Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد اشرفی عصر چهارشنبه در نشست شورای مبادلات مرزی خراسان جنوبی افزود: با ابلاغ و اجرایی شدن این مصوبه مرزنشینان استان می‌توانند به صورت هفتگی ۴۰۰ دلار کالا را بدون تشریفات گمرگی وارد یا صادر کنند.

وی بیان کرد: این عمل باعث تحول بسیار بزرگی در حوزه تجاری به ویژه خرده‌فروشی برای مرزنشینان می‌شود و علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی منطقه و مرزهای استان با کشور افغانستان را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه تصمیم‌گیری درباره نحوه واگذاری خدمات در بازارچه مرزی ماهیرود با توجه به اتمام قرارداد شرکت تعاونی مرزنشینان گفت: یک مهلت فصلی سه ماهه برای انجام مقدمات طرح تشریفات یا مناقصه در این خصوص تعیین شد.

وی تصریح کرد: برای این مهم بهتر است چارچوب حقوقی و اداری مشخص و از ظرفیت چند تعاونی و سازمان همیاری شهرداری‌ها استفاده شود.

اشرفی با اشاره به تسهیل خدمات به غرفه‌داران بازارچه مرزی یزدان اظهار داشت: ایجاد غرفه و ارایه خدمات در این حوزه درآمد مالی مناسبی برای مرزنشینان ایجاد می‌کند، همچنین رسالت و اولویت ما انتفاع مرزنشینان است.

وی با بیان اینکه نگاه جامع ما توسعه‌ای است، عنوان کرد: وظیفه ما این است انتفاع‌هایی که در مرز رقم‌ می‌خورد در سبد معیشت خانوار مرزنشین باشد و لاغیر، لذا این خط قرمز ما است که انتفاع درآمدها حتی خرده فروشی و اندک برای مرزنشینان و خانوار آنها باشد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی خطاب به برخی مدیران استان گفت: دولت عوض شده می‌خواهیم با کمک همدیگر تحولات و تغییر اساسی در حوزه مبادلات تجاری و مرزی استان رقم بخورد.

وی با اشاره به اجرای طرح خرده‌فروشی در بازارچه مرزی ماهیرود توسط شرکت تعاونی مرزنشینان افزود: در این جلسه مقرر شد سایت مربوطه تا پایان خردادماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا فرایند خرده‌فروشی آغاز شود.

اشرفی بیان کرد: درباره تکمیل سایت ایکس‌ری در مرز ماهیرود و آسفالت جاده دسترسی به این سایت نیز مقرر شد تا پایان خردادماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری از سایت ایکس‌ری مرز ماهیرود کمک بزرگی به جابه‌جایی بار تجار، تسهیل در واردات و صادرات بار کامیون‌های تجار در مرز می‌شود و جلوی قاچاق کالا را خواهد گرفت.

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران در همسایگی ولایت فراه افغانستان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

پایانه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال‌ترین مرز خراسان جنوبی در سال‌های اخیر بوده است.

برچسب‌ها مرزنشینان افغانستان سربیشه خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان افغانستان سربیشه مرزنشینان افغانستان سربیشه خراسان جنوبی بازارچه مرزی خراسان جنوبی خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند