Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا عابدی محزون امروز درجمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان دارای واحدهای صنعتی نیمه تعطیل با ظرفیت بسیار زیادی است، اظهار کرد:  سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان گیلان با هدف پایش، عارضه‌یابی و احیای صنایع راکد و نیمه فعال گیلان، ارائه خدمات مشاوره، مطالعات امکان‌سنجی، اوایل بهار سال ۱۳۹۶ اقدام به تأسیس کلینیک تخصصی صنعت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهندسین جوان در ارائه راه‌حل‌های مناسب در حل مشکلات کارخانه‌های گیلان گفت: سازمان بسیج مهندسین استان همواره در تلاش است تا بستری فراهم کند تا جوانان خلاق و پویا با تشکیل تیم‌های استارت آپی و دانش‌بنیان با راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای به حل مشکلات استان بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت جامعه هدف در راستای افزایش راندمان صنعت در گیلان بیان کرد: در چند سال گذشته  سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان همواره سعی در استفاده از تمامی ظرفیت‌های جامعه جهت افزایش راندمان و احیای صنایع استان را داشته، و برای تحقق این موضوع با ایجاد کلینیک صنعتی این سازمان از ظرفیت‌های دانشگاه های و سازمان‌های مرتبط با این حوزه همیشه استفاده کرده است.

به گفته محزون اعضای کلینیک صنعتی همگی از اساتید، دانشجویان و نخبگان مهندس این سازمان هستند که با برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی در حوزه‌های مختلف برای این افراد سعی شده بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را جهت ارتقاء و احیای صنایع در اختیار صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی استان قرار دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان حوزه صنعت در حال کمک‌زدایی برای حل مشکلات گیلان هستند، تصریح کرد: در شبکه پایشگران و جهادگران صنعتی این سازمان بیش از ۱۰۰ نفر از مهندسین و دانش آموختگان مشغول به فعالیت بوده و همچنین در شبکه مشاوران و متخصصان این سازمان بیش از ۴۰ نفر از اساتید، مشاوران و صاحبان نظران در حوزه های مختلف در قالب کارگروه‌های هفتگانه این سازمان در حال کمک به مانع زدایی و پشیبانی از واحدهای تولید و صنعتی استان و در برخی موارد کشور می‌باشند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان با اشاره به تأسیس نهاد مردم نهاد رجا در استان گیلان گفت: این سازمان با هدف کمک به ارتقای مهارت‌ها و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و نخبگان مهندس استان، سازمان مردم نهاد روجا کارآفرینان باران را تاسیس نموده، که تمامی اعضای این سازمان از نخبگان و جوانان  عضو بسیج مهندسین استان هستند.

محزون مهم‌ترین  دستاورد سمن رجا را  تأسیس اولین خانه استارتاپ دانست و افزود: از مهمترین دستاوردهای این سمن تأسیس اولین خانه استارتاپ سازمان بسیج مهندسین کشور در استان گیلان بوده که در سال جاری با حضور سردار سلیمانی فرماندهی محترم سازمان بسیج کشور افتتاح شد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار در گیلان و با استفاده از استارت آپ‌ها بیان کرد: در خانه استارتاپ سعی شده فضایی مناسب جهت رشد ایده و طرح های نخبگان و صاحبان ایده فراهم آمده است و همچنین سعی شده با برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و استفاده از منتورها و مشاورین متخصص سرعت رشد یک  ایده تا ایجاد درآمد و اشتغال پایدار افزایش دهیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان از پایش  ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی توسط گروه‌های جهادی سازمان بسیج مهندسین خبر داد و گفت: در این پایش موانع و مشکلات احصاء شده واحدها در قرارگاه صنعتی خاتم استان در حال پشتیبانی و مانع زدایی می‌باشد. 

محزون، نقش مشاورین و متخصصین در استارت آپ‌ها را بسیار مثمر ثمر دانست و تصریح کرد: در راستا تحقق اهداف این سازمان تا به امروز مشکلات و معضلات مربوط به بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی  توسط کارگروه های سازمان تخصصی بسیج مهندسین  مرتفع شده است.

وی با اشاره به تأسیس کارگروه تخصصی سازمان بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان تصریح کرد: این سازمان در حال حاضر هفت کارگروه تخصصی با عضویت بیش از ۴۰ نفر از مشاورین و متخصصین استان گیلان شکل گرفته و از سال ۱۳۹۸ کارگروه دانش بنیان را تأسیس گردیده و این آمادگی وجود دارد که  برگزاری کارگاه های توجیهی و سمینار برای مفاهیم و اصول دانش بنیان برای مدیران کل دولتی و خصوصی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک های صنعتی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس از اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته معلم و بسیج سازندگی اظهار داشت: بعد از انحلال وزارت جهاد سازندگی و ادغام آن با جهاد کشاورزی، خلأ بزرگی در عرصه خدمت‌رسانی مشهود بود که با فرمان مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت ماه 1379 این سازمان در سپاه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این سازمان، سازماندهی جهادگران عرصه محرومیت‌زدایی در جامعه بود، تصریح کرد: این نهاد در‌ کنار دولت خدمات محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد.

طحان، خدمات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در فارس را چشمگیر دانست و ادامه داد: این مردم هستند در قالب گروه‌های جهادی که به کمک دولت می‌آید.

آبرسانی به 308 روستا، آسفالت راه‌های روستایی و راه‌های بین مزارع و‌ گلزار‌های شهدا و دسترسی به مقبره شهدای گمنام با 94 پروژه راه‌های روستایی به ارزش 304 میلیارد تومان در سال 1402، ساخت یک‌هزار و 200 مسکن مددجویی کمیته امداد ظرف 2 سال که تا امروز 557 مسکن به کمیته امداد تحویل شده است، ورود به مشاغل خانگی، پهباد‌های کشاورزی و سم‌پاشی با اعتبار 467 میلیارد تسهیلات در عرصه اقتصاد مقاومتی، از خدمات این سازمان در سال گذشته است که مسئول بسیج سازندگی فارس به بیان آن، افزود: کاشت یک‌میلیون اصله نهال در دو ماه با کمترین امکانات در بیابان‌های استان از دیگر خدمات این سازمان است.

وی گفت: تکمیل و‌ مرمت 800 مسکن نیازمندان در سال 1402، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، احداث و تکمیل مخازن 7 مترمکعبی آب شرب، احداث و تکمیل استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و‌مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع در بحث امنیت غذایی، از پیکر خدمات سازمان بسیج سازندگی فارس است.

احداث 200 کارگاه اشتغالزایی و اهدای 3 هزار و 383 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان، از دیگر اقدامات این سازمان در بحث محرومیت‌زدایی در سال 1492 انجام شده که سرهنگ طحان با اشاره به آن، تصریح کرد: همه این تلا‌ش‌ها با حمایت جهادگران در مجموعه بسیج سازندگی است و افتخار این را داریم که این سازمان در فارس تا امروز 5 هزار و 200 گروه جهادی را راهبری می‌کند.

به گفته وی، از جمله خدمات این گروه‌های جهادی به خصوص در ایام نوروز و تابستان، محرومیت‌زدایی در سطح روستا‌های دورافتاده است که در نوروز امسال 764 گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد خدمت‌رسانی کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: در ماه مبارک‌رمضان هم گروه‌های جهادی با راه‌اندازی پویش سراسری خانه دوست کجاست؟ با همت 500 گروه جهادی 354 هزار افطاری ساده را میان مردم استان توزیع کردند و تعمیر و خانه‌تکانی 430 عدد از منازل افراد نیازمند انجام دادند.

طحان با اشاره به ورود به هفته بسیج سازندگی، گفت: در این هفته یک هزار و 25 برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که 245 عنوان برنامه به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، 147 عنوان مربوط به اقتصاد و اشتغال، 558 عنوان برنامه در‌موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و 75عنوان برنامه کمک‌های مومنانه است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر