Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شده است که تحریم‌هایی را علیه یک شبکه وابسته به ایران اعمال کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبگاه وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای با امضای «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه این کشور مدعی شده است که تحریم‌هایی را علیه یک شبکه وابسته به جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرخارجه آمریکا در بیانیه خود با طرح اتهاماتی واهی و تکراری علیه ایران ادعا کرده است که آمریکا یک شبکه بین‌المللی را به رهبری «بهنام شهریاری» و «رستم قاسمی» تحریم کرده است.

بلینکن در بیانیه خود همچنین باردیگر اتهام خود علیه نظامیان ایران را تکرار کرده و مدعی شده که حمایت سپاه پاسداران از گروه‌های نیابتی همچنان به تداوم درگیری در سراسر منطقه منجر می‌شود.

به گفتته بلینکن، تحریم‌های اعلام شده به موجب فرمان اجرایی (E.O.) 13224 به عنوان مرجع مبارزه با تروریسم انجام می‌شود.

در انتهای ادعاهای وزیرخارجه آمریکا آمده است: «در حالی که ایالات متحده به دنبال بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، ما به شدت تحریم‌ها را بر تجارت غیرقانونی نفت ایران اعمال خواهیم کرد. ما در هدف قرار دادن کسانی که از سپاه یا حزب الله حمایت حیاتی می‌کنند و دسترسی آنها به سیستم مالی بین المللی را تسهیل می‌کنند، تردید نخواهیم کرد. ما به شدت برای مقابله با فرار از تحریم‌ها تلاش می‌کنیم و به اجرای دقیق تحریم‌ها بر تجارت غیرقانونی نفت ایران ادامه می‌دهیم. هر کسی که از ایران نفت بخرد با چشم انداز تحریم‌های ایالات متحده روبرو می‌شود.»

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در عمل مغایر با ادعاهای این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است و نشان می‌دهد که واشنگتن همچنان با پیگیری سیاست ضدایرانی خود تلاش دارد تا فشار حداکثری دوران ترامپ را علی رغم اذعان مقامات دولت بایدن به شکست آن سیاست، اما ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیرخارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • دیالوگ جنجالی وزیرخارجه آمریکا درباره اسرائیل
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو