750658

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳