Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه امسال الگوی شهریه مدارس به‌صورت درصدی اعلام نمی‌شود، گفت: الگوی شهریه مراکز غیردولتی به استان‌ها تفویض اختیار شده است، البته این الگو امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی هم داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد محمودزاده درباره شهریه مدارس و مراکز غیردولتی، اظهار کرد: الگوی تعیین شهریه مدارس به آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شده است و همچنین در فضای مجازی و به صورت حضوری نیز جلساتی در این باره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ایجاد تغییراتی در رویکرد تعیین شهریه خبر داد و افزود: امسال ۳۵ درصد الگوی شهریه به اجرایی کردن اهداف سند تحول بنیادین، رویکردهای تربیتی و فرهنگی مدارس، آموزشی دیگر حوزه‌ها و سهم مدارس در جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی اختصاص دارد و این موضوعات را می‌توان مطالبه جدی سازمان دانست.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آماده‌سازی و بسترسازی از پایه برای موضوعات عنوان شده در حال انجام است، گفت: اوایل نیمه دوم خردادماه این الگوی شهریه مشخص می‌شود امسال الگوی شهریه به‌صورت درصدی اعلام نمی‌شود، هر مدرسه متناسب با الگوی شهریه و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی شهریه‌ای متفاوت دارد و برای سال‌های آینده هم برنامه‌های خوبی مدنظر است که شهریه سمت‌وسو جهت‌گیری مناسبی پیدا کند.

تفویض اختیار الگوی شهریه به استان‌ها

وی درباره افزایش شهریه مراکز غیردولتی گفت: الگوی شهریه مراکز غیردولتی به استان‌ها تفویض اختیار شده است، البته این الگو امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است.

محمودزاده با اشاره به گنجانده شدن موارد جدیدی برای کیفیت‌بخشی در الگو، افزود: بر این اساس قرار نیست فقط با توجه به فضا، معلم، تجهیزات و امکانات بسنده کرد بلکه به دنبال این هستیم که آموزش در مراکز آموزشی مانند کلاس‌های کنکور و زبان با موضوع کیفیت‌بخشی دنبال شود البته زمان افزایش شهریه مراکز غیردولتی بر اساس سال شمسی تعیین می‌شود.

به گزارش ایمنا، اواخر اردیبهشت‌ماه نیز اعلام شد که مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده به سه درجه یک، دو و سه رتبه‌بندی می‌شود و خانواده‌ها با مراجعه به سامانه mosharekatha.ir می‌توانند از رتبه هر مدرسه مطلع شوند و شهریه را متناسب با رتبه مدرسه بپردازند. مدارس غیرانتفاعی، مبلغی با عنوان شهریه را در زمان ثبت‌نام مدارس از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند که معمولاً هزینه حقوق و مزایای معلمان، مدیر و کادر آموزشی، اجاره بها، هزینه خدمات آموزشی و فوق برنامه و غیره را دربرمی‌گیرد. مبلغ مذکور با توجه به نوع خدمات ارائه شده و منطقه‌ای که مدرسه غیردولتی در آن واقع شده، متفاوت است.

کد خبر 577580

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس غیر انتفاعی ثبت نام مدارس غیرانتفاعی شهریه مدارس درصد افزایش شهریه مدارس غیر دولتی میزان شهریه مدارس امسال نظارت بر شهریه مدارس مدرسه غیرانتفاعی ابلاغ شهریه مدارس و مراکز پیش دبستانی غیردولتی معاون وزیر آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهریه مراکز غیردولتی الگوی شهریه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی