Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: بسکتبالیستی که به درد ما نخورد، یک رگه هم باشد دعوت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال به‌همراه سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی و حامد حدادی، ستاره تیم ملی امروز، چهارشنبه - ۴ خردادماه در فدراسیون بسکتبال با اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال در ابتدا اظهار داشت: از این که نشست مدتی طول کشید، عذر می‌خواهم. انتخاب داوری برای ریاست شایسه بود، اشخاص دارای شخصیت خاصی هستند که این شخصیت را در زندگی‌شان همراه دارند. جواد به عنوان گارد راس، پلی میکر در دنیای بسکتبال هدایت یک تیم را یاد گرفته و من شانس کار کردن با این جوان‌ها را داشته‌ام که به وضوح دیده‌ام که به عنوان یک بازیکن چه‌قدر درایت داشته و بافکر کار تیمی انجام می‌داده.

وی همچنین عنوان داشت: معتقدم کسی که در زمین بسکتبال این تفکر را دارد، در مدیریت و زندگی حتما این کار را رخ می‌دهد و داوری در سطح مدیریت این توانایی را دارد. وقتی رئیس هیات اصفهان بود، موفقیت‌هایی داشت و این را ثابت کرده. باید تلاش کنیم بسکتبال ایران را بالا ببریم، به عنوان یک ایرانی سال‌ها از کشور دور بوده‌ام اما ارتباطم را حفظ کرده‌ام و معتقدم که می‌توانم در حد توانم به بسکتبال ایران کمک کنم.

وی افزود: باید همینجا از زحمات مربیان قبلی مانند هاشمی، حاتمی، شاهین طبع و کوهیان و همکارانشان تشکر کنم. در رابطه با تیم ملی مهم نیست که چه کسی سرمربی تیم ملی است و مهم آن تلاشی است که یک مربی می‌کشد. برای پیشرفت بسکتبال نیاز به یک وحدت ملی داریم و با این وحدت ملی می‌توانیم بسکتبال را به جایگاه خوبی برسانیم.

ارمغانی در ادامه درباره برنامه هایش صحبت کرد و گفت: این برنامه کوتاه‌مدت ما این است که در مسابقات پیش روی پنجره سوم و سپس کاپ آسیای اندونزی، یا تیمی خوب و بالاترین پتانسیل شرکت کنیم و نتیجه مناسبی بگیریم. این برنامه تا پایان مسابقات اندونزی ادامه خواهد داشت و با مشورتی که داشتم، ۲۱ نفر را برای تیم ملی برگزیده‌ایم. انتخاب آن‌ها و دلایل فنی‌اش، این است که تیمی با کاراکترهای مختلف داشته باشیم. در بسکتبال مدرن این اهمیت زیادی دارد که کادرفنی تیم کسانی را انتخاب کند که بتوانند در شرایط مختلف، به تیم کمک کنند. با توجه به این خصوصیات بازیکنان برای تاکتیک‌ها، لیست را تعیین کردیم و از تجربه دوستانم هم استفاده شد. اعتقاد داریم که حتما بازیکنانی هستند که می‌توانستند در لیست باشند  پس هیچ چیزی مطلق نیست. بسکتبال بازی اشتباهات است و مربی‌گری منفک از این نیست. در زمین و بیرون از زمین ممکن است لحظه‌ای بهترین انتخاب رخ ندهد اما با صداقت به این نکته رسیده‌ایم و هیچ کسی مادام‌العمر در تیم ملی نیست. این ۲۱ نفر را با این دید فنی انتخاب کرده‌ایم و در آینده مسائلی را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز، تغییراتی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: برنامه میان‌مدت هم این است که تا پایان پنجره جام جهانی تیم را هدایت کنیم و به جام جهانی سال آینده در ژاپن، فیلیپین و اندونزی برسیم. آن‌جا هم از بهترین پتانسیل برای تیم ملی بهره می‌گیریم و کسانی که کمک می‌کند را استفاده کنیم. در درازمدت هم از نسل طلایی این سال‌های تیم ملی استفاده کنیم. حامد حدادی با قلب و صداقت و دانش خود به بسکتبال ایران کمک کرده و پس از این هم کمک می‌کند. از حدادی خواهش کردم به عنوان یک کاپیتان، سرپرستی بازیکنان را در زمین و رختکن برعهده بگیرد که مسئله مهمی هم هست. از این اتفاق خیلی خوش‌حالم و مردانه با هم دست دادیم که همه تلاش‌مان را بکنیم. برنامه‌ای که داریم، یک تیم دیگر را در کنار تیم ملی تشکیل دادیم به نام تیم ایران نوین که جوان‌هایی با محدودیت سنی دعوت شوند تا با همان تفکر و سیستم بزرگ‌سالان، تیم را موازی جلو ببریم. اگر این کار را پیش ببریم، به ما کمک می‌کند که هر لحظه مشکل یا آسیبی به‌وجود آمد، جابه‌جایی سریعی داشته باشیم. با کمک و هم‌فکری جواد داوری، محمدرضا اسلامی را به‌عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب کردیم و حامد سامری و پویا تاجیک هم کمک اوست که همکاری تنگاتنگ منظمی با هم داریم تا در زمان مناسب، تزریق بازیکن به تیم ملی بکنیم. این نوع تفکر من است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره انتخابات دستیارانش بیان کرد: داوری درباره انتخاب کادرفنی به من اختیار تام داده و باید به هم اعتقاد داشته باشیم. کسانی را انتخاب کردم که تیمی است که به هم اعتقاد داریم. به عنوان سرمربی، مسئولیت تیم را برعهده دارم و از همه حمایت می‌کنم. مدیرفنی محسن صادق‌زاده هست که نیاز به معرفی ندارد. کلاه‌سنگیانی نیز ضمن تجربه ملی، الان مدیر تیم ماست که در شهرداری گرگان هم سرپرست بوده و به چم‌وخم کار آشناست. ۳ کمک خواهم داشت که تقاضای من از داوری بوده؛ محمد کسایی‌پور یکی از انتخاب‌های من بوده که نیازی به معرفی ندارد و از لحاظ فنی آپدیت هست و دنبال بسکتبال روز دنیاست. مهران آتشی هم کمک بعدی ماست و اسم آتشی در بسکتبال ایران شناخته‌شده بوده. نفر سوم ایوانوویچ از صربستان است که از بسکتبال ما دور نیست و چند فصل بازیکن لیگ ما هم بوده. مسلما او به بسکتبال روز دنیا آشناست، وی به فرهنگ ما علاقه دارد و نزدیک هست که این موضوع مهمی برای انتخاب من بود. او یکی از بااستعدادترین مربیان حاضر صربستان هست که چندین پیشنهاد خیلی خوب داشته در سطح تیم ملی و مربی تیم پومرنوی اسلواکی هست که سال پیش سوم لیگ‌شان شدند. این کادر مربی‌گری را تشکیل دادیم تا شب‌وروز کار کنیم و بهترین سیستم و تفکر ممکن را پیاده کنیم. بدنساز تیم هم بهروز مهدوی خواهد بود که سالیان سال در کنار تیم ملی بوده و نتایج کارش را بررسی کرده‌ام. تیم ملی در کنار این کادر، یک کادر درمانی هم دارد که مشخص خواهد شد. در زمین جان می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم اما هر مشکلی پیش بیاید، من قبول مسئولیت می‌کنم.

ارمغانی درباره برنامه های تیم ملی در اردوی پیش رو گفت: شنبه آینده با ۲۱ نفر اردو را در استادیوم آزادی تا ۲ هفته کار را آغاز می‌کنیم و کار پایته تاکتیکی انجام می‌دهیم. هفته سوم به یکی از شهرستان‌های ایران می رویم و در حال بررسی امکان دعوت از تیم‌های خارجی برای بازی تدارکاتی هستیم. برای بسکتبال ما مهم است که بازیکنان، تیم‌های ملی را ببینند و امیدوارم حریفان قبول کنند که بیایند. ۲ نوع کار را پیش‌بینی کرده‌ایم، رفتن به جزایر کیش یا قشم برای بازی با کشورهای خلیج فارس که با چند کشور مثل قطر، بحرین و کویت مکاتبه کرده‌ایم و دیگری هم با تیم‌های اردن و لبنان برای بازی در شهرستانی با ظرفیت مردمی بسکتبال مثل گرگان. هفته آخر هم دوباره کارمان را در آزادی شروع می‌کنیم و مجدد تصمیم می‌گیریم یا ترکیه و صربستان برویم و با تیم‌های ملی‌اش ۲ یا ۳ بازی تدارکاتی داشته باشیم که به ۵ یا ۶ بازی قبل از پنجره سوم می‌رسیم. سپس کاپ آسیا را داریم که پس از آن، تمرینات قطع می‌شود تا قبل از پنجره چهارم. درب‌های تیم ملی بسته نیست و من به بازیکنان جوان اعتقاد زیادی دارم. جوانی مثل حامد حدادی و جواد داوری را در سال ۲۰۰۰ در تیم ملی داشتم که باعث افتخار من است. اگر لازم باشد، این کار را انجام می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره شناختش نسبت به بسکتبال آسیا با توجه به دوری چند ساله از ایران بیان کرد: بسکتبال آسیا در سال‌های اخیر خیلی پیشرفت داشته. با تصمیم فیبا برای الحاق اقیانوسیه به آسیا، هم از لحاظ فیزیکی و دانشی پیشرفت وجود داشته و لیگ‌های خیلی خوبی داریم. بسکتبال آسیا خیلی تغییر کرده و تکنیکی هم خوب شده. کارمان سخت شده و ما اگر بتوانیم روال پیشرفت را ادامه بدهیم، به تیم‌های قوی نزدیک می‌مانیم و نتایج موردنظر را می‌گیریم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه معیارش برای انتخاب بازیکنان چه بوده، گفت: ملاک انتخاب من، سن نیست و در این ۲۱ نفر اصلا ملاکم نیست. ملاک ما این بوده که بتوانیم کاراکترهای مختلف را داشته باشیم و بازیکنانی را جمع بکنیم که تاکتیک‌ها را پیاده کنند. فرقی ندارد ۳۵ ساله یا ۲۰ ساله. می‌خواهیم در تیم نوین زمان داده شود تا اگر به تیم ملی آمدند، پس جالب نیست بازیکن ۳۷ ساله دعوت شود و حداقل باید ۵ سال زمان داشته باشند. به تیم اول امکان افزایش بازیکنان هست.  تنها لیگ امسال ملاک نیست و یک نفر کاراکتری که دارد، بیرون هم خواهد داشت. ممکن است در لیگ امسال یک بازیکن خیلی خوب بوده یا نبوده اما این مجموعه‌ای از یک نفر است.

او درباره دعوت دوباره از بازیکنان دورگه گفت: به سن و محل تولد بازیکن برای تیم ملی نباید توجه کرد. قدرت‌های بسکتبال دنیا از بازیکنان تابعیتی هم بهره می‌گیرند. در این سطح نمی‌خواهیم اما اگر بازیکنی باشد که ایرانی هست و به‌درد تیم ملی می‌خورد، استفاده می‌کنیم. گرامی‌پور به تیم ما کمک می‌کند و سر همین دعوت شده. ولی اگر کسی از نظر فنی و رفتاری به ما نخورد، حتی یک رگه هم باشد، به تیم ملی دعوت نمی‌شود.

ارمغانی همچنین درباره احتمال دعوت صمد به تیم ملی بیان کرد: کلاه‌سنگیانی انتخاب مستقیم من بوده چون بازیکنم بوده و فرد متعهدی هست. در کنار تیم گرگان، تجربه خوبی کسب کرده که تیم بزرگ را چطور مدیریت کرد. بخش فنی در دست مربی هست و اجرایی دست مدیر یا سرپرست تیم که تاثیرگذاری مستقیم رو نتیجه تیم ملی دارد. این که صمد به تیم ملی کمک کند یا نه، او در ایران و لیگ نیست و با بسکتبال در حال خداحافظی هست اما برای ما نه سن معیار هست و نه اسم، شرایط کمک به تیم ملی اهمیت دارد.

او همچنین با اشاره به انتخاب زلاتکو ادامه داد: درباره زلاتکو انتخاب یک همکار خیلی اهمیت دارد و او خصوصیات یک کمک مربی برای من را داشته. در ایران ۳ سال بازی کرده و به فرهنگ ما نزدیک است. اسلواکی تیم ملی با ملاکی خاص هست و باشگاهی فرق می‌کند. لیگ اسلواکی قوی هست و هر تیم می‌تواند ۵ بازیکن خوب خارجی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به سئوالی درباره حواشی قبلی پیرامون تیم ملی و آیا ایکه در دوره جدید هم این حواشی ادامه خواهد یافت، گفت: از من نخواهید درباره گذشته حرف بزنم، در اتفاقات قبل دخیل نبوده‌ام و به آن ورود نمی‌کنم. برای من در هر جا که کار کرده‌ام، خانواده بودن در تیم اهمیت دارد تا با اعتقاد و وحدت، مجموعه خیلی خوبی بسازیم. ممکن است در خانواده تشر و دعوا باشد و این طبیعی هم هست. قبل از ورود به زمین با بازیکنان حرف می‌زنیم و می‌گویم که باید به نقطه‌ای برسیم که جان‌مان را برای هم بدهیم. شخص مهم نیست.

ارمغانی درباره شکل قراردادش با فدراسیون بسکتبال گفت: روی برگه قراردادی امضا کرده‌ام که اگر برویم جام جهانی، تا پایان آن در خدمت تیم ملی هستم امل قلبم برای تیم ملی و بسکتبال ایران می‌تپد و کاغذ برایم چیز مهمی نیست. جواد مثل برادر کوچک من هست و اگر قراردادم حتی پایین باشد و تمدید نشود، به فدراسیون و تیم ملی در هر سطحی کمک می‌کنم. بسکتبال ایران می‌تواند خیلی بهتر از این‌ها باشد و با نیروی کار خوب و سرمایه گذاری می‌شود با مدیریت داوری، به این نقطه تا ۱۰ سال آینده رسید. ضعف اول بسکتبال ایران در پایه است چون برنامه ریزی جامع و کافی نداشته ایم. ایران را با ترکیه می‌توان قیاس کرد؛ از نظر جغرافیا و جمعیت با هم نزدیکیم اما آن‌ها کجا هستند و ما کجا. چون آن‌ها روی پایه‌ها سیستماتیک کار کرده‌اند و ما در این صورت می‌توانیم حداقل به ترکیه برسیم.

وی با اشاره به برنامه هایش برای جوانگرایی گفت: در دهه ۸۰ از فدراسیون آقای غضنفری دعوت شدم و به ایران آمدم و کار کردم. آن موقع همین اتفاقی که دارد می‌افتد، وجود داشت و من با بررسی کوتاهی، به این نتیجه رسیدم که جوان‌های فعلی که آن موقع ۱۶ ساله بودند، فرصت می‌خواهند. این کار ریسک بزرگی بود اما قدم را برداشتیم و تیم را جوان کردم. ۲ هفته برای کارهای تاکتیکی وقت داریم و با بازیکنانی سروکار داریم که درک بسکتبال بالایی دارند. باید از نظر تاکتیکی از حمله و دفاع تیم رو جوری تنظیم کنیم که از خصوصیات فردی بازیکنان بهترین استفاده شود.

وی ادامه داد: بازیکنان نسل طلایی ما حداقل ۱۵ سال در سطوح بالا هم با مربیان و بازیکنان و تیم‌های خوب بازی کرده‌اند. تجربیاتی که این‌ها دارند، خیلی باارزش است.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سرمربی تیم ملی بسکتبال بسکتبال ایران برای تیم ملی داشته باشیم تیم ملی تیم ملی خیلی خوب ۲۱ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال NBA | فینیکس سانز زنده می ماند؟

فینیکس سانز پس از 2 شکست در مینه سوتا، حالا میزبان این تیم است و دو بازی بسیار مهم در پیش دارد. موریکس و کلیپرز در دو بازی اول هر کدام یک مشت به دیگری زدند و حالا راند بعدی مبارزه را در دالاس برگزار می کنند. 

طرفداری | بامداد شنبه به وقت تهران، 3 بازی در جریان پلی آف NBA برگزار می شود. این مطلب محلی برای تبادل نظر کاربران است و پس از پایان همه مسابقات، به روزرسانی خواهد شد. نام تیم های میزبان سمت راست نوشته شده است. 

ایندیانا پیسرز - میلواکی باکس (1-1 مساوی)

 

دالاس موریکس - لس آنجلس کلیپرز (1-1 مساوی)

 

فینیکس سانز - مینه سوتا تیمبروولوز (0-2 به سود تیمبروولوز)

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • لیگ برتر بسکتبال، طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • لیگ برتر بسکتبال| طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • فنونی‌زاده:رفیعی تا ۲ بازی گل نخورد رفت خالکوبی کرد! /نام سپاهان پرسپولیس را هوشیار می‌کند
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • بسکتبال NBA | فینیکس سانز زنده می ماند؟
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟