Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:47:15 GMT

معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۸۰۸۶

معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس

در این مراسم  حجت الاسلام  جعفری نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان فارس در خصوص کرامت انسانی بر مبنای تربیت اسلامی و با استناد به بیانات مقام معظم رهبری گفت: سیاسی کاری در آموزش و پرورش مانند سم مهلک است.

او از دست اندکاران این امر خواست  تلاش خود را به ارتقا سطح آموزش و کسانی که با اتکا به فرهنگ قرآنی تکریم از افرادی که مسئولیتی را قبول می کنند اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مراسم حسین افلاکی فرد به بیان اقدامات انجام شده در دوره مدیریت خود پرداخت و در ادامه حجه الاسلام  نیکخو نماینده محترم نهاد رهبری در دانشگاه شیراز  گفت: مواردی مانند قراردادن هویت علمی و شخصیت آکادامیک دانشگاه فرهنگیان، مشخص شدن نسبت صحیح دانشگاه فرهنگیان با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تشکیل منظم جلسات هیات امنا، تلاش جدی نسبت به ارتقا کمی و کیفی و به روزرسانی منابع علمی و مجاهدت و تلاش شبانه روزی برای جذب هیات علمی توانمند و دغدغه مند در دانشگاه فرهنگیان را برشمردند و از افراد تصمیم ساز که در پیکره دولت هستند تقاضای پیگیری و تلاش در  تحقق آن را داشتند.

 محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز با اشاره به  نقش اساسی معلم در راهنمایی انسان‌ها و کمک به مبارزه دائمی بین عقل و جهل و سند تحول بنیادین، همکاری استانداری و معاونت حوزه تحت اختیار خود را در بخش های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان  دانست.

همچنین عسکری مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تبریک انتصاب صحرایی به مقام سرپرستی دانشگاه فرهنگیان، دانش سراهای تربیت معلم‌ و دانشگاه فرهنگیان را کارخانه انسان سازی دانستند و از زحمات افلاکی فرد قدردانی کردند و با تبریک به زارع شیبانی به مقام سرپرستی مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان فارس، مصادف شدن شروع این انتصاب  با افتتاح موزه دفاع مقدس را مبارک دانستند.

او در اولین تقاضای خود از زارع شیبانی درخواست کرد با هماهنگی معاون آموزش متوسطه و معاون آموزش ابتدایی، طی یک فراخون برنامه یک ساله دانشگاه فرهنگیان و مطالبات از استادان و دانشجویان را برای طرح در هیات امنا  رامشخص کنند.

عسکری با تاکید بر کلنگ زنی و ساخت زمین‌های دانشگاه فرهنگیان در آینده‌ای نزدیک به  رفع نیاز و  تامین ۱۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش با مشارکت اساتید دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: استان فارس دارای ۵۹ منطقه و ۱۶۰  هزار و ۲۶۲  ساعت در هفته  حق التدریس در آموزش و پرورش است که نیاز به و همراهی دیگر همکاران دارد.

 ایوب ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان با ابلاغ سلام و احترام به  سرپرست محترم دانشگاه فرهنگیان و همکاران استان فارس و تقدیر از افلاکی ، موفقیت زارع شیبانی را از خداوند متعال خواستار شدند.

 زارع شیبانی سرپرست مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان با ارائه سخنانی از مقام معظم رهبری در خصوص عدالت صحبت های خود را آغاز کردند و با اشاره به نیاز انسان به خداوند در مواقع خطر مناصب را محل خطر خواندند و خود را در مسیر مسئولیت جدید نیازمند کمک خداوند و عنایت دوستان در اداره امور دانستند .

مراسم تکریم  حسین افلاکی فرد و معارفه  کوروش زارع شیبانی با حضور سرپرست معاونت ارزیابی، نظارت و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان  ایوب ابراهیمی در مرکز سلمان فارسی برگزار شد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تودیع و معارفه دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است.

محمدرضا معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای معلم و استادانی است که عاشقانه و صادقانه در عرصه تعلیم، تربیت و پژوهش همت می گمارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان و اساتید، تکریم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: تولید پایدار علم و دانش و آموزش و تربیت نیروی متخصص، لازمه‌ پیشرفت و آبادانی کشورها بوده این مسئولیت سنگین بر دوش معلمان جامعه نهاده شده است. دانشگاه به عنوان اولین حلقه از زنجیره‌ تولید دانش و اساتید به عنوان مجاهدان خط مقدم این زنجیره، سزاوار تکریم و قدردانی هستند.

معظمی گودرزی بیان کرد: معلم آینه دانایی، ترجمان معرفت و نماد تعهد در تاریخ بشریت است. اوست که چگونه اندیشیدن، چگونه انتخاب کردن و چگونه زیستن را می‌آموزد.

وی ادامه داد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، باید با هنر آزاد اندیشی عجین شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان  بر دوش آنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان