Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت استرالیایی با همکاری گروهی تحقیقاتی در دانشگاه استرالیای جنوبی موفق به توسعه یک دستگاه تصویربرداری(MRI) نانویی شده که قابلیت تشخیص زودهنگام سرطان از جمله سرطان‌های مغز و پروستات را دارد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، با همکاری شرکت استرالیایی فرونووا (Ferronova) که در حوزه تشخیص سرطان فعالیت دارد با پژوهشگران دانشگاه استرالیای جنوبی، یک فناوری جدید برای تصویربرداری دقیق از سرطان‌های تهاجمی مغز طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه نانویی می‌تواند به هزاران نفر که هر ساله با این بیماری کشنده تشخیص داده می شوند، کمک کند.

این دستگاه جدید تصویربرداری، یک MRI مبتنی بر فناوری‌نانو بوده که نشانگر خاصی را هدف قرار می‌دهد؛ نشانگری که در بیش از ۹۰ درصد تومورهای جامد از جمله سرطان‌های مغز با درجه بالا یافت می‌شود.

فناوری جدید MRI که در حال حاضر نتایج امیدوارکننده‌ای را در مدل سرطان پروستات به همراه داشته است، تأثیر قابل‌توجهی بر سرطان‌های تهاجمی مغز دارد. بودجه جدید اختصاص یافته، این فناوری را به سمت آزمایش اولیه در انسان پیش می‌برد.

دکتر نیکول دموکوسکا که رهبری این تیم تحقیقاتی را به عهده دارد، می‌گوید که نیاز اساسی به تصویربرداری بهتر از تومورهای مغزی با درجه بالا وجود دارد.

تشخیص زودهنگام تومورهای مغزی با درجه بالا مانند گلیوبلاستوما همچنان به سختی قابل انجام است، بنابراین پیشرفت فناوری‌های جدیدی که به طور بالقوه می‌تواند هدف‌گیری دقیق‌تری از تومورها را امکان‌پذیر کند، حیاتی است.

این تحقیق یک فناوری تصویربرداری پیشرفته را با همکاری فرونووا و با حمایت بنیاد تحقیقات جراحی مغز و اعصاب توسعه داده که برای تصویربرداری دقیق‌تر و در نتیجه درمان تومورهای مغزی بدون سمیت عصبی اضافی، قابل استفاده است.

دکتر هین‌لی انکولوژیست پرتودرمانی در بیمارستان رویال آدلاید و یکی از محققان ارشد در تأمین مالی این کار، می‌گوید این تحقیقات پتانسیلی برای پیشرفت درمان‌های سرطان دارد.

لی می‌گوید: «به‌عنوان فردی که در مدیریت سرطان مغز متخصص است، اهمیت تعیین دقیق تومور را درک می‌کنم. تصویربرداری بهتر به این معنی است که ما می‌توانیم هدف تومور را با اطمینان بیشتری تعریف کنیم، و در عین حال به حداقل رساندن آسیب به بافت‌های سالم طبیعی، درمان دقیق را تسهیل می‌کنیم.»

در سال ۲۰۲۱، ۱۸۹۶ تشخیص جدید سرطان مغز (۱۱۹۱ مرد و ۷۲۵ زن) در استرالیا انجام شد. گلیوبلاستوم شایع‌ترین بدخیمی مغزی است که نرخ بقای پنج‌ساله آن تنها ۵ درصد است.

دکتر ملانی نلسون مدیر تحقیق و توسعه در فرونووا، می‌گوید که این تحقیق اعتبارسنجی پیش بالینی برای فناوری تومورهای مغزی بوده تا این فناوری برای آزمایش بالینی انسانی مرحله ۱ آماده شود.

وی می‌گوید: «فرونووا مصمم است تا دقت تصویربرداری، جراحی و درمان سرطان را تغییر دهد تا اطمینان حاصل کند که هر فردی که سرطان تشخیص داده می‌شود بهترین مراقبت ممکن را ارائه می‌کند.»

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سرطان مغز ، فناوری نانو ، تصویربرداری پزشکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرطان مغز فناوری نانو تصویربرداری پزشکی تومورهای مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران از دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی امید بازدید کرد. تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده و ایران چهارمین کشور در جهان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فناکمال حمنی؛ رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در رأس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود اما قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالا تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم شد.

به گفته وی، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان آمادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایران جزو 10 کشور سازنده دستگاه "شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان" شد

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین دستگاه هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان‌دهنده قدرت ایرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود