Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رییس سازمان غذا و دارو از اجرایی شدن طرح دارورسانی به منزل بیماران خاص خبر داد و گفت: ایران در حوزه غذا و دارو با وجود تحریم‌ها جزو کشور‌های پیشرفته جهان در این عرصه است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از­وبدا، دکتر بهرام دارایی­ با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد ماه امسال طرح دارورسانی به درب منازل بیماران خاص اجرایی می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای در بخش‌های مختلف حوزه سلامت از جمله موضوعات غذا و دارو شده و معتقدیم که ضمن کنترل هیاهو‌ها و برخورد قاطع با افراد سودجو، می‌توانیم بهترین نوع قیمت را به مردم ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: اهمیت سازوکار‌های سلامت در دنیا در ایام پاندمی کرونا بیش از پیش مشخص شد و کشوری می‌تواند بگوید که پیشرفته است که در عرصه غذا و دارو که اهمیت بسیار زیادی در حوزه سلامت دارد تمامی شاخص‌ها را داشته باشد.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت ایران هستند و در مقابل ما هم با اتکای به توان متخصصان داخلی بهترین عملکردمان را ارائه می‌دهیم، خاطرنشان کرد: ما دارو را خودمان تامین می‌کنیم، اما نیازمند مواد اولیه هستیم که باید به آن ارز اختصاص داده شود. وقتی تحریم می‌شویم واریز ارز به کشور مبدا با تاخیر همراه شده و در برخی محصولات طرف مقابل تاخیر را قبول نمی‌کند. مانند برخی از شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک و دارو‌های بیماران خاصی همچون تالاسمی‌ها که موانع زیادی برای این گروه‌ها به واسطه مشکلات موجود تحریمی ایجاد کرده است.
دکتر دارایی افزود: با مصوبه مجلس ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیحی شد تا تاخیر‌ها به حداقل ممکن برسد و دارو در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست عموم بیماران به‌خصوص بیماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن که 400 نوع داروی مصرفی دارند برسد.
 کاهش 13 درصدی تورم دارو
رییس سازمان غذا و دارو با ذکر این نکته که تورم دارویی در دولت سیزدهم با 13 درصد کاهش از 43 درصد در دولت قبل به 30 درصد رسیده، تاکید کرد: اقدام دیگر در سال 1401 عدم افزایش نرخ دارو بوده و نسخه‌های بیماران با نرخ سال گذشته تحویل داده می‌شود. همچنین با حمایت از شرکت‌های تولیدکننده دارو، نظارت‌های بیش از پیش را هم جهت جلوگیری از احتکار و سودجویی ادامه می‌دهیم.
دکتر دارایی با اشاره به اینکه با شرکت‌هایی که در نظام توزیع اخلال ایجاد کنند طبق قانون برخورد می‌شود، بیان کرد: مشکلی در خصوص تامین انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی وجود ندارد و این رویه در دارو‌های دیگر بیماران خاص هم هست.
 تمامی دارو‌های موردنیاز بیماران موجود است
دکتر ناصر وحدتی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست، بیان کرد: جهت هماهنگی‌های اجرایی نیازمند همفکری‌های لازم در مسیر خدمت موثرتر به مردم هستیم و معمولاً سالی یک بار همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: این همایش به علت بحران کرونا در دو سال اخیر به‌صورت وبینار برگزار شد و خوشبختانه پس از بهبود وضعیت و تک رقمی آمار فوتی کرونا شرایط برگزاری حضوری این همایش فراهم شد.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوعات غذا و دارو‌های مکمل، شیمیایی و سنتی، گفت: خوشبختانه وضعیت دارو قابل قبول بوده و اکثر دارو‌های موردنیاز مردم در داروخانه‌ها موجود است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دارورسانی بیماران خاص غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران