Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی برخی از رویا هایمان در زندگی نیاز به زمان بیشتری دارد ، اما بلاخره روزی تحقق می یابد.

فوتبال نیز مثل یک زندگی است چرا که اکنون باید یک باشگاه از بین روتردامی ها و گرگ های ایتالیا قدم آخر را برای رسیدن به رویای خود را بردارد قدمی که می تواند رویای رم را پس از 31 سال و رویای فاینورد را پس از 20 سال به واقعیت پیوند بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرفداری| به مناسبت فینال لیگ کنفرانس اروپا بین رم و فاینورد در چند بخش به بررسی هر دو تیم می پردازیم:

اطلاعات آماری دو تیم 

در حالی که هر دو تیم تاکتیک های نسبتاً هجومی دارند، چند تفاوت نیز وجود دارد که در این مسابقه تعیین کننده خواهد بود. هدف از این بخش، شناسایی رفتار و ویژگی های کلی هر دو تیم از طریق تجزیه و تحلیل داده ها به منظور تعیین نحوه بازی است. این دو تیم از بهترین خط حملات در لیگ کنفرانس برخودار هستند، اما ساختار و رفتار آنها در مالکیت کمی متفاوت است.

برای مثال فاینورد به فوتبال مالکانه شهرت دارد آنها در فصل 2021/2022 بطور میانگین در هر 90 دقیقه 57.91٪ مالیکت توپ را در اختیار داشتند و همچنین در هر بازی حدود 529.28 پاس بین بازیکنان رد و بدل می شود. علاوه بر این، تنها 9.32٪ از پاس‌های آن‌ها طولانی است که میانگین طول پاس به 19.41 متر می رسد. در حالی که آن‌ها از مالکیت لذت می‌برند از بازی مستقیم نمی‌ترسند، میانگین پاس‌های پیشرونده این تیم عدد 80.57 را به ما نشان می دهد که یعنی آنها در هر بازی دائماً به دنبال شکستن خطوط و پیشرفت در مناطق هستند. XG و XGA این تیم به ترتیب اعداد 76 و 34 ثبت شده است PPDA روتردامی ها در لیگ هلند عدد قابل توجهی را به ما نشان می دهد یعنی 8.02 که این تیم واقعا دست کمی از آژاکس تن هاخ در لیگ هلند ندارد.

از سوی دیگر، مشخصات آماری رم کمی متفاوت است. با دیدن PPDA رم که عدد 11.92 ثبت گردیده می توان دریافت که به اندازه فاینورد در پرسینگ غالب نیستند ، رم همچنین 100 پاس کمتر نسبت به فاینورد در هر 90 دقیقه ثبت کرده است. مالکیت گرگ های ایتالیا در هر بازی حدود 48.83٪ می باشد همچنین گرگ های ایتالیا از نظر XG و XGA به ترتیب اعداد 63.7 و 38.5 را به خود اختصاص داده اند.10.57٪ پاس‌های تیم رم نسبت به فاینورد هوایی است و 66 پاس‌ رم پیشرونده بحساب می آید و در آخر طول پاس های رم 20.1 متر ثبت گردید است.

XG هر شوت رم 0.1327 و XG هر شوت فاینورد 0.1196 ثبت شده است که با توجه به تعداد رم آمار بهتری دارد. میانگین فاصله شوت رمی ها 17.6 متر و میانگین فاصله شوت های فاینورد 18.2 است.

بطور کلی رم در حملات کمی کار آمدتر است، اما تعداد حملات فاینورد نسبت به رم بیشتر است (38 به 26) در پایان باید گفت که هر دو تیم از سیستم هجومی بسیار خوبی برخوردار هستند‌. 

 

پرسینگ دو تیم 

فاینورد با سیستم 4231 غالبا با مدل پرسینگ از بالای زمین ظاهر می شود (high press) این نوع از پرس به آنها این امکان را می دهد که خیلی سریع توپ را بازیابند و غالباً بر مالکیت توپ مسلط شوند. در روز چهارشنبه، توانایی فاینورد در پرسینگ بی امان بازیکنان رم به احتمال زیاد رمی ها را مجبور خواهد کرد که حداقل در نیمه اول مالکیت توپ را کمتر در اختیار داشته باشند.

همان طور در تصاویر بالا مشاهده می کنید غالبا پرسینگ این تیم حول مرکز می چرخد اما دسرز مهاجم نوک فاینورد بسیار فعالیت بیشتری نسبت به بقیه بازیکنان دارد و هافبک تهاجمی این تیم ترسی ندارد که بازیکن مارک شده خود را رها کند چرا که هافبک میانی فاینورد (کوکچو) برای حمایت آماده است تا هنگام شکست پرسینگ تیم اجازه نفوذ از مرکز را برای حریف ندهد مطمئنا موفقیت یا عدم موفقیت اینگونه پرس می تواند در چگونگی ادامه روند بازی بسیار تاثیر گذار باشد.

رم زیر نظر آقای خاص بر خلاف عددی که بالا ثبت شده است تیمی با تفکرات پرسینگ می باشد ، اما نه در تمام مسابقات و نه در تمام طول بازی ابتدا باید سیستم رم را بدانید که اغلب به 3421 یا 3412 تغییر می کند؛  سپس پرسینگ گرگ های ایتالیا بیشتر در میانه میدان اتفاق می افتد ، اما اگر این تیم مخصوصاً در مسابقه ای حذفی شرکت کند شرایط کمی متفاوت است در تصاویر زیر با اینکه رم از فقدان هافبک دفاعی تخصصی رنج می برد ولی رم برای اینکه گل زود هنگام دریافتی اینتر را در جام حذفی جبران کند اقدام به شیوه ای متفاوت از پرسینگ دست زد هر چند مقابل اینتر اینکار ریسک بسیاری داشت اما تیم رم چیزی برای از دست دادن نداشت (باید اضافه کنم مهارت بازیکنان خط دفاعیه اینتر برای خروج از پرس مقابل لیورپول را همه دیده اید پس برای رم کار سختی بود که از پرسینگ خود نتیجه ای دست آورد.)

به اختمال بسیار بالا پرسینگی که فردا احتمالا بخاطر حساس بودن فینال انتظار داریم از رم شاهد باشیم؛ پرسینگ منطقه ای از میانه میدان با حفظ مرکز زمین خواهد بود البته اگر نتیجه به نفع رم باشد این ادامه پیدا خواهد کرد.

شادو کاور و شادو پرس بازیکنان رم در دیدار برگشت دربی مقابل شاگردان ساری مثال خوبی از شیوه اصلی پرسینگ رم می باشد که در این دیدار نقش پر رنگ پلگرینی، آبراهام و میخیتاریان چه در بازیابی توپ در هنگام پرسینگ و چه در حمله های کم تعداد بسیار به چشم آمد.

بازی سازی دو تیم 

با توجه به گفته های اسلات (مربی فاینورد) او فوتبال تهاجمی و مالکانه را بسیار دوست دارد و مدعی است روش های پپ گواردیولا را در تیم هایش پیاده می کند پس عملا بازی سازی از جلوی دروازه یکی از ارکان اصلی فاینورد خواهد بود همچنین علاقه خاص به نیم فضا ها در تیم فاینورد نیز باید وجود داشته باشد.

طبق آمار منتشر شده از The Analyst سکانس های (پاس های متوالی و رو به جلویی که در آخر با شوت زنی به سمت دروازه‌ حریف یا قطع توپ، تکل زنی، بلوکه شدن توپ خاتمه پیدا می کند) فاینورد از مارکوس سنسی مدافع چپ پای آرژانتینی شروع می شود همانطور که در صحنه بالا می بینید عمدتا دقت پاس های مدافعان وسط تیم فاینورد بخصوص مارکوس سنسی بالاست به همین خاطر در سمت چپ زمین غالبا مرد انتخابی برای حمل توپ و انتقال آن به خط میانی زمین است.

در خط هافبک نیز کوکچو نقش پر رنگی را ایفا می کند مخصوصا در خلق موقعیت برای مثال این هافبک ترکیه ای به لطف توانایی‌ بازی با هر دو پای خود می تواند با دریبل های حرفه ای لایه های حریف را بهم بریزد یا در نهایت با فولبک کناری تیم کار تهاجمی تیم را پی ریزی می کند.

در تصاویر پایین نمونه های دیگری  از بیلدآپ تیم را می بینید که از مدافع وسط شروع شده و با تغییر جابجایی مدافع کناری و وینگر فاینورد تیم شکل هجومی می گیرد ، اما مطمئنا این تیم گاهی اوقات با توجه به فاصله خط دفاعی تیم حریف از فضای خالی پشت مدافعان حریف نیز استفاده می کنند مطمئناً اینکار بیشتر از سمت چپ فاینورد به واسطه بازیکنان خلاقی همچون سنسی صورت می گیرد (یکی از گل‌های زده شده به مارسی نیز چنین بود).

رم آقای خاص نیز در بازی سازی ایده های خوبی دارد اما گاهی مدافعان وسط تیم رم مانند ایبانز و اسمالینگ دچار اشتباهات مرگ باری می شوند که عمدتا مربی برای راحتی کار یا به بازی مستقیم یا پاس های بلند به مرکز زمین رو می آورد.در بیشتر دیدار های رم با اینکه سیستم رم سه دفاعه بازی میکند ، اما برای استفاده از عرض زمین آرایش خط دفاعیه تیم به چهار دفاعه تغییر کرده و وینگری همچون زانیولو یا هافبک های متزالایی مثل پلگرینی و میخیتاریان به کمک خط دفاعی می آیند تا با برتری تعداد تیم از پرسینگ حریف خارج شود ، عمدتا می توان بر روی کارسدروپ و مانچینی بیشتر حساب کرد.

در پایین می توانید پاس های مستقیم مدافعان رم را ببینید که رم را غالبا در فاز حمله قرار می دهد در دیدار دربی و آتالانتا زالفسکی جوان بیشتر ماموریت ارسال پاس بلند به آبراهام را فراهم می کرد و یکی از گل های تیم رم هم در مقابل لاتزیو و هم مقابل آتالانتا از طریق آبراهام در میانه میدان برای هافبک های هجومی و زانیولو فراهم گردید.

 

نقش های هجومی دو تیم 

تیم فاینورد غالبا وینگر های خود را در نیم فضا ها قرار می‌دهد و تلاش می کند با مدافعان کناری یا مهاجم مرکزی و حتی هافبک تهاجمی صاحب موقعیت خطرناکی شود.

تصویری  از برنامه بازیکنان فاینورد در خط حمله که می خواهند با تشکیل مثلث در سمت راست خط دفاعی حریف لایه های دفاعی را بهم بریزند. 

گرگ های ایتالیا نیز در کار تهاجمی برنامه های جذابی برای به نمایش گذاشتن دارند برای مثال آنها در دیدار برگشت با ناپولی خط هافبک ناپولی را محو کردند سپس با پنج نفر فضای بسیار خوبی را برای ضربه زدن به تیم اسپالتی پیدا کردند.

یکی دیگر از کارهای ترکیبی بازیکنان رم در حمله که با فرصت سوزی آبراهام متاسفانه از دست رفت.

 

ضعف های دو تیم 

همان طور که گفته شد فاینورد با بالا نگه داشتن خط دفاعی تیم خود ممکن است در دام ضد حمله های کلاسیک و سریع تیم آقای خاص به دام بیفتد برای همین باید دید فرداشب چه شیوه ای برای ارائه بازی انتخاب خواهند کرد.

شاگردان آقای خاص نیز بعلت استفاده از سیستم 352 در فاز دفاعی گاهی فضا های زیادی در مرکز زمین به حریف واگذار می کنند که این می تواند خطرناک باشد چرا که این ضعف در خط هافبک موجب می شود مدافعان تیم گاها پست خود را ترک کنند و دچار اشتباهات زیادی شوند.

همان طور که می بینید رم بخاطر سیستم بازی ریسک بزرگی را به جان خریده است و گاها در خط هافبک بی نظمی هایی پیدا می شود که در صورت استفاده حریف می تواند برای رم گران تمام شود ، اما خوش بینی زیادی نیز وجود دارد که بازیکنان با تمرکز مناسب می توانند مبتنی بر اصل فشردگی و پارک اتوبوس های معروف آقای خاص آن قدم آخر را در فینال بردارند.

خشاب های اضافی این دیدار برای هر دو تیم می تواند استفاده از ضربات شروع مجدد باشد که هر دو تیم آمار بسیار خوبی را بنام خود ثبت کرده‌اند.

منبع: Total football, Wyscout, the anlyst

ارسالی آرمان قاسمی برای طرفداری

اخبار داغ 

پرسپولیس با میلاد زکی پور به توافق رسید! / ادعای یک روزنامه عباس جدیدی: مسی در جام‌جهانی سه گل به ایران زد! / فیلم قطع همکاری منچستریونایتد با اکثر نفرات کادرفنی رالف رانگنیک کارواخال: تصمیم ام باپه؟ تعجب کردیم چون قطار رئال مادرید فقط یک بار از مقابل شما رد می شود!

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: گرگ های ایتالیا دو تیم خط هافبک آقای خاص خط دفاعی تیم رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، سالرنیتانا با شکست ۳-۰ در بازی جمعه‌شب مقابل فروزینونه، شانس‌هایش برای بقا در سری A را از دست داد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

ماتیاس سوله در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی، مارکو برشیانینی در دقیقه ۲۵ و نادیر زورته‌آ در دقیقه ۸۵ گل‌های میزبان را به ثمر رساندند و سقوط مهمان را قطعی کردند.

این پیروزی همچنین یک گام بزرگ و مهم برای فروزینونه محسوب می‌شود، چراکه آنها با کسب سه امتیاز جمعه‌شب، در رده هفدهم ۳۱ امتیازی شد، اگرچه خطر سقوط همچنان آنها را تهدید می‌کند اما شاگردان اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو شانس زیادی برای بقا در سری A دارند.

سالرنیتانا اما با شکست امشب بدون هیچ شانسی برای بقا در رده بیستم جدول قرار گرفته‌اند. آنها در ۳۴ بازی ۲۳ شکست و ۹ تساوی ثبت کردند و فقط دو بازی را برده‌اند.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی اینتر و تورینو + فیلم
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • خلاصه بازی یوونتوس 0-0 میلان (سری آ ایتالیا - 2023/24)
  • ترکیب احتمالی دو تیم یوونتوس و میلان
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید
  • ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم